۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Google با AlloyDB Omni کمین اولیه PostgreSQL را می گیرد

گوگل در حال پیش نمایش نسخه قابل دانلود و تنظیم شده با ML از AlloyDB سازگار با PostgreSQL خود است که ادعا می کند 2 برابر سریعتر از Postgres استاندارد برای بارهای کاری تراکنش و 100 برابر سریعتر برای جستجوهای تحلیلی است.

گوگل در حال پیش نمایش نسخه قابل دانلود و تنظیم شده با ML از AlloyDB سازگار با PostgreSQL خود است که ادعا می کند ۲ برابر سریعتر از Postgres استاندارد برای بارهای کاری تراکنش و ۱۰۰ برابر سریعتر برای جستجوهای تحلیلی است.

Google در حال توسعه یک نسخه خود مدیریتی و قابل دانلود از AlloyDB سازگار با PostgreSQL است که پایگاه داده به‌عنوان سرویس (DBaaS) کاملاً مدیریت شده است تا به شرکت‌ها کمک کند تا پایگاه‌های داده قدیمی خود را مدرن‌سازی کنند. چهارشنبه گفت که اکنون در حال دعوت از برنامه های کاربردی برای پیش نمایش خصوصی است.

دوبله AlloyDB Omni، پیشنهاد جدید از موتور اصلی مشابه AlloyDB< استفاده می‌کند. Andi Gutmans، مدیر کل پایگاه‌های داده در Google Cloud، در یک پست وبلاگ نوشت: /a> و می‌توان آن را در محل، در لبه، در میان ابرها یا حتی در لپ‌تاپ‌های توسعه‌دهنده دانلود و اجرا کرد.

این بدان معناست که شرکت‌هایی که از AlloyDB Omni استفاده می‌کنند، عملکرد پردازش تراکنش و مدیریت حافظه بهبود یافته AlloyDB را در مقایسه با PostgreSQL استاندارد و یک مشاور شاخص برای بهینه‌سازی پرس‌و‌جوهای تکراری دریافت خواهند کرد.

Gutmans گفت: «مشاور نمایه AlloyDB Omni به کاهش حدس و گمان مربوط به تنظیم عملکرد پرس و جو با انجام یک تجزیه و تحلیل عمیق از بخش های مختلف یک پرس و جو از جمله سؤالات فرعی، پیوندها و فیلترها کمک می کند. جستارهایی را که می توانند از نمایه ها سود ببرند شناسایی کنید و نمایه های جدیدی را توصیه کنید که می توانند عملکرد پرس و جو را افزایش دهند.

به منظور کاهش تأخیر نتایج جستجو، Omni از موتور ستونی AlloyDB که داده‌های درخواست شده مکرر را در قالب ستونی درون حافظه برای اسکن‌ها، اتصال‌ها و تجمیع‌های سریع‌تر نگه می‌دارد، و افزود که AlloyDB Omni از یادگیری ماشینی برای سازماندهی خودکار داده‌ها بین ردیفی و ستونی استفاده می‌کند. قالب‌ها، داده‌ها را در صورت نیاز تبدیل کنید و بین طرح‌های اجرایی ستونی و ردیفی انتخاب کنید.

EnterpriseDB رمزگذاری داده های شفاف را به PostgreSQL اضافه می کند

Gutmans گفت: “این کارایی عالی را برای طیف گسترده ای از پرس و جوها، