۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Bard AI گوگل در مقابل GitHub Copilot و Amazon CodeWhisperer قرار می گیرد

به گفته این شرکت، پیشنهاد هوش مصنوعی مولد گوگل اکنون می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا کد را به 20 زبان برنامه نویسی از جمله Python و Typescript بنویسند و اشکال زدایی کنند.

به گفته این شرکت، پیشنهاد هوش مصنوعی مولد گوگل اکنون می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا کد را به ۲۰ زبان برنامه نویسی از جمله Python و Typescript بنویسند و اشکال زدایی کنند.

Google در پاسخ به پیشنهادات رقیب GitHub Copilot مایکروسافت و Amazon CodeWhisperer، قابلیت‌های تولید کد و اشکال‌زدایی را به پیشنهاد هوش مصنوعی مولد خود، با نام Bard AI اضافه کرده است.

پیج بیلی، مدیر محصول گروه در Google Research، در یک پست وبلاگ.

قابلیت های کمک به برنامه نویسی و توسعه نرم افزار Bard بیش از ۲۰ زبان برنامه نویسی از جمله C++، Go، Java، JavaScript، Python، را پوشش می دهد. بیلی گفت و Typescript. هوش مصنوعی مولد اکنون همچنین می‌تواند به توسعه‌دهندگان در نوشتن توابع برای Google Sheets کمک کند.

شرکت گفت: علاوه بر تولید کد، Bard می تواند به توضیح قطعات کد برای توسعه دهندگان کمک کند. این می‌تواند برای توسعه‌دهندگانی که سعی در یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی جدید با کمک به درک خروجی یک بلوک کد خاص دارند، مفید باشد.

ساخت یک برنامه پرسش و پاسخ با LangChain و Google PalM 2

تحلیلگران و کارشناسان ادعا می‌کنند که افزودن هوش مصنوعی مولد به پلتفرم‌های کد و بدون کد به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا از ویژگی توضیح کد بیشترین بهره‌برداری را ببرند و یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی جدید را تقویت کنند. برخی از فروشندگان با کد پایین، مانند مایکروسافت و مندیکس، ادعا می کنند که در حال کار بر روی افزودن ویژگی های مشابه به محصولات خود هستند.

بارد می‌تواند حتی تکه‌های کدی را که تولید کرده است اشکال‌زدایی کند

بر اساس گفته‌های گوگل، بارد می‌تواند به اشکال‌زدایی کد، از جمله بخش‌های کد ایجاد شده توسط آن کمک کند.

«اگر Bard به شما پیام خطا یا کدی داد که آنچه را که می‌خواهید انجام نمی‌دهد، فقط به Bard بگویید «این کد کار نمی‌کند، لطفاً آن را برطرف کنید»، و Bard می‌تواند به شما در رفع اشکال آن کمک کند.

ساخت عوامل هوش مصنوعی با Semantic Kernel

بارد همچنین اطمینان می‌دهد که منبع را ذکر می‌کند، در صورتی که موتور هوش مصنوعی مولد از یک پروژه منبع باز موجود نقل قول کند.

در مقایسه، GitHub Copilot مایکروسافت به پروژه‌های منبع باز هنگام کپی کردن کد از چنین پروژه‌هایی اشاره نمی‌کند. این باعث شده است که این شرکت به یک دعوای عمومی بر سر دستیار کدنویسی هوش مصنوعی Copilot وارد شود.

به Google هشدار می‌دهد

هنوز یک آزمایش است

Google هشدار داده است که بارد هنوز در مرحله آزمایشی است و ممکن است گاهی اوقات اطلاعات نادرست، گمراه کننده یا نادرست را در حین ارائه با اطمینان ارائه کند.

«وقتی نوبت به کدنویسی می‌شود، Bard ممکن است کد کاری به شما بدهد که خروجی مورد انتظار را تولید نمی‌کند، یا کدی به شما ارائه می‌کند که بهینه یا ناقص نیست. همیشه پاسخ‌های Bard را دوباره بررسی کنید و قبل از تکیه بر کد، خطاها، اشکال‌ها و آسیب‌پذیری‌ها را به دقت آزمایش و بررسی کنید.

Mendix قصد دارد تا پایان سال هوش مصنوعی مولد را به پلتفرم کم کد خود اضافه کند

قابلیت‌های جدید Bard، که شامل امکان صادر کردن کد پایتون به Google Colab می‌شود، می‌آید. در زمانی که شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله مایکروسافت، آمازون و گوگل درگیر نبردی برای برتری در زمینه هوش مصنوعی مولد هستند.

در بخش توسعه، GitHub Copilot و Amazon CodeWhisperer به نظر می‌رسد با انتشار زودهنگام قابلیت‌های تولید کد، مزیت اولین حرکت را دارند.

GitHub Copilot، که از OpenAI GPT-3 برای ارائه قابلیت های هوش مصنوعی مولد، قبلاً نسخه بعدی خود را Copilot X اعلام کرده است و انتظار دارد قابلیت های پیشرفته تری مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را به نرم افزار اضافه کند. ابزار.

CopilotX می‌تواند درخواست‌ها، خط فرمان و اسناد را برای پاسخ به سؤالات مربوط به پروژه‌ها بکشد.