۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Microsoft.NET 8 مدیریت ID را بهبود می بخشد

هدف NET 8 ساده‌سازی مدیریت هویت و ورود به سیستم برای برنامه‌های تک صفحه‌ای و برنامه‌های وب Blazor است.

هدف NET 8 ساده‌سازی مدیریت هویت و ورود به سیستم برای برنامه‌های تک صفحه‌ای و برنامه‌های وب Blazor است.

.NET 8، ارتقای برنامه‌ریزی‌شده برای پلتفرم توسعه متن‌باز مایکروسافت، مدیریت هویت، احراز هویت و مجوز را به لطف پیشرفت‌هایی در رگ امنیتی ارائه شده توسط ASP بهبود می‌بخشد. تیم هسته NET.

ویژگی‌های هویت در NET 8 به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که ایمن کردن برنامه‌ها را آسان‌تر کند. توسعه دهندگان می توانند با چند خط کد، احراز هویت و مجوز را به برنامه اضافه کنند، طبق بولتن مایکروسافت در ۳ نوامبر. API های جدید ایمن سازی نقاط پایانی API وب با احراز هویت و مجوز مبتنی بر کوکی را ممکن می سازند. همچنین یک گزینه مبتنی بر نشانه برای مشتریانی که نمی توانند از کوکی ها استفاده کنند، وجود دارد.

پایتون برای حذف GIL و تقویت همزمانی حرکت می کند

در حال حاضر در مرحله نامزد انتشار (RC) و انتظار می‌رود در اواخر این ماه به‌عنوان نسخه تولیدی عرضه شود، NET 8 به طور خاص دارای APIهایی برای ساده‌سازی مدیریت هویت و ورود به سیستم برای برنامه‌های مشتری مانند برنامه‌های تک صفحه‌ای (SPA) و Blazor خواهد بود. چارچوب WebAssembly SPA. همچنین احراز هویت مبتنی بر توکن و مجوز در ASP.NET Core Identity را برای مشتریانی که قادر به استفاده از کوکی ها نیستند، فعال می کند. ASP.Net Core چارچوبی برای ساخت برنامه های کاربردی متصل به اینترنت با قابلیت ابری است. در همین حال، یک رابط کاربری هویت جدید برای برنامه های وب Blazor با حالت های رندر سرور و WebAssembly کار خواهد کرد. همچنین بخشی از مشارکت تیم ASP.Net Core، اسناد بهبود یافته برای کشف و اجرای راه حل های مدیریت هویت است.

GitHub Copilot Chat در یک پیش نمایش برای مشاغل موجود است

مدیریت هویت یکی از انبوهی از پیشرفت‌هایی است که برای .NET 8 در نظر گرفته شده است، با پیشرفت‌هایی که برای فناوری‌های NET برنامه‌ریزی شده است، از عملکرد بهتر در NET MAUI (واسط کاربری برنامه چند پلتفرمی) تا قابلیت‌های جمع‌آوری زباله برای تنظیم محدودیت حافظه در پرواز. NET 8 RC فعلی را می‌توانید برای Windows، Linux، یا macOS در dotnet دانلود کنید. microsoft.com.