۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

محبوبیت سی شارپ در شاخص زبان برنامه نویسی Tiobe افزایش یافت

رتبه بندی شاخص Tiobe برای C# در 12 ماه گذشته نزدیک به 2٪ رشد کرد، در حالی که رتبه برای C تقریباً به همان میزان کاهش یافت.

رتبه بندی شاخص Tiobe برای C# در ۱۲ ماه گذشته نزدیک به ۲٪ رشد کرد، در حالی که رتبه برای C تقریباً به همان میزان کاهش یافت.

بر اساس شاخص انجمن برنامه نویسی Tiobe،

زبان برنامه نویسی C# مایکروسافت محبوبیت بالایی داشته است. در حالی که C# همچنان در شاخص Tiobe برای می ۲۰۲۲ در رتبه پنجم قرار دارد، بدون تغییر نسبت به می ۲۰۲۱، رتبه‌بندی آن تقریباً دو درصد کامل نسبت به یک سال قبل جهش کرد.

امتیاز ۶.۳۹ درصدی زبان سی شارپ برای ماه می ۲۰۲۲، ۱.۹۸ درصد بیشتر از رتبه ۴.۴۱ درصدی آن در سال گذشته است. Tiobe که خدمات با کیفیت نرم‌افزار ارائه می‌کند، سی شارپ را یکی از بالغ‌ترین زبان‌های موجود توصیف کرد که از بسیاری از الگوهای برنامه‌نویسی مدرن پشتیبانی می‌کند و گفت که تعداد بیشتری از مشتریانش در دو سال گذشته شروع به اجرای سی شارپ روی لینوکس کرده‌اند. Tiobe معتقد است “احتمال زیاد” است که C# بتواند جایگزین C در بین سه زبان برتر در فهرست شود. همچنین C++ روند صعودی دارد و رتبه آن در سال گذشته ۱.۰۱ درصد افزایش یافته است.

از اعتبارسنجی مدل در حداقل APIها در ASP.NET Core 6 استفاده کنید

شاخص Tiobe بر اساس فرمولی است که تعداد مهندسان ماهر، تعداد دوره‌ها و تعداد فروشندگان شخص ثالث مرتبط با هر زبان را ارزیابی می‌کند. رتبه‌بندی‌ها با استفاده از موتورهای جستجو مانند Google، Bing، Yahoo و Wikipedia محاسبه می‌شوند.

۱۰ زبان برنامه نویسی برتر در فهرست Tiobe برای می ۲۰۲۲ در زیر فهرست شده است.

  1. پایتون، با امتیاز ۱۲.۷۴٪
  2. C، ۱۱.۵۹٪
  3. جاوا، ۱۰.۹۹٪
  4. C++، ۸.۸۳٪
  5. C#، ۶.۳۹٪
  6. Visual Basic، ۵.۸۶٪
  7. جاوا اسکریپت، ۲.۱۲٪
  8. مونتاژ، ۱.۹۲٪
  9. SQL، ۱.۸۷٪
  10. PHP، ۱.۵۲٪
محافظت در برابر حملات زنجیره تامین نرم افزار

۱۰ زبان برنامه نویسی برتر براساس شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی PYPL در ماه مه ۲۰۲۲، که تجزیه و تحلیل تعداد دفعات جستجوی آموزش های زبان با استفاده از Google را بررسی می کند، در زیر فهرست شده است. سی شارپ نیز در رتبه پنج برتر این شاخص قرار دارد که ترکیبی از C و C++ است.

  1. Python، ۲۷.۸۵٪ سهم
  2. جاوا، ۱۷.۸۶٪
  3. جاوا اسکریپت، ۹.۱۷٪
  4. C#، ۷.۶۲٪
  5. C/C++، ۷٪
  6. PHP، ۵.۳۶٪
  7. R، ۴.۳۴٪
  8. TypeScript، ۲.۳۹٪
  9. Objective-C، ۲.۲۵٪
  10. Swift، ۲.۰۵٪
Oracle JDK Mission Control 9 تم تیره و قابل تنظیم مرورگر JVM را اضافه می کند