۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

گروه مورچه OceanBase را در AWS Marketplace فهرست می کند تا دسترسی را افزایش دهد

انتظار می‌رود پایگاه داده توزیع‌شده سازگار با SQL که از پردازش تحلیلی تراکنش‌های ترکیبی (HTAP) پشتیبانی می‌کند، به زودی برای سایر ارائه‌دهندگان خدمات ابری عمومی نیز اضافه شود.

انتظار می‌رود پایگاه داده توزیع‌شده سازگار با SQL که از پردازش تحلیلی تراکنش‌های ترکیبی (HTAP) پشتیبانی می‌کند، به زودی برای سایر ارائه‌دهندگان خدمات ابری عمومی نیز اضافه شود.

در تلاش خود برای ارائه خدمات پایگاه داده خود به مشتریان در سراسر جهان، گروه مورچه وابسته به علی بابا روز پنجشنبه گفت که OceanBase Cloud خود را در بازار AWS فهرست کرده است.

شرکت گفت که فهرست کردن پایگاه داده توزیع شده سازگار با SQL به مشتریان AWS امکان می‌دهد سریع‌تر به آن دسترسی داشته باشند و به حجم کاری تراکنش‌ها و عملیاتی خود رسیدگی کنند.

مایکروسافت از پایگاه داده Copilot برای Azure SQL رونمایی کرد

OceanBase که در سال ۲۰۱۷ به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت، به عنوان پروژه ای در علی بابا در سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد تا جایگزین Oracle شود و از حجم کاری عظیم تراکنش های Alipay، بازوی خدمات مالی Alibaba پشتیبانی کند.

پایگاه داده از پردازش تحلیلی تراکنشی ترکیبی (HTAP) پشتیبانی می کند – یک رویکرد معماری که در آن پایگاه داده داده هایی را جمع آوری می کند که بعداً برای تجزیه و تحلیل در سیستم دیگری کپی می شود.

تحلیلگران می گویند پایگاه داده جدید بدون سرور Pinecone ممکن است صاحبان کمی را ببیند

در ماه آگوست، این شرکت آخرین نسخه پایگاه داده را با نام OceanBase 4.0 با ویژگی هایی مانند نرخ از دست دادن داده صفر و زمان بازیابی فاجعه کمتر از هشت ثانیه در مقایسه با نسخه قبلی منتشر کرد. زمان بازیابی ۳۰ ثانیه، آن را برای مشاغل کوچک و متوسط ​​مناسب می کند.

OceanBase انتظار دارد به زودی سایر ارائه دهندگان خدمات ابر عمومی را پشتیبانی کند.

یین باکسو، مدیر کل شرکت، گفت: «OceanBase، که در فضای ابری خنثی است، به همکاری با فروشندگان ابر ادامه خواهد داد تا دسترسی به قابلیت‌های آزمایش شده ما در مدیریت تراکنش‌های فشرده داده و بارهای کاری تحلیلی در زمان واقعی را گسترش دهد. بخش خدمات ابر عمومی در OceanBase، در یک بیانیه مطبوعاتی.

DataStax Astra Block را برای پشتیبانی از برنامه های Web3 راه اندازی می کند

استراتژی Ant Group برای فهرست کردن پایگاه داده خود در بازار AWS اهمیت دارد زیرا چندین پایگاه داده دیگر مستقر در چین، مانند Apache Doris و StarRocks، شروع به هدف قرار دادن بازارهای آمریکای شمالی و اروپا.