۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

محاسبات کوانتومی مبتنی بر ابر به استارت آپ ها اجازه می دهد با جالوت ها رقابت کنند

زمانی که خدمات محاسبات کوانتومی برای شرکت‌های کوچک‌تر از دسترس خارج شد، زمینه بازی را هموار کرد. ارائه دهندگان دسترسی، کیت های توسعه و آموزش را با قیمت های مقرون به صرفه تر ارائه می دهند.

زمانی که خدمات محاسبات کوانتومی برای شرکت‌های کوچک‌تر از دسترس خارج شد، زمینه بازی را هموار کرد. ارائه دهندگان دسترسی، کیت های توسعه و آموزش را با قیمت های مقرون به صرفه تر ارائه می دهند.

در روزهایی که با «ابر رایانه‌ها» کار می‌کردم، برایم واضح بود که این جانورانی که قادر به تولید MIPS بالا (میلیون دستورالعمل در ثانیه) هستند برای مشاغل کوچک‌تر بسیار گران هستند. تنها شرکت‌هایی که می‌توانند هزینه یک ابرکامپیوتر پیشرفته را بپردازند، می‌توانند از قدرت آن برای خرد کردن اعداد و داده‌ها با سرعتی بهره ببرند که راه‌حل‌هایشان را از نظر ارزش نوآورانه‌ای که می‌توانستند برای کسب‌وکاری که می‌توانستند ارائه کنند، متمایز کند. من احساس کردم این منصفانه نیست.

بخش کاملی از اقتصاد از قدرت محاسباتی بالاتری که می‌توانستند برای تحقیق، توسعه، تشخیص، هوش مصنوعی و سایر برنامه‌های کاربردی با نیازهای پردازشی شدید استفاده کنند که برای سخت‌افزار کالاهای مقرون‌به‌صرفه بسیار زیاد است، قفل شد. انجام دادن. در واقع، این یک مانع کلیدی برای ورود بود که شرکت‌های بزرگ برای محافظت از موقعیت بازار خود در برابر شروع‌های مزاحم که می‌توانند بسیار سریع‌تر حرکت کنند، به آن اعتماد کردند.

البته، ابر همه چیز را تغییر داد. آنچه زمانی نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی داشت، اکنون می تواند با استفاده از کارت اعتباری و حساب ابری به دست آید. امروزه، هر شرکتی که دلار (کمتر) برای استفاده از خدمات محاسباتی پیشرفته و زمانی غیرقابل دسترسی داشته باشد، اکنون می‌تواند به سیستم‌های محاسباتی با کارایی بالا، از جمله محاسبات کوانتومی در حال ظهور دسترسی داشته باشد. این تغییر دهنده بازی در چند سال گذشته در حال پیشرفت بوده است.

بررسی Dremio Cloud: یک خانه داده سریع و انعطاف پذیر در AWS

ارائه‌دهندگان ابری مانند IBM، مایکروسافت، آمازون و گوگل همگی سرمایه‌گذاری زیادی در محاسبات کوانتومی کرده‌اند و دسترسی مبتنی بر ابر را به رایانه‌های کوانتومی خود ارائه می‌دهند و این فناوری را برای شرکت‌های اصلی قابل دسترس می‌سازند. خدمات را می توان بین بسیاری از شرکت ها به اشتراک گذاشت و هر کدام فقط برای منابعی که استفاده می کنند هزینه می پردازند. اما به اینجا ختم نمی شود.

به نظر می‌رسد که ارائه‌دهندگان ابر در این زمینه هستند. اکنون ارائه دهندگان ابزارها و چارچوب هایی را برای کمک به کسب و کارها در توسعه برنامه های کوانتومی ارائه می دهند. کیت توسعه کوانتومی مایکروسافت ابزارها و کتابخانه هایی را برای کمک به توسعه دهندگان در نوشتن و اشکال زدایی برنامه های کوانتومی فراهم می کند. چارچوب Qiskit IBM یک کیت توسعه نرم افزار منبع باز برای ساخت برنامه های کوانتومی ارائه می دهد.

ارائه‌دهندگان ابر همچنین در حال سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هستند تا به کسب‌وکارها کمک کنند تا برنامه‌های کوانتومی را درک کرده و توسعه دهند. IBM یک پلت فرم Quantum Experience را ارائه می دهد که به کاربران اجازه می دهد محاسبات کوانتومی را از طریق یک رابط مبتنی بر وب آزمایش کنند. مایکروسافت دوره‌های آنلاین و مواد آموزشی را برای کمک به توسعه‌دهندگان برای یادگیری در مورد کوانتوم، از جمله ساخت و استقرار برنامه‌ها، ارائه می‌کند.

هشدار مگاترند: ظهور محاسبات فراگیر

در نهایت، ارائه دهندگان محاسبات کوانتومی مبتنی بر ابر به استعدادها و مشاوره های لازم برای استفاده موثر از محاسبات کوانتومی کمک می کنند. آنها از همکاری و شبکه سازی با سایر سازمان ها و کارشناسان در زمینه کوانتومی در همه سطوح پشتیبانی می کنند. شبکه کیو آی‌بی‌ام یک جامعه جهانی از سازمان‌هایی است که برای پیشبرد محاسبات کوانتومی و کشف کاربردهای بالقوه آن با یکدیگر همکاری می‌کنند. توسعه دهندگان و معماران می توانند شرکت کنند.

البته، باید مراقب باشید که محاسبات کوانتومی را بیش از حد به کار نگیرید، که به نظر من بزرگترین خطر است. این خطر وجود دارد که مانند هوش مصنوعی، شرکت‌ها از محاسبات کوانتومی برای حل مشکلات تجاری استفاده کنند که واقعاً به محاسبات کوانتومی نیاز ندارند. آنها ۱۰ برابر پول و زمان صرف می کنند تا مشکلی را حل کنند که می تواند با استفاده از فناوری محاسبات سنتی به طور موثرتر حل شود. من اکنون می بینم که این اتفاق می افتد، که نگران کننده است.

اوراکل با مایکروسافت برای راه اندازی سرویس پایگاه داده برای Azure شریک می شود

برنامه‌های کلیدی برای محاسبات کوانتومی شامل بهینه‌سازی ترافیک، مدل‌سازی مالی، حمل‌ونقل و تدارکات، طراحی مواد، و تشخیص مراقبت‌های بهداشتی است. شخصی که یک برنامه حسابداری با استفاده از کوانتوم می نویسد متوجه می شود که فناوری پرقدرت نیز در صورت استفاده نادرست می تواند منجر به ارزش منفی شود.

با این حال، هیچ چیز بدون چالش پیش نمی آید. امیدواریم که بتوانیم بدون استفاده نادرست از ابرهای کوانتومی فراتر از موارد استفاده صنعتی خاص به سمت برنامه‌های کاربردی، صنایع و حوزه‌های مشکل گسترده‌تر گسترش دهیم. ارائه‌دهندگان ابر باید در ارائه خدمات محاسباتی کوانتومی، از جمله مواردی مانند رسیدگی به خطا و سایر مسائلی که در طول عملیات عادی رخ می‌دهند، کارآمدتر شوند. همچنین، آنها باید قیمت‌ها را پایین بیاورند، که بسیاری از شرکت‌ها هنوز آن را بالاتر از حد انتظار می‌دانند.

استارت‌آپ‌ها معمولاً تهاجمی‌تر هستند و می‌توانند سریع‌تر از رقبای بزرگ‌تر و متورم‌شان که اکنون صاحب بازار هستند، کار کنند. در گذشته، آنها در یک زمین بازی برابر رقابت نمی کردند، اما محاسبات کوانتومی می تواند جدول را به نفع آنها تغییر دهد. ممکن است شاهد اختلالات عمده در صنایعی غیر از سیستم تاکسی باشیم. در پایان روز، مصرف‌کنندگان باید از این ایجاد نوآوری مبتنی بر ارزش با استفاده از کوانتوم ارزان‌تر بهره ببرند.