۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت در به‌روزرسانی‌های زبان دات‌نت پشتیبانی می‌کند

این شرکت به تازگی استراتژی خود را برای C#، F# و Visual Basic به روز کرده است و به عملکرد و ثبات برای هر سه زبان متعهد است.

این شرکت به تازگی استراتژی خود را برای C#، F# و Visual Basic به روز کرده است و به عملکرد و ثبات برای هر سه زبان متعهد است.

آخرین استراتژی مایکروسافت برای زبان‌های NET (C#، F#، و Visual Basic) بر ویژگی‌هایی از جمله عملکرد و قابلیت همکاری تأکید دارد و این شرکت همچنان مسئول حاکمیت است.

این شرکت آخرین مروری بر برنامه های این سه زبان را در ۶ فوریه پست کرد< /a>. تغییرات بزرگی در استراتژی به روز شده یافت نمی شود، اما مایکروسافت اعلام کرد که متعهد به پشتیبانی کامل از هر سه زبان و متن باز، سازگاری به عقب و تکامل زبان تهاجمی برای C# و F# است.

برای C#، زبان شی‌گرای مایکروسافت با قابلیت‌هایی مانند ایمنی تایپ و ژنریک، این استراتژی مستلزم ادامه تکامل زبان و در عین حال حفظ “آخرین هنر” است. اگرچه مایکروسافت قصد دارد به تقویت اکوسیستم گسترده تر دات نت و افزایش نقش آن در آینده C# ادامه دهد، این شرکت تأیید کرد که نظارت بر تصمیمات طراحی را حفظ خواهد کرد. نوآوری برای کتابخانه های دات نت، ابزارهای توسعه دهنده و پشتیبانی از حجم کاری برنامه ریزی شده است. بهبود زبان و عملکرد باید دنبال شود که به نفع همه یا بیشتر توسعه دهندگان باشد و در عین حال سازگاری با گذشته را حفظ کند.

ساخت یا خرید: آیا واقعاً یک انتخاب است؟

با F#، که دارای رویکرد اول تابع، نحو سبک وزن، و تغییر ناپذیری است، برنامه‌هایی برای پشتیبانی از بهبود پلت فرم دات‌نت و حفظ قابلیت همکاری با ویژگی‌های جدید C# نیاز دارند. این شرکت گفت: “ما تکامل F# را هدایت خواهیم کرد و از اکوسیستم F# با رهبری و مدیریت زبان حمایت خواهیم کرد.” اما مایکروسافت همچنان به جامعه برای ارائه ابزارهای توسعه‌دهنده، کتابخانه‌های مهم و پشتیبانی از حجم کاری تکیه خواهد کرد. مایکروسافت متعهد شد که در سراسر زبان، ابزار و اسناد کار کند تا مانع ورود به F# برای توسعه‌دهندگان و سازمان‌های جدید شود و دامنه F# را به دامنه‌های جدید گسترش دهد.

Graal Cloud Native پشتیبانی از Google Cloud Platform را اضافه می کند

با ویژوال بیسیک (VB)، زبانی برای ساخت برنامه های کاربردی دات نت ایمن، قصد مایکروسافت این است که اطمینان حاصل کند که زبان ساده و قابل دسترس با طراحی پایدار باقی می ماند. کتابخانه‌های اصلی دات‌نت، مانند BCL (کتابخانه کلاس پایه)، از ویژوال بیسیک پشتیبانی می‌کنند و بسیاری از پیشرفت‌ها در زمان اجرا دات‌نت و کتابخانه‌ها به‌طور خودکار به نفع VB خواهند بود.

چرا دانش صفر اهمیت دارد

وقتی C# یا زمان اجرا دات‌نت ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کنند که نیاز به پشتیبانی از زبان دارند، ویژوال بیسیک معمولاً رویکردی صرفاً مصرفی را اتخاذ می‌کند و از نحو جدید اجتناب می‌کند. رویکرد صرفاً مصرف به این معنی است که کد VB می‌تواند به API‌های NET و انواع ساخته‌شده بر روی ویژگی‌های زمان اجرا جدید دات‌نت دسترسی داشته باشد، اما VB برای تعریف انواعی که از آن ویژگی‌ها استفاده می‌کنند، نحو اضافه نمی‌کند. بنابراین، ویژگی‌های جدید برای کاربران VB با تغییرات نحوی کم یا بدون تغییر مفید خواهد بود. هیچ برنامه ای برای گسترش VB به حجم های کاری جدید وجود ندارد. “ما به سرمایه گذاری در تجربه ویژوال استودیو و تعامل با C#، به ویژه در سناریوهای اصلی VB مانند فرم ها و کتابخانه های ویندوز ادامه خواهیم داد.”