۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

راهنمای عملی احراز هویت React Native

استفاده از احراز هویت React Native برای تأیید هویت کاربر، فرآیندی نسبتاً بدون دردسر و ساده است که نه تنها از داده‌های شرکت و حریم خصوصی کاربر محافظت می‌کند، بلکه تجربه کاربر را نیز بهبود می‌بخشد.

استفاده از احراز هویت React Native برای تأیید هویت کاربر، فرآیندی نسبتاً بدون دردسر و ساده است که نه تنها از داده‌های شرکت و حریم خصوصی کاربر محافظت می‌کند، بلکه تجربه کاربر را نیز بهبود می‌بخشد.

احراز هویت یک جنبه حیاتی از هر برنامه یا سرویس امروزی، زیرا به برنامه اجازه می‌دهد تا تعیین کند کاربر چه کسی است و چه اقداماتی مجاز به انجام آن هستند.

احراز هویت React Native به فرآیند تأیید هویت یک کاربر در برنامه React Native اشاره دارد. این معمولاً با درخواست از کاربر برای ارائه اعتبار ورود به سیستم خود، مانند نام کاربری و رمز عبور، و سپس بررسی این اعتبارنامه ها با پایگاه داده کاربران مجاز انجام می شود.

احراز هویت React Native معمولاً با OAuth 2.0 پیاده‌سازی می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد از طریق سرویس‌های شخص ثالث محبوب مانند Google، Facebook یا Twitter وارد سیستم شوند. چندین کتابخانه وجود دارد که می‌توانید از آنها برای اجرای احراز هویت در React Native استفاده کنید—ما در این مقاله به سه مورد از آنها خواهیم پرداخت.

چرا احراز هویت React Native مهم است؟

احراز هویت React Native بسیار مهم است زیرا راهی ایمن برای دسترسی کاربران به منابع محافظت شده در برنامه React Native فراهم می کند. بدون احراز هویت مناسب کاربر، هر کسی می تواند به اطلاعات حساس دسترسی داشته باشد یا اقداماتی را انجام دهد که نباید قادر به انجام آنها باشد.

احراز هویت React Native برای:

مهم است

  • حفاظت از داده های حساس. احراز هویت تضمین می کند که فقط کاربران مجاز می توانند به داده های حساس مانند اطلاعات شخصی، داده های مالی یا اطلاعات تجاری محرمانه دسترسی داشته باشند.
  • افزایش امنیت. با الزام کاربران به احراز هویت، برنامه‌های SaaS می‌توانند بهتر از خود در برابر دسترسی غیرمجاز، هک و سایر تهدیدات امنیتی محافظت کنند.
  • بهبود تجربه کاربر. احراز هویت به برنامه امکان می‌دهد تجربه کاربر را شخصی‌سازی کند و محتوا یا خدمات مرتبط را بر اساس هویت کاربر ارائه دهد.
  • پشتیبانی از انطباق. در برخی موارد، احراز هویت طبق مقررات یا استانداردها، مانند HIPAA برای برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی، لازم است تا اطمینان حاصل شود که داده‌های حساس محافظت می‌شوند.
بررسی تایپ بهتر و موارد بیشتر در Deno 1.24

اجرای احراز هویت React Native با OAuth2

OAuth2 یک استاندارد باز برای مجوز که به طور گسترده استفاده می شود تا به کاربران امکان دسترسی به منابع را بدون اشتراک گذاری اعتبار آنها بدهد. در زمینه احراز هویت React Native، OAuth2 معمولاً استفاده می‌شود تا به کاربر اجازه دهد با استفاده از اعتبار موجود خود از یک سرویس شخص ثالث، مانند Google، Facebook، یا Twitter، به برنامه‌ای وارد شود.

یک جریان رایج برای OAuth2 در یک برنامه React Native این است که کاربر روی دکمه “ورود با X” کلیک کند، که سپس آنها را به صفحه ورود به سیستم شخص ثالث هدایت می کند. هنگامی که کاربر با موفقیت وارد سرویس شخص ثالث شد، به برنامه React Native هدایت می شود، جایی که به برنامه اجازه دسترسی به منابع خود را می دهد.

Redirect بخش مهمی از جریان OAuth2 در برنامه‌های React Native است. ریدایرکت ها برای هدایت کاربر به صفحه ورود به سیستم شخص ثالث استفاده می شود و پس از اینکه کاربر با موفقیت وارد شد، به برنامه React Native باز می گردد. این تغییر مسیرها معمولاً با استفاده از مؤلفه WebView در React Native اجرا می شوند که برای صفحات وب را در برنامه تلفن همراه نمایش دهید.

اثبات مبادله کد کلید یا PKCE چیست؟

Proof of Key Code Exchange یا PKCE، توسعه‌ای برای جریان کد مجوز OAuth2 است که امنیت بیشتری را برای برنامه‌های کلاینت عمومی فراهم می‌کند. در جریان کد مجوز استاندارد OAuth2، یک کد مجوز برای یک نشانه دسترسی مبادله می شود. این می‌تواند آسیب‌پذیری‌های امنیتی ایجاد کند، زیرا یک عامل مخرب می‌تواند کد مجوز را رهگیری کرده و از آن برای به دست آوردن رمز دسترسی برای منابع کاربر استفاده کند.

