۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هدف ابزارهای جدید هوش مصنوعی Splunk تسهیل وظایف امنیتی و قابلیت مشاهده است

ابزارهای هوش مصنوعی معرفی شده در .conf2023 این شرکت عبارتند از Splunk AI Assistant، Splunk Machine Learning Toolkit 5.4، Splunk App for Anomaly Detection و Splunk App for Data Science and Deep Learning 5.1.

ابزارهای هوش مصنوعی معرفی شده در .conf2023 این شرکت عبارتند از Splunk AI Assistant، Splunk Machine Learning Toolkit 5.4، Splunk App for Anomaly Detection و Splunk App for Data Science and Deep Learning 5.1.

به منظور کمک به مشتریان سازمانی در انجام سریع‌تر وظایف امنیتی و مشاهده پذیری، Splunk دستیار هوش مصنوعی مولد جدیدی را به عنوان بخشی از مجموعه پیشنهادات Splunk AI خود راه‌اندازی می‌کند که اکنون شامل یک برنامه Splunk به روز شده برای تشخیص ناهنجاری، Splunk Machine Learning Toolkit 5.4 و نسخه جدیدی از برنامه کاربردی آن برای علم داده و یادگیری عمیق است.

به Splunk AI Assistant لقب گرفته است – نسخه قبلی به عنوان Copilot زبان پردازش Splunk (SPL) شناخته می شد – این برنامه می تواند توسط کاربران سازمانی برای نوشتن یا توضیح درخواست های سفارشی SPL (Splunk) استفاده شود و افزود که از آن استفاده می کند. مدل تبدیل‌کننده متن به متن Google که T5.

اسنیک می‌گوید GitHub Copilot کد ناامن را حتی از امنیت کمتری می‌کند

بر اساس گفته‌های Splunk، مدل T5 با استفاده از ترکیبی از داده‌های ایجاد شده و مصنوعی به‌صورت دستی استخراج‌شده از اسناد، انجمن‌ها، مواد آموزشی و سایر منابع شرکتی به‌طور دقیق تنظیم شد.

«کاربران سازمانی ممکن است مجبور شوند برای دریافت پاسخ صحیح، درخواست‌ها را مهندسی کنند. در نسخه پیش‌نمایش، کاربران همچنین می‌توانند درخواست‌های خود را با ما به اشتراک بگذارند تا به ما در آموزش بیشتر مدل کمک کنند.» سخنگوی شرکت گفت که شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ادامه آموزش مدل با منابع Splunk است.

به گفته این شرکت، در قالب فعلی خود، مدل پشت سر دستیار هوش مصنوعی Splunk سعی می‌کند درخواست‌های کاربر را بخواند و بر اساس آنچه در طول آموزش آموخته است، به محتمل‌ترین پاسخ برسد.

سایر ابزارهای Splunk AI

از دیگر پیشنهادات Splunk AI می‌توان به یک برنامه جدید Splunk برای تشخیص ناهنجاری اشاره کرد که به گفته این شرکت انتظار می‌رود از عملیات امنیتی، عملیات فناوری اطلاعات و تیم‌های مهندسی با ارائه یک گردش کار عملیاتی کارآمد برای خودکارسازی تشخیص ناهنجاری پشتیبانی کند.

تسلط متا چشم LLM با مدل های جدید Llama 3

این شرکت همچنین پیشنهادات AIOps خود را که IT Service Intelligence 4.17 نام دارد، به روز کرده است. نسخه جدید همراه با Exclusion Outlier عموماً در دسترس این شرکت برای آستانه تطبیقی ​​و آستانه جدید به کمک ML است که در حال حاضر در پیش نمایش است.

در حالی که Exclusion Outlier برای Adaptive Thresholding نقاط داده غیرعادی یا نقاط پرت را برای آستانه های دینامیکی دقیق تر شناسایی و حذف می کند تا تشخیص دقیق را انجام دهد، آستانه جدید به کمک ML از داده ها و الگوهای تاریخی برای ایجاد آستانه های پویا فقط با یک کلیک برای ارائه استفاده می کند. هشدارهای دقیق تر در مورد سلامت محیط فناوری یک شرکت.

دستیار جدید هوش مصنوعی مشاغل مهندسی نرم افزار را تهدید می کند

آستانه‌ها در امنیت سایبری نقاط داده‌ای هستند که برای ایجاد نقاط تصمیم‌گیری و محدودیت‌های کنترل عملیاتی استفاده می‌شوند تا نرم‌افزار امنیتی بتواند اقدامات مدیریتی و تشدید پاسخ را آغاز کند.

علاوه بر این، Splunk مجموعه ابزار یادگیری ماشین (MLTK) 5.4 و برنامه Splunk را برای علوم داده و یادگیری عمیق ۵.۱ به عنوان بخشی از Splunk AI ارائه می‌کند.

برنامه به‌روزرسانی‌شده برای علم داده و یادگیری عمیق شامل دو دستیار هوش مصنوعی جدید است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) برای ساخت و آموزش مدل‌هایی با داده‌های خاص دامنه خود برای پشتیبانی از زبان طبیعی استفاده کنند. پردازش.

هر دو برنامه را که عموماً در دسترس هستند، می‌توان از بازار Splunk که Splunkbase نامیده می‌شود دانلود کرد.