۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پشتیبانی Kubernetes از dockershim در ۳ می به پایان می رسد

آخرین نسخه پلتفرم ارکستراسیون کانتینر Kubernetes دیگر به صورت بومی از زمان اجرا کانتینر Docker پشتیبانی نمی کند و این تغییر بزرگی را برای کاربران رقم می زند.

آخرین نسخه پلتفرم ارکستراسیون کانتینر Kubernetes دیگر به صورت بومی از زمان اجرا کانتینر Docker پشتیبانی نمی کند و این تغییر بزرگی را برای کاربران رقم می زند.

نسخه آینده ۱.۲۴ Kubernetes، که برای انتشار با تاخیر در تاریخ ۳ می تنظیم شده است. ، نشان دهنده انحراف قابل توجهی برای سیستم ارکستراسیون کانتینر منبع باز محبوب است، به عنوان پشتیبانی داخلی برای dockershim یکبار برای همیشه حذف خواهد شد.

Docker اولین زمان اجرای کانتینری بود که توسط Kubernetes استفاده شد. اما از آنجایی که پروژه Kubernetes به سمت ابتکار کانتینر باز (OCI) خود در حال گذار بود، به یک توقف برای فعال کردن قابلیت حمل با زمان‌های مختلف کانتینر دیگر نیاز داشت. آن نقطه توقف dockershim بود.

اساساً، dockershim در ابتدا به‌عنوان یک راه‌حل موقت برای اجازه دادن به زمان اجرای کانتینر محبوب Docker Engine برای تبدیل تماس‌های OCI به تماس‌های Docker در داخل واسط زمان اجرا کانتینر (CRI) خود Kubernetes در نظر گرفته شده بود. با گذشت زمان dockershim در سراسر استقرار Kubernetes مستحکم شد، اما سرعت استقرار را کاهش داد و باری را بر دوش نگهدارنده ها گذاشت. باید می رفت.

درک DiskANN، پایه ای از Copilot Runtime

چگونه برای منسوخ شدن dockershim آماده شویم

نسخه Kubernetes نسخه ۱.۲۴ که اکنون در ۳ مه انتظار می‌رود، کاربرانی را که می‌خواهند از آخرین نسخه نرم‌افزار استفاده کنند، می‌خواهد از dockershim به زمان اجرا دیگری مهاجرت کنید که با زمان اجرا Kubernetes سازگار است، یا از جایگزین خارجی dockershim که توسط Mirantis ساخته شده است، معروف به cri-dockerd.

در حالی که گره‌های Kubernetes دیگر به صورت پیش‌فرض در زمان اجرای Docker نخواهند بود، بسیاری از توسعه‌دهندگان و مدیران قبلاً به سایر زمان‌های اجرا سازگار با CRI، مانند Containerd-که خود داکر در سال ۲۰۱۷ به CNCF اهدا کرد تغییر کرده‌اند -و CRI-O بومی. این معمولاً شامل اطمینان از این است که عامل kubelet که روی هر گره در یک خوشه اجرا می‌شود، برای فراخوانی سوکت‌های Containerd یا CRI-O پیکربندی شده است.

Qdrant پایگاه داده برداری مدیریت شده را برای ابرهای ترکیبی ارائه می دهد

فروشندگان مختلف Kubernetes مدیریت شده، مانند Red Hat OpenShift، که CRI-O را در سال ۲۰۱۹ تصویب کرد. سرویس Kubernetes الاستیک آمازون (EKS)، سرویس Azure Kubernetes مایکروسافت (AKS) و موتور Kubernetes Google (GKE) در حال حاضر به صورت پیش‌فرض به صورت کانتینری قرار دارند. مایکروسافت همچنین از کانتینر برای Azure Kubernetes استفاده کرد استخرهای گره لینوکس ایجاد شده با Kubernetes نسخه ۱.۱۹ یا بالاتر.

افزونه Mastodon اکنون در Steampipe Hub در دسترس است

به یک زمان اجرا یا bust سازگار با CRI بروید

توسعه‌دهندگانی که dockershim را با زمان اجرا سازگار با CRI جایگزین نمی‌کنند، در معرض خطر شکستن خوشه‌های خود و عقب افتادن از وصله‌های امنیتی هستند، در حالی که ویژگی‌های جدید را نیز از دست می‌دهند.

در این مرحله، ما معتقدیم ارزشی که شما (و Kubernetes) از حذف dockershim به دست می‌آورید، تلاش شما برای مهاجرت را جبران می‌کند، تیم انتشار Kubernetes در یک پست وبلاگ ژانویه نوشت.

توسعه‌دهندگان همچنان می‌توانند از Docker به صورت محلی برای توسعه یا آزمایش کانتینرهای خود استفاده کنند، بدون توجه به زمان اجرای کانتینری که برای خوشه‌های Kubernetes استفاده می‌کنند. تصاویر تولید شده توسط Docker در خوشه‌هایی با تمام زمان‌های اجرا مطابق با CRI به کار خود ادامه می‌دهند، اما پشتیبانی نمی‌شوند.