۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

OCP می گوید هوش مصنوعی مراکز داده را بازسازی خواهد کرد

پروژه محاسبات باز انتظار دارد که نیازهای سخت افزاری هوش مصنوعی آغازگر دوره جدیدی از مراکز داده بزرگتر، سخت افزارهای خنک شونده با مایع و مصرف انرژی بیشتر باشد.

پروژه محاسبات باز انتظار دارد که نیازهای سخت افزاری هوش مصنوعی آغازگر دوره جدیدی از مراکز داده بزرگتر، سخت افزارهای خنک شونده با مایع و مصرف انرژی بیشتر باشد.

پروژه محاسبات باز (OCP)، یک ابتکار صنعتی با تمرکز بر طراحی مجدد سخت افزار برای نیازهای رو به رشد زیرساخت، تمرکز خود را بر روی الزامات سخت افزاری هوش مصنوعی معطوف کرده است و تاثیری عظیم را پیش بینی می کند. تمرکز اصلی روی مراکز داده خنک‌شونده با مایع است که عضو هیئت مدیره OCP و یکی از بنیانگذاران Sun Microsystems، اندی بچتولشیم در میان حامیان اصلی آن هستند.

در اجلاس جهانی OCP این هفته در سن خوزه، کالیفرنیا، موضوع اهمیت هوش مصنوعی برای سخت افزار رایانه در کانون توجه قرار گرفت. زید کان، رئیس هیئت مدیره OCP، مدیر کل سیلیکون، سخت‌افزار ابری و مهندسی زیرساخت مایکروسافت، طی یک سخنرانی کلیدی گفت: (AI) یک روند نیست، بلکه یک تغییر عمده در روشی است که فناوری پیش می‌رود تا بر زندگی ما تأثیر بگذارد. کان پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی دورهای عظیمی از سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ایجاد مرکز داده در آینده بسیار نزدیک را هدایت خواهد کرد.

Azure on Arm بالاخره اینجاست

لوی نگوین، معاون اجرایی و مدیر کل اپتیکال در شرکت فناوری زیرساخت ابری و مرکز داده Marvell، موافقت کرد. ۱۰ سال بعد، وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، فکر می‌کنم اکثر شما با من موافق خواهید بود که سال ۲۰۲۳ آغاز جدید هوش مصنوعی بود. جهان ۱۰ سال آینده بسیار متفاوت خواهد بود.”

زین بال، معاون و مدیر کل مهندسی و معماری پلت فرم مرکز داده اینتل، گفت: با این حال، هوش مصنوعی چالش‌های طراحی سیستم زیادی را ارائه می‌کند. بال مصرف انرژی را مهم‌ترین مشکل پیش روی کاربران هوش مصنوعی ذکر کرد و مدل‌های هوش مصنوعی سالانه ده برابر رشد می‌کنند و باعث ایجاد زیرساخت‌های عظیمی می‌شوند که مگاوات انرژی مصرف می‌کنند. بال گفت خنک کننده مایع فراگیر خواهد بود زیرا باعث صرفه جویی ۳۰ درصدی انرژی در سطح مرکز داده می شود. او گفت که حتی پردازنده‌ها نیز به خنک‌کننده مایع نیاز دارند و افزود که اینتل برای بهبود هوش مصنوعی روی پردازنده‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا به یک برنامه کاربردی در یک سرور استاندارد تبدیل شود.

چگونه از شلاق ابری جلوگیری کنیم

Bechtolsheim، مدیر ارشد توسعه و یکی از بنیان‌گذاران شبکه‌های Arista، در طی سخنرانی خود پس از سخنرانی اصلی، درباره مزایای سیستم‌های خنک‌کننده با آب صحبت کرد و گفت که عصر مراکز داده خنک‌شده با هوش مصنوعی فرا رسیده است. Bechtolsheim گفت: «مردم می‌خواهند طرح‌های مرکز داده بسیار بزرگی را که بر مبنای خنک‌کننده مایع هستند، به کار گیرند، اما چالش‌هایی وجود دارد. “نکته آخر این است که خنک کننده مایع پیچیده تر از خنک کننده هوا است، در این مورد شکی نیست.”

پیچیدگی دشمن امنیت ابری است

نگوین مارول با بازگویی پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Amazon Bedrock، سرویس هوش مصنوعی مولد جدید AWS، پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی نوآوری‌هایی را از مراقبت‌های بهداشتی شخصی‌سازی شده تا کاهش آسیب‌ها را ممکن می‌سازد. تغییر آب و هوا برای ارتباط با نهنگ ها او تاکید کرد، اما مراکز داده باید بزرگتر شوند و انرژی بیشتری مصرف کنند.