۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

عملگر ورودی TypeScript 4.9 برای یافتن اشتباهات کدنویسی

اپراتور جدید "راضی کننده" تایید می کند که نوع یک عبارت با نوعی مطابقت دارد و بسیاری از خطاهای احتمالی را می گیرد.

اپراتور جدید “راضی کننده” تایید می کند که نوع یک عبارت با نوعی مطابقت دارد و بسیاری از خطاهای احتمالی را می گیرد.

تایپ اسکریپت ۴.۹ مایکروسافت، یک ارتقای برنامه‌ریزی‌شده برای زبان محبوب و قوی تایپ شده که بر اساس جاوا اسکریپت ساخته شده است، اکنون به عنوان نسخه تولیدی در دسترس است. این به روز رسانی دارای یک اپراتور راضی کننده است که می تواند خطاها را تشخیص دهد.

با ارضاء، توسعه‌دهندگان می‌توانند بدون تغییر نوع حاصل از عبارت، تأیید کنند که نوع عبارت با نوعی مطابقت دارد. از این عملگر می توان برای دریافت خطاهای احتمالی استفاده کرد، مانند اطمینان از اینکه یک شی دارای همه کلیدهای یک نوع است، اما نه بیشتر از آن.

همچنین در TypeScript 4.9، عملگر in هنگام محدود کردن انواعی که ویژگی را فهرست نمی‌کنند، قدرتمندتر شده است. زبان به جای اینکه آنها را همانطور که هست رها کند، انواع آن‌ها را با Record<”property-key-being-checked”,known> تلاقی می‌کند.

TypeScript 4.9 همچنین بررسی های مربوط به نحوه استفاده از in را سخت تر می کند تا اطمینان حاصل شود که از کلیدهای دارایی معتبر استفاده می شود.

در ۱۵ نوامبر معرفی شد، پس از نسخه بتا و نامزد انتشار در مراحل، TypeScript 4.9 را می توان از طریق NuGet یا از طریق NPM با استفاده از دستور زیر دانلود کرد:

npm install -D typescript

سایر قابلیت‌ها و پیشرفت‌های جدید در TypeScript 4.9:

  • تماشای فایل به‌طور پیش‌فرض توسط رویدادهای سیستم فایل پشتیبانی می‌شود، تنها در صورتی که توسعه‌دهندگان نتوانند ناظران مبتنی بر رویداد را تنظیم کنند، به نظرسنجی باز می‌گردد. این باید هنگام اجرای حالت –-watch یا اجرای با ویرایشگر مبتنی بر TypeScript مانند Visual Studio Code یا Visual Studio، تجربه کمتری با منابع فشرده ارائه دهد.
  • Promise.resolve اکنون از نوع Awaited برای باز کردن انواع Promise مانند ارسال شده به آن استفاده می کند. این به این معنی است که اغلب نوع Promise درست را برمی گرداند، اما این نوع بهبودیافته می تواند کد موجود را در صورتی که انتظار هر یا ناشناخته را داشته باشد، می تواند کد موجود را بشکند. یک قول.
  • TypeScript اکنون در مقایسه مستقیم با مقدار NaN خطا می کند و به جای آن مقداری از Number.isNAN را پیشنهاد می کند.
  • TypeScript اکنون از یک ویژگی آتی در ECMAScript به نام دسترسی خودکار پشتیبانی می کند که دقیقاً مانند ویژگی های کلاس ها اعلام می شود، با این تفاوت که با کلمه کلیدی accessor اعلان می شوند.
  • برای بهبود عملکرد، تابع forEachChild برای استفاده از جستجوی جدول تابع به جای دستور سوئیچ در گره‌های نحوی بازنویسی شده است. همچنین، روشی که TypeScript اطلاعات مربوط به یک نوع را در شاخه واقعی یک نوع شرطی حفظ می کند، بهینه شده است.
  • برای بهینه سازی انواع جانشینی، اشیاء SubstitutionType دیگر دارای خاصیت جایگزینی نیستند که نشان دهنده جایگزینی موثر است. در عوض، آنها فقط حاوی ویژگی محدودیت هستند.

TypeScript 5.0 به‌عنوان نسخه بتا در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ با نامزد انتشار برای ۲۸ فوریه تعیین شده است و نسخه تولیدی آن قرار است در ۱۴ مارس ارائه شود. TypeScript 4.8 در ۲۵ اوت ارسال شد، بهبودهایی در صحت و سازگاری و همچنین اصلاحات مشاهده فایل ارائه می‌کند.

TypeScript در حال افزایش بوده است. گزارش ۲۰۲۲ وضعیت تحویل نرم افزار CircleCI نشان داد که TypeScript از < پیشی گرفته است a>جاوا اسکریپت به عنوان محبوب ترین زبان توسعه دهنده. CircleCI دوستی با توسعه‌دهندگان را به عنوان دلیل این افزایش ذکر کرد.

نسخه قبلی TypeScript 4.8 در ۲۵ آگوست ارسال شد، بهبودهایی در صحت و سازگاری و همچنین اصلاحات تماشای فایل به همراه داشت.