۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

AWS بالاخره در مورد genAI جدی می شود

در AWS re:Invent، این شرکت پیشرفت های قابل توجهی در هوش مصنوعی را اعلام کرد که ممکن است AWS را به یک رهبر در هوش مصنوعی مولد تبدیل کند.

در AWS re:Invent، این شرکت پیشرفت های قابل توجهی در هوش مصنوعی را اعلام کرد که ممکن است AWS را به یک رهبر در هوش مصنوعی مولد تبدیل کند.

دوستش داشته باشید یا از او متنفر باشید، کوری کوین، اقتصاددان ارشد گروه داک‌بیل و اسنارکولوژیست AWS اغلب در ارزیابی‌های خود از استراتژی محصول AWS درست می‌گوید – اما نه همیشه.

گاهی اوقات کوین کاملاً اشتباه می کند، مانند هفته گذشته که  ادعا کرد وقتی صحبت از genAI به میان می آید، AWS یک شرکت اساساً غیر جدی است. این پس از راه اندازی موفقیت آمیز و پذیرش Amazon CodeWhisperer (دستیار کدنویسی)، Amazon Bedrock< /a> (استفاده از انواع مدل‌های زبان بزرگ را آسان‌تر می‌کند)، و موارد دیگر، از جمله نسخه اصلی نسخه مجدد: Invent Amazon Q (یک ربات چت مجهز به ژن AI).

نظر کوئین ممکن است یک سال پیش زمانی که AWS در کنار مایکروسافت، که مشارکت عمیقی با OpenAI و سرمایه‌گذاری در آن داشت، و Google، که سال‌ها منبع باز جدی گرفته می‌شد، جدی گرفته می‌شد. > پروژه های مرتبط با علم داده / هوش مصنوعی چشمگیر. اما پس از re:Invent، واضح است که AWS اساساً یک شرکت جدی در مورد هوش مصنوعی مولد و به طور کلی AI است.

به کار انداختن genAI

برای منصفانه بودن کوین، او بر اساس یک نقطه داده نادرست، یک تعمیم کلی انجام می داد: قیمت گذاری Claude (Amazon Bedrock Edition). اما قیمت گذاری توسط آنتروپیک، شریک AWS تعیین می شود (شرکتی که به تازگی تا سقف ۴ میلیارد دلار از AWS دریافت کرده است). و این حتی لزوماً تغییر قیمت بزرگی نیست که کوین فکر می کرد مشاهده کرده است. با این حال، اگرچه کوین در این مورد خاص اشتباه می‌کرد، اما اغلب حق دارد در انتشار محصولات AWS «BS» را صدا کند. فقط این بار نه AWS به وضوح “در مورد genAI اساساً جدی است.”

بررسی: تجزیه اسناد در AWS، Azure و Google Cloud

حداقل، من فکر می‌کنم این چیزی است که ۱۰۰۰۰ مشتری Bedrock می‌گویند. طبق صحبت‌های آدام سلیپسکی، مدیرعامل AWS، این محصول در ماه سپتامبر در دسترس عموم قرار گرفت و در حال حاضر Adobe، BMW، United Airlines، Merck و حداقل ۹۹۹۶ مشتری دیگر از آن استفاده می‌کنند. مشتریان Ditto CodeWhisperer مانند Buildstr که با استفاده از این ابزار آسیب‌پذیری‌های امنیتی کاهش یافته است. به دنبال آن موضوع امنیت، یکی دیگر از مفسران “ادغام هوش مصنوعی مولد در آمازون Detective و Amazon Inspector” را به عنوان “جهشی قابل توجه در امنیت محاسبات ابری و مدیریت کد” تحسین کرد.

اگر AWS در حال بازی کردن در هوش مصنوعی بود (چیزی که من مطمئن هستم که آنها با آن مخالفت می‌کردند)، در re:Invent به روش‌های کلیدی از رقابت خود گذشتند. به عنوان مثال، در سخنرانی Selipsky، او اعلام کرد که سفارشی‌سازی‌های CodeWhisperer (قابلیت افزودن کتابخانه‌های داخلی، APIها، و غیره، برای بهبود خروجی) عموماً برای همه در دسترس بودند، در مقابل GitHub که از قبل آن‌ها را اعلام می‌کرد (اما آنها را در دسترس قرار نمی‌داد) و Google Cloud یک پیش‌نمایش دروازه‌دار ارائه می‌کرد. AWS همچنین در ارائه قابلیت‌های تبدیل کد/به‌روزرسانی زبان منحصربه‌فرد است. به‌طور کلی، AWS به‌عنوان یک تغییر خوب نسبت به راه‌اندازی‌های اخیر re:Invent، از خدمات و ویژگی‌های متنوعی خبر داد که در حال حاضر در دسترس هستند، نه در آینده.

این ما را به Q می رساند، سرویس جدیدی که AWS گامی بزرگ به جلو در genAI و فراتر از آن ارائه می دهد.

یک پرسش بسیار متفاوت

مطمئنم که افراد داخل AWS ارتباط ناخوشایندی که “Q” با انواع توطئه افراطی دارد را درک کرده‌اند، اما آنها همچنین باید از ارتباط جیمز باند با “Q” استفاده کرده باشند، بخش تحقیق و توسعه MI5 در جهان ۰۰۷. آنها به جای “دیوانه” به دنبال “باحال” هستند. درازمدت، احتمالاً حق با آنهاست (اگرچه اینجا جایی است که نظر می دهد لزوماً نادرست نیست).

چرا امنیت ابر را اشتباه می گیرید

کوتاه مدت، Q یک لحظه مشخص برای AWS است که سرمایه‌گذاری «اساساً جدی» آن‌ها را در genAI ایجاد می‌کند.

استدلال می‌کند که تحلیل‌گر RedMonk و یکی از بنیانگذاران جیمز گاورنر، «کار بزرگی خواهد بود “، تا حدی به این دلیل که در کنار انتشار Copilots توسط مایکروسافت، یک چشم‌انداز قانع‌کننده از «آینده اسناد» ارائه می‌کند. در سراسر خطوط تولید آن. به‌علاوه، گاورنر می‌گوید، Q «انتزاعی‌ای را ارائه می‌کند که می‌تواند به یکپارچه‌سازی سرویس‌های AWS کمک کند که «بیش از حد پیچیده و ناکارآمد شده‌اند».

برخلاف مایکروسافت که وعده دستیاران متعدد Copilot را می دهد، رویکرد AWS به طور چشمگیری متفاوت است. همانطور که فرماندار توضیح می‌دهد، AWS فقط “یک Q را ارائه می‌دهد که خدمات متقابل … در سراسر همه محصولات برای عملیات، عیب یابی، توسعه.” با Q باید بتوانید یک مکالمه را در یک کنسول انتخاب کنید و آن را در کنسول دیگری ادامه دهید (و در نهایت، اگر یک توسعه دهنده هستید، مکالمه را در IDE خود شروع کنید و آن را در کنسول خود ادامه دهید). AWS قبلاً Q را در اسناد، وب‌سایت، Slack/Teams، برنامه تلفن همراه و غیره ارائه می‌دهد. تقریباً عجیب است که مایکروسافت، شرکتی که در طول تاریخ تجربه‌ای بسیار یکپارچه را به مشتریان ارائه می‌دهد، نمودار سازمانی خود را با بسیاری از Copilots ارسال کرده است، گویی که این یک تجربه است. فضیلت، در حالی که AWS، که در طول تاریخ انواع خدمات رقابتی و «هدف‌سازی شده» را به عنوان یک فضیلت ارائه می‌دهد، تجربه‌ای یکپارچه و متقاطع است. این رویکرد یکپارچه مزایای جدی را به همراه خواهد داشت.

چگونه روی هوش مصنوعی سایه دست بگیریم

همچنین، اگرچه AWS واقعاً این را در re:Invent اجرا نکرد، Q فقط AWS را به فروشنده برنامه کاربردی (به Salesforce یا مایکروسافت فکر کنید) تبدیل کرد که تا حد زیادی هرگز چنین نبوده است. «این چند متری دلار بعدی برای شرکت است،» فرماندار مشاهده کرد. “هی نگاه کن، ما Q را در آمازون کانکت برای مراکز تماس قرار دادیم.” AWS در حال حاضر یک فروشنده اپلیکیشن است و بافت همبند (Q) به آن کمک می کند تا داده ها را به پاسخ هایی برای شرکت ها تبدیل کند. این یک معامله بزرگ است.

یک استراتژی بازار

این بدان معنا نیست که به نوعی AWS با چند اعلامیه برنده قرعه کشی genAI شد، هرچند از نظر اهمیت بسیار زیاد. اول، مانند اعلامیه های مایکروسافت و گوگل، هنوز مونتاژ زیادی لازم است. همه یک چشم انداز genAI را بیشتر از یک واقعیت GenAI آماده می فروشند. با این حال، تا کنون AWS واقعاً در گفتگو نبوده است. اکنون آنها هستند، و در برخی موارد، آن مکالمه را هدایت می کنند.

همچنین، پیام genAI AWS این نیست که شرکت‌ها باید با AWS همکاری کنند. AWS به سرعت یک استراتژی بازار را پیشنهاد داد که در آن مشتریان می توانند مدل مناسب را برای کار انتخاب و انتخاب کنند. به عنوان مثال، اگر از Q بپرسید که از کدام مدل استفاده می کند، به شما می گوید که روی Bedrock ساخته شده است و بسته به کار از مدل های مختلفی استفاده می کند. یک AWS فروتن تر؟ قطعاً شاید.

همچنین، یک شرکت اساساً جدی در مورد genAI.