۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

AWS سرویس Amazon Bedrock را با مدل های جدید زبان بزرگ به روز می کند

جدا از افزودن ویژگی‌های جدید به Amazon Bedrock، AWS همچنین یک سرویس هوش مصنوعی مولد جدید با نام AWS HealthScribe راه‌اندازی کرده است تا به ایجاد خودکار اسناد بالینی کمک کند.

جدا از افزودن ویژگی‌های جدید به Amazon Bedrock، AWS همچنین یک سرویس هوش مصنوعی مولد جدید با نام AWS HealthScribe راه‌اندازی کرده است تا به ایجاد خودکار اسناد بالینی کمک کند.

سرویس وب آمازون (AWS) سرویس هوش مصنوعی مولد خود، Amazon Bedrock را به‌روزرسانی کرده است تا مدل‌ها و ابزارهای زبان بزرگ پایه جدید را در بر بگیرد.

Amazon Bedrock که در آوریل امسال منتشر شد و هنوز به طور کلی در دسترس قرار نگرفته است، اکنون به سازمان‌ها اجازه می‌دهد مدل‌های پایه را از Cohere و مدل‌های اضافی جدید از Anthropic و Stability AI انتخاب کنند. این شرکت در نشست AWS در نیویورک گفت.

مدل‌های جدید موجود به عنوان بخشی از این سرویس عبارتند از Anthropic’s Claude 2 و Stability AI’s Stable Diffusion XL 1.0.

“Claude 2 می تواند تا ۱۰۰۰۰۰ نشانه را در هر اعلان وظیفه مکالمه ای ببرد، به این معنی که می تواند در صدها صفحه متن یا حتی یک کتاب کامل کار کند. AWS در بیانیه‌ای گفت: Claude 2 همچنین می‌تواند اسناد طولانی‌تری مانند یادداشت‌ها و داستان‌ها به ترتیب چند هزار توکن در مقایسه با نسخه قبلی خود بنویسد.

از سوی دیگر، AWS گفت، Stable Diffusion XL 1.0 را می توان برای تولید جزئیات تصویر و ترکیب بندی بهبودیافته نسبت به نسخه قبلی خود با توانایی آن در ایجاد خلاقیت های واقعی تر برای فیلم، تلویزیون، موسیقی و ویدیوهای آموزشی استفاده کرد.

چگونه با رایانش ابری در دوران رکود اقتصادی موفق شویم؟

>

سایر مدل‌های فونداسیون موجود در Bedrock عبارتند از آمازون Titan FM و مدل‌هایی از AI21 Labs، Stability AI و Stability AI.

به گفته AWS، چندین سازمان در حال حاضر از Amazon Bedrock برای ایجاد برنامه‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند، از جمله Bridgewater Associates، Coda، Lonely Planet، Ryanair، Showpad و Travelers.

با استفاده از Bedrock Console عوامل مجازی بسازید

AWS ویژگی جدیدی را در Amazon Bedrock اضافه کرده است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا عوامل مجازی کاملاً مدیریت شده را از طریق یک جادوگر داخلی به نام Bedrock Console در داخل سرویس ایجاد کنند.

نمایندگان بستر AWS گفت که هنوز در مرحله پیش‌نمایش است، هدفش تسریع تحویل برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌توانند با برقراری تماس‌های API به سیستم‌های داخلی یک شرکت، وظایف را مدیریت و انجام دهند.

این عوامل مجازی از مدل‌های بنیادی برای درک درخواست‌های کاربر، تقسیم وظایف پیچیده به مراحل، انجام مکالمه برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر و انجام اقداماتی برای انجام درخواست استفاده می‌کنند.

تجسم Hacker News API با HCL و SQL

به منظور درک درخواست‌های کاربر، توسعه‌دهندگان می‌توانند به مدل‌های بنیاد کمک کنند تا با تکنیک جدیدی به نام ReAct.

«با استفاده از ReAct، می‌توانید اعلان‌ها را ساختار دهید تا به مدل پایه نشان دهید که چگونه از طریق یک کار استدلال کند و در مورد اقداماتی که به یافتن راه‌حل کمک می‌کند تصمیم بگیرید. اعلان‌های ساختاریافته شامل دنباله‌ای از نمونه‌های پرسش-فکر-عمل-مشاهده است.

برای اینکه این عوامل کار کنند، سازمان‌ها باید به آنها اجازه دسترسی به منابع داده خارجی را بدهند و آنها را به APIهای موجود برنامه‌های کاربردی دیگر متصل کنند تا مدل‌های پایه زیربنای آنها بتوانند قبل از استدلال درخواست‌های کاربر با آنها تعامل داشته باشند.

پس از پیکربندی عوامل با استفاده از کنسول Bedrock، سپس وظایف را با کمک FM ها هماهنگ می کند و تماس های API را با استفاده از AWS Lambda عملکرد دارد.

Amazon HealthScribe برای ایجاد خلاصه های بالینی

AWS همچنین یک سرویس هوش مصنوعی مولد جدید به نام Amazon HealthScribe منتشر کرده است که می‌تواند برای خلاصه‌سازی و ایجاد خلاصه‌های بالینی بدون نیاز به آموزش و ساخت مدل‌های زبان بزرگ خود توسط شرکت‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد. حاشیه نویسی داده های خود.

5 روش برای استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در دیتااپ ها

«با AWS HealthScribe، ارائه‌دهندگان نرم‌افزار مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند از یک API واحد برای ایجاد خودکار رونوشت‌های قوی، استخراج جزئیات کلیدی (مانند اصطلاحات پزشکی و داروها) و ایجاد خلاصه‌هایی از بحث‌های پزشک و بیمار استفاده کنند که سپس می‌تواند در یک الکترونیکی وارد شود. سیستم پرونده سلامت (EHR)» این شرکت در بیانیه ای گفت.

این سرویس که توسط Amazon Bedrock ارائه می‌شود و در حال پیش‌نمایش است، در حال حاضر از تخصص‌های پزشکی عمومی و ارتوپدی پشتیبانی می‌کند.

برای استفاده از این سرویس، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید آن را در یک برنامه بالینی ادغام کنند.

به گفته AWS، سازمان‌هایی مانند ۳M Health Information Systems، Babylon و ScribeEMR در حال حاضر از این سرویس استفاده می‌کنند.

به‌روزرسانی‌های دیگر اعلام‌شده در AWS Summit نیویورک شامل قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در Amazon QuickSight، یک موتور جستجوی برداری برای Amazon OpenSearch Serverless و یک سرویس جدید به نام a>قطعنامه موجودیت AWS برای کمک به سازمان‌ها در بهبود کیفیت داده‌ها.