۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نظرسنجی O’Reilly می گوید سرعت پذیرش هوش مصنوعی مولد بی سابقه است

نظرسنجی از کاربران سازمانی هوش مصنوعی مولد، پذیرش سریع اما همچنین موانعی را پیدا می‌کند، با مشکل در یافتن موارد استفاده تجاری، عدم قطعیت‌های قانونی و هزینه‌های زیرساختی بالا، نگرانی‌های اصلی.

نظرسنجی از کاربران سازمانی هوش مصنوعی مولد، پذیرش سریع اما همچنین موانعی را پیدا می‌کند، با مشکل در یافتن موارد استفاده تجاری، عدم قطعیت‌های قانونی و هزینه‌های زیرساختی بالا، نگرانی‌های اصلی.

هوش مصنوعی مولد، موج هوش مصنوعی که توسط مدل‌های زبان بزرگ و ChatGPT GPT OpenAI رهبری می‌شود، به سرعت و پیش از این تجربه می‌کند. طبق گزارشی از ناشر فناوری و ارائه دهنده آموزش O’Reilly، سطوح پذیرش مشاهده شده است. اما مسائل مربوط به پذیرش، از جمله فقدان موارد تجاری درک شده و سوالات حقوقی نگران کننده باقی می ماند.

گزارش این شرکت، ۲۰۲۳ AI Generative in the Enterprise، منتشر شده در ۲۱ نوامبر، نشان می دهد که دو سوم از پاسخ دهندگان نظرسنجی قبلاً از هوش مصنوعی مولد استفاده می کردند. «ما هرگز فناوری‌ای را ندیده‌ایم که به سرعت هوش مصنوعی مولد به کار گرفته شود—سخت است باور کنیم که ChatGPT به سختی یک سال از عمرش می‌گذرد.»

Microsoft Azure Copilot به پیش نمایش عمومی منتقل می شود

در این گزارش آمده است، با این وجود، دشواری یافتن موارد استفاده تجاری و نگرانی‌ها در مورد مسائل قانونی، هوش مصنوعی مولد را عقب نگه می‌دارد. راه‌حل‌های هوش مصنوعی بد تصور و اجرا نشده می‌توانند مضر باشند، و عواقب قانونی استفاده از هوش مصنوعی مولد هنوز ناشناخته است، با سؤالاتی مانند مالکیت حق چاپ بر خروجی تولید شده توسط هوش مصنوعی.

به گفته اوریلی، فرهنگ شرکت نیز می تواند پذیرش هوش مصنوعی را محدود کند. از برخی جهات، عدم شناخت نیاز مشابه یافتن موارد استفاده مناسب تجاری است.» دشواری و هزینه بالای ساخت زیرساخت برای هوش مصنوعی مولد نیز به عنوان یک نگرانی مطرح شد.

Cloudflare Workers for Platforms به دنبال وب قابل برنامه ریزی بیشتر است

نظرسنجی زیربنای این گزارش از ۱۴ سپتامبر تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۳ انجام شد. به گفته اوریلی، از مجموع ۴۷۸۲ پاسخ، ۲۸۵۷ پاسخ دهنده به همه سؤالات پاسخ دادند. بیشتر پاسخ ها، ۷۴ درصد، از آمریکای شمالی یا اروپا بودند.

دیگر یافته‌های هوش مصنوعی ۲۰۲۳ اوریلی در گزارش Enterprise:

  • ۵۴% از کاربران هوش مصنوعی انتظار دارند که بزرگترین مزیت هوش مصنوعی بهره وری بیشتر باشد. تنها ۴ درصد به کاهش تعداد سر اشاره کردند.
  • ۷۷% از پاسخ دهندگان از هوش مصنوعی به عنوان کمکی در برنامه نویسی استفاده می کنند. از جمله کاربردهای خاص ذکر شده، کشف تقلب، آموزش و مدیریت ارتباط با مشتری بود.
  • کاربران هوش مصنوعی گفتند که برنامه نویسی با هوش مصنوعی (۶۶٪) و تجزیه و تحلیل داده ها (۵۹٪) بیش از همه مهارت ها مورد نیاز بودند.
  • بسیاری از پذیرندگان هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه هستند: ۲۶٪ کمتر از یک سال است که با هوش مصنوعی کار می کنند، در حالی که ۱۸٪ در حال حاضر برنامه های کاربردی در حال تولید دارند.
  • ۱۶% از پاسخ دهندگانی که با هوش مصنوعی کار می کردند از مدل های منبع باز استفاده می کردند.
  • نتایج غیرمنتظره، امنیت، ایمنی، انصاف، تعصب و حریم خصوصی بزرگترین خطراتی بودند که پذیرندگان در حال آزمایش آن هستند.
پیشنهاد OpenJDK ایجاد رکوردهای جاوا را ساده می کند