۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Pulumi زیرساخت را به عنوان پشتیبانی کد برای جاوا و YAML گسترش می دهد

زیرساخت به عنوان فروشنده کد در حال اضافه کردن پشتیبانی برای جاوا و YAML است زیرا هدف آن ارائه پوشش جهانی در سراسر زبان های برنامه نویسی و انواع زیرساخت ها است.

زیرساخت به عنوان فروشنده کد در حال اضافه کردن پشتیبانی برای جاوا و YAML است زیرا هدف آن ارائه پوشش جهانی در سراسر زبان های برنامه نویسی و انواع زیرساخت ها است.

زیرساخت به عنوان کد فروشنده Pulumi در حال اضافه کردن پشتیبانی برای Java و YAML است، زیرا به نظر می رسد به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه می دهد از هر زبان برنامه نویسی استفاده کنند. ارائه و مدیریت زیرساخت.

هسته اصلی زیرساخت منبع باز Pulumi به عنوان کد SDK به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا زیرساخت را با استفاده از زبان برنامه نویسی خود تهیه و نگهداری کنند. به جای مبارزه با زبان های خاص دامنه مانند Bicep، یا مدیریت محیط های Kubernetes با استفاده از YAML.

9 راه برای راضی نگه داشتن تیم توسعه دهنده

اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند زیرساخت‌ها را با Pulumi با استفاده از همه زبان‌های JVM تهیه و مدیریت کنند—Java، Scala، Clojure، Groovy، Kotlin—و همچنین .NET، C#، F#، PowerShell، Node.js، جاوا اسکریپت، برو و Python.

جو دافی، بنیانگذار و مدیر عامل Pulumi به InfoWorld گفت: «با هر زبانی، ما تمایل داریم تا زمانی که تقاضا ناشنوا شود و در سال گذشته با جاوا به آن مرحله رسیدیم، صبر کنیم. “همانطور که ما شاهد پذیرش بیشتر Pulumi در سازمان هستیم، سوال جاوا بیشتر و بیشتر مطرح می شود.”

Pulumi همچنین پشتیبانی از زبان برنامه نویسی بسیار بد کوبرنتیس YAML را اعلام کرد.

کاهش رابط کاربری

دافی گفت: «ما می‌خواستیم به مردم گزینه ساده‌تری برای پذیرش YAML بدهیم. «شما خیلی سریع با YAML به حد مجاز رسیدید. رویکرد ما این است که روی یک استاندارد صنعتی شرط بندی کنیم تا چیزهای ساده ساده و چیزهای سخت ممکن باشد. مشتریان می توانند به عنوان مثال در Go بنویسند و در YAML مصرف کنند. و هنگامی که به دیوار برخورد کردید، می‌توانید با استفاده از تبدیل Pulumi برای جابجایی به پایتون یا هر زبان دیگری خارج شوید.

پلتفرم مهندسی ابر Pulumi اکنون اجزای چندزبانه قابل استفاده مجدد را در همه این زبان ها و همچنین مدیریت اسرار، ادغام CI/CD، خط مشی به عنوان کد و Pulumi Registry در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. Pulumi همچنین نسخه Business Critical پلتفرم خود را در اوایل سال جاری برای مشتریان سازمانی با الزامات بسیار خاص راه اندازی کرد.

Angular 14 با فرم های تایپ شده، اجزای مستقل وارد می شود

علاوه بر این، Pulumi یک CrossCode منبع باز است، یک لایه ترجمه مشترک بین زبانی که توسعه‌دهنده می‌خواهد استفاده کند و کد زیرساخت مستقر شده. دافی گفت: “CrossCode سس مخفی ما است.” “این راز منبع باز است که چگونه می توانیم زبان های جدید را به پلتفرم بیاوریم.”

در نهایت، Pulumi در حال اضافه کردن ۳۰ بسته قابل استفاده مجدد است، از جمله پشتیبانی از Oracle Cloud، Databricks، و EventStore.