۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

داخل AWS جدید

AWS در re:Invent امسال چه چیزی را اعلام خواهد کرد؟ روی رهبر ابر حساب کنید تا پیچیدگی خدمات زیرساخت افقی خود را با راه حل های عمودی از بین ببرد.

AWS در re:Invent امسال چه چیزی را اعلام خواهد کرد؟ روی رهبر ابر حساب کنید تا پیچیدگی خدمات زیرساخت افقی خود را با راه حل های عمودی از بین ببرد.

با پایان یافتن سال ۲۰۲۱، خدمات وب آمازون (AWS) به تازگی شروع شده است و AWS re:Invent از این هفته آغاز می شود. در چند ماه گذشته، تیم‌های محصول AWS از انواع به‌روزرسانی‌های سرویس‌های موجود و سرویس‌های جدید و هنوز اعلام‌نشده دوری می‌کردند، همه به این امید که برای اعلام در re:Invent یا حتی بهتر از آن انتخاب شوند. آدام سلیپسکی، مدیرعامل جدید AWS، این خدمات و ویژگی‌های جدید را در سخنرانی روز سه‌شنبه خود گنجانده است.

اگرچه AWS در مورد اعلامیه‌های محصولات بسیار سخت‌گیرانه صحبت می‌کند، در واقع تشخیص آنچه شرکت اعلام خواهد کرد تا حدودی ساده است. همانطور که به عنوان یک ناظر قدیمی (و کارمند سابق) آموخته ام، شرکت از الگوهای خاصی پیروی می کند. این بار، این یک شرط مطمئن است که سلیپسکی را به قول او قبول کنیم و فرض کنیم که شرکت قصد دارد با راه‌حل‌های صنعتی عمودی، خزش خدمات بیزانسی خود (بیش از ۲۰۰ سرویس و تعداد خدمات) را برای مشتریان رام کند. به علاوه احتمالاً چیزی را که اعلام کرده در re:Invent 2020 دو برابر خواهد کرد: سرمایه‌گذاری قابل توجهی در عملیات ابری.

اوه، و شاید میلیاردها چیز دیگر. زیرا این AWS است و برای مهار شناخته نشده است.

آنچه مشتریان AWS می خواهند

ابتدا، باید تاکید کنم که از هیچ اطلاعات محرمانه ای اطلاعی ندارم. من AWS را در ماه اوت ترک کردم و قبل از خروجم در هیچ اطلاعیه خدماتی شرکت نداشتم. بنابراین، این را یک حدس علمی مبتنی بر توجه به آنچه شرکت در حال حاضر انجام می‌دهد و قبلا انجام داده است، در نظر بگیرید – یا انجام نداده است، بر حسب مورد.

چرا بلاک چین آینده اینترنت است؟

AWS مدتی است که با راه حل های صنعتی معاشقه کرده است. اگر روی منوی کشویی «راه‌حل‌ها» در وب‌سایت آن کلیک کنید، می‌بینید که شرکت قبلاً مدعی ارائه راه‌حل‌های عمودی است، با این تفاوت که واقعاً اینطور نیست. یا به جای آن کافی نیست.

Selipsky اخیراً به تلویزیون بلومبرگ اذعان کرد که “مهم نیست ما دیروز چه کار کردیم”، زیرا تقریباً به طور کامل زیرساختی افقی بود. این شرکت ساخت راه‌حل‌های عمودی را برای صنایعی مانند خدمات مالی و مخابرات و مراقبت‌های بهداشتی و خودرو آغاز کرده است. اگرچه می توان در مورد رویکرد AWS برای وسواس مشتری اختلاف نظر داشت، اما این اصل راهنمای شرکت است. بسته به نیاز مشتری، می‌توان چیزی را که یک سال کاملاً صادق بود، دور انداخت.

به عنوان سلیپسکی در جشنواره نوآوری Fast Company گفت: “ما باید به مرور زمان به بهبود چشمگیر سهولت استفاده ادامه دهیم. انتزاعات بیشتری ارائه دهید. خدمات سطح بالاتری ارائه دهید، مانند راه حل مرکز تماس ما، آمازون کانکت؛ مناطق دیگری را پیدا کنید که در آن راه‌حل‌های عمودی یا افقی وجود دارد که مشتریان ما خواستار آن هستند و در سطح بالاتری کار می‌کنند.» برای کسانی که از AWS پیروی می کنند، چنین صراحتی غیرعادی است. اینطور نیست که اندی جاسی، مدیرعامل سابق، حقیقت را پنهان کرده باشد. او این کار را نکرد، اما به سادگی تلگراف نکرد که شرکت به کجا می رود.

Selipsky راه دیگری دارد. مطمئناً او تمرکز بیشتری را روی راه حل های عمودی اعلام خواهد کرد.

غرق شدن در خدمات AWS

امروز به این روش متفاوت به شدت نیاز است. «فروشگاه همه چیز» AWS می‌تواند تجربه‌ای آشفته برای مشتریان باشد (و توسعه‌دهندگان، همانطور که اخیراً اسکات کری نوشت). می خواهید کانتینرها را اجرا کنید؟ AWS 17 ارائه می دهد (بله، ۱۷) راه های مختلف چرا؟ روشی که AWS ساختار یافته است، هر تیم خدمات/محصول انگیزه می‌یابد تا از طرف مشتریان بسازد، حتی اگر مشتریان اگر این کار را نمی‌کردند وضعیت بهتری داشتند. بهترین برنامه نویسان ممکن است خطوط کد بیشتری را از آنچه می نویسند حذف کنند. به همین ترتیب، AWS احتمالاً می تواند با برخی از هرس ها انجام دهد. همانطور که در مثال راه حل های صنعتی، مشتریان می توانند از راهی برای نزدیک شدن و استفاده آسان تر از خدمات متنوعی که AWS ارائه می دهد بهره مند شوند.

OutSystems از AI Agent Builder بدون کد رونمایی کرد

این برای AWS نسبتاً جدید است. اما اصل “وسواس مشتری” در AWS آنقدر قوی است که در نهایت این شرکت کارهایی را انجام خواهد داد که زمانی قسم خورده بود هرگز انجام ندهد. زمانی را به خاطر دارید که AWS علیه ماشین هیبریدی خشمگین شد؟ اکنون با VMware همکاری می‌کند، مواردی مانند AWS Outposts را ارائه می‌دهد، و کارهای بیشتری انجام می‌دهد تا اجرای معماری‌های ترکیبی را برای مشتریان آسان کند. در مورد تنفر بدنام آن از چند ابری چطور؟ اگرچه این شرکت هنوز چند ابری را برای اکثر مشتریان اشتباه رد می‌کند، اما آخرین بار: Invent آن سرویس Kubernetes را ارائه کرد که می‌توانست در هر جایی اجرا شود، از جمله در ابرهای رقیب.

در این راه‌ها، و همچنین راه‌حل‌های عمودی، AWS از پیشروی پیروی نمی‌کند. این اشکالی ندارد. گاهی اوقات، مانند Kubernetes (که شرکت برای مدت طولانی سعی در نادیده گرفتن آن داشت)، گوش دادن به مشتریان AWS زمان می برد. در واقع، این کاملاً درست نیست. این شرکت در گوش دادن به مشتریان بسیار خوب است، اما گاهی اوقات سعی می‌کند به روش‌هایی نوآوری کند که احساس می‌کند بهتر از آنچه مشتری می‌گوید است (سرویس کانتینر الاستیک آن برای مقابله با همان مشکلی بود که Kubernetes حل می‌کرد، اما بهتر). ایرادی نداره. Selipsky می گوید AWS پیچیدگی اجرای خدمات زیرساخت افقی خود را با رویکرد عمودی از بین می برد. روی آن حساب کنید.

آشنایی با سرویس امضای مورد اعتماد مایکروسافت

چه چیز دیگری؟

ساخت تله موش با قابلیت مشاهده بهتر

با توجه به الگوهای گذشته، شرط مطمئنی است که AWS داستان قابلیت مشاهده خود را دو برابر کند. این شرکت در re:Invent 2020 با ابتکارات جدید در این زمینه (مدیریت خدمات Prometheus، Grafana و Open Telemetry) پیشرفت کرد، اما اینها در پیش نمایش بودند. اگر AWS به شکل خود وفادار بماند، ارتقای قابل توجهی را در زمینه‌های قابل مشاهده و انعطاف‌پذیری اعلام خواهد کرد. در مورد انعطاف‌پذیری، AWS امتیاز جایزه دریافت می‌کند زیرا رهبران این فضا، مانند Charity Majors، سریع‌ترین اصرار دارند. مسیر سیستم‌های انعطاف‌پذیر چند ابری نیست.

فراتر از قابلیت مشاهده، AWS یک سرویس پایگاه داده جدید (یا سه) منتشر خواهد کرد. AWS همیشه خدمات پایگاه داده جدیدی را منتشر می کند. اگر شرکت سرویس پایگاه داده جدیدی را منتشر نکند، خبر جدیدی خواهد بود. در واقع، اگر AWS واقعاً بخواهد کاری جدید انجام دهد، ارائه خدمات پایگاه داده (گراف، سری های زمانی و غیره) را متوقف می کند و در عوض یک پایگاه داده همه منظوره ارائه می دهد. این شرکت سال‌هاست که بر طبل پایگاه داده «هدف‌سازی شده» خود ضربه زده است، اما نگاهی گذرا به محبوب‌ترین پایگاه داده‌های صنعت نشان می دهد که آنها تقریباً همه هدف کلی هستند.

البته، AWS بیش از این را اعلام خواهد کرد. همیشه انجام می دهد. اما اینها بر اساس اظهارات عمومی سلیپسکی و نحوه عملکرد شرکت در گذشته، مانند شرط‌های معقول هستند.

TL;DR؟ AWS قرار است تجربه کاربری را جدی بگیرد، نه صرفاً راه اندازی محصول.