۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Angular 14 با فرم های تایپ شده، اجزای مستقل وارد می شود

اجزای مستقل قول می‌دهند که توسعه برنامه‌های Angular را با کاهش نیاز به NgModules ساده‌تر کنند.

اجزای مستقل قول می‌دهند که توسعه برنامه‌های Angular را با کاهش نیاز به NgModules ساده‌تر کنند.

Angular 14، جدیدترین نسخه چارچوب برنامه وب مبتنی بر TypeScript که توسط Google توسعه داده شده است، با فرم‌های تایپ‌شده و پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اجزای مستقل ارائه شده است.

قطعات مستقل توسعه برنامه های Angular را با کاهش نیاز به NgModules ساده می کند. با اجزا، دستورالعمل‌ها و لوله‌های مستقل، پرچم standalone: ​​true به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا واردات را مستقیماً در @component() بدون اضافه کنند. code>@NgModule(). این مؤلفه‌ها باید فقط برای کاوش و توسعه مورد استفاده قرار گیرند، زیرا آنها یک API پایدار نیستند و می‌توانند خارج از مدل معمولی سازگاری Angular تغییر کنند.

همچنین در Angular 14 که در ۲ ژوئن منتشر شد، فرم‌های واکنشی به‌طور پیش‌فرض کاملاً تایپ می‌شوند. فرم‌های تایپ‌شده تضمین می‌کنند که مقادیر داخل فرم‌ها، گروه‌ها و آرایه‌ها، کنترل‌ها، و آرایه‌ها در سراسر سطح کامل API ایمن هستند و فرم‌های ایمن‌تر را به‌ویژه برای موارد پیچیده تو در تو، فعال می‌کنند. شماتیک های به روز رسانی امکان مهاجرت تدریجی به فرم های تایپ شده را فراهم می کند. توسعه دهندگان می توانند به تدریج تایپ را به فرم های موجود با سازگاری کامل به عقب اضافه کنند. همچنین، ng udpate همه کلاس‌های فرم را با نسخه‌های تایپ نشده جایگزین می‌کند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا انواع را با سرعت خود فعال کنند.

میسکو هیوری Qwik JS فوق العاده سریع را توضیح می دهد

برای بهره‌مندی از پشتیبانی تایپ جدید، تیم توسعه Angular توصیه می‌کند نمونه‌هایی از کنترل‌های فرم‌های Untyped را جستجو کرده و در صورت امکان به سطح API فرم‌های تایپ‌شده جدید مهاجرت کنید.

Angular 14 به دنبال Angular 13 است که نوامبر گذشته وارد شد. دستورالعمل‌های راه‌اندازی در Angular را می‌توانید در وب‌سایت پروژه پیدا کنید. سایر ویژگی ها و بهبودهای جدید در Angular 14 عبارتند از:

  • پشتیبانی از آخرین نسخه TypeScript 4.7. Angular 14 به صورت پیش‌فرض ES2020 را هدف قرار می‌دهد و به CLI اجازه می‌دهد تا کدهای کوچک‌تر را بدون نیاز به سطح پایین ارسال کند.
  • اعضای مولفه محافظت شده را می توان مستقیماً از الگوها محدود کرد. این به کاربران کنترل بیشتری بر سطح عمومی API اجزای قابل استفاده مجدد می دهد.
  • تغییرات NgModel در رابط کاربری اجزای OnPush منعکس شده است.
  • در هنگام ایجاد نمای تعبیه شده می توان از تزریق کننده های اختیاری استفاده کرد. انژکتور اجازه می دهد تا رفتار تزریق وابستگی در قالب خاص سفارشی شود. Cleaner API برای اجزای قابل استفاده مجدد و برای اجزای اولیه در Angular CDK (Component Dev Kit) فعال هستند.
  • یک سیستم ساخت آزمایشی مبتنی بر esbuild برای ng build معرفی شده است که در خروجی ماژول ECMAScript خالص کامپایل می‌شود.
  • روش‌های جدیدی برای HarnessLoader ارائه شده است تا بررسی کند آیا مهار وجود دارد یا خیر و در صورت وجود نمونه مهار را برمی‌گرداند.
  • راهنماهای تشخیص تغییر و بهینه سازی زمان اجرا جدید در angular.io.
معرفی Redwood.js: توسعه سریع برنامه با React