PKCE این مشکل را با افزودن یک مرحله اضافی به جریان کد مجوز حل می‌کند، جایی که یک تأییدکننده کد تولید شده و همراه با کد مجوز ارسال می‌شود. سپس از تأیید کننده کد برای تأیید کد مجوز استفاده می‌شود، زمانی که کد مجوز با یک نشانه دسترسی مبادله می‌شود و یک لایه امنیتی اضافی ارائه می‌کند.

مدیر عامل DataStax: هر مورد استفاده به پایگاه داده جدیدی نیاز ندارد

کتابخانه‌های احراز هویت بومی React 

کتابخانه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای اجرای احراز هویت در برنامه‌های React Native خود استفاده کنید. سه موردی که در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرند تنها تعدادی از گزینه‌های ممکن هستند—کتابخانه‌های بیشتری وجود دارد که می‌توانید برای اجرای احراز هویت در React استفاده کنید.

React Native App Auth

App App App < /a> یک کتابخانه منبع باز برای اجرای احراز هویت در برنامه های React Native با استفاده از OAuth 2.0 و OpenID Connect است. مجموعه‌ای از ابزارها و APIها را برای تعامل با ارائه‌دهندگان هویت سازگار با OAuth 2.0 و OpenID Connect، مانند Google، Facebook، و Microsoft، برای احراز هویت کاربران فراهم می‌کند.

React Native App Auth از هر دو پلتفرم Android و iOS پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به راحتی در برنامه React Native ادغام شود تا کارهای احراز هویت، مانند ورود و خروج کاربر، ذخیره ایمن نشانه‌های احراز هویت، و بازخوانی نشانه‌های دسترسی را انجام دهد.

کتابخانه جزئیات پروتکل احراز هویت اصلی را خلاصه می‌کند، و برنامه‌نویسان را آسان‌تر می‌کند تا احراز هویت را در برنامه‌های خود پیاده‌سازی کنند، بدون اینکه مجبور باشند با پیچیدگی پروتکل‌های اساسی سروکار داشته باشند.

React Navigation

React Navigation است یک کتابخانه محبوب برای پیمایش در برنامه های React Native. این ابزارها و APIها را برای پیمایش بین صفحه‌ها، مدیریت تاریخچه ناوبری و پیکربندی هدر ناوبری فراهم می‌کند.

React Navigation را می توان در ترکیب با یک کتابخانه احراز هویت جداگانه برای پیاده سازی احراز هویت در برنامه React Native با کنترل جریان پیمایش بر اساس وضعیت احراز هویت استفاده کرد.

React Native OAuth

React Native OAuth کتابخانه ای برای افزودن احراز هویت OAuth به برنامه های React Native است. با React Native OAuth، توسعه‌دهندگان می‌توانند احراز هویت OAuth را به برنامه‌های خود اضافه کنند و با ارائه‌دهندگان هویت سازگار با OAuth مانند Google، Facebook و Microsoft تعامل برقرار کنند تا کاربران را احراز هویت کنند. این کتابخانه مجموعه‌ای از APIها و ابزارها را برای انجام وظایف رایج OAuth، مانند به‌دست آوردن و تازه‌سازی توکن‌های دسترسی، ذخیره‌سازی ایمن توکن‌ها، و رسیدگی به انقضای توکن، ارائه می‌کند.

بازگشت به دفتر یک اشتباه است

React Native OAuth از هر دو پلتفرم Android و iOS پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به راحتی در یک برنامه React Native برای انجام وظایف احراز هویت ادغام شود.

مثال احراز هویت React Native

در اینجا مثالی از نحوه استفاده از کتابخانه React Native App Auth برای اجرای احراز هویت OAuth 2.0 در برنامه React Native آورده شده است.

ابتدا، کتابخانه React Native App Auth را نصب کنید:

npm i react-native-app-auth

ماژول React Native App Auth را به برنامه React Native خود وارد کنید:

import { authorize, signOut } from 'react-native-app-auth';

یک تابع برای مدیریت جریان مجوز اضافه کنید:

const handleAuthorize = async () => {
  try {
    const result = await authorize({
      issuer: 'https://YOUR_ISSUER',
      clientId: 'YOUR_CLIENT_ID',
      redirectUrl: 'YOUR_REDIRECT_URI',
      scopes: ['openid', 'profile', 'email'],
      serviceConfiguration: {
        authorizationEndpoint: 'https://YOUR_AUTHORIZATION_ENDPOINT',
        tokenEndpoint: 'https://YOUR_TOKEN_ENDPOINT',
      },
    });
    console.log(result);
  } catch (error) {
    console.error(error);
  }
};

یک تابع برای مدیریت خروج از سیستم اضافه کنید:

const handleSignOut = async () => {
  try {
    await signOut(options);
    console.log('User signed out');
  } catch (error) {
    console.error(error);
  }
};

از توابع بالا در برنامه React Native خود برای مجوز دادن و خروج از سیستم کاربران استفاده کنید.

حفاظت از داده ها و حریم خصوصی کاربران نهایی در محیط کسب و کار امروز ضروری است. نه تنها از رخنه های پرهزینه و آسیب دیدن شهرت جلوگیری می کند، بلکه تجربه کاربر را نیز بهبود می بخشد و در نهایت به افزایش وفاداری و رضایت مشتری کمک می کند. استفاده از احراز هویت React Native برای تأیید هویت کاربر، فرآیندی نسبتاً بدون دردسر و ساده است که سازمان‌ها را با لایه‌ای قوی از دفاع برای کاربران اصلی خود تنظیم می‌کند.

Aviad Mizrachi CTO و یکی از بنیانگذاران Frontegg.

New Tech Forum مکانی برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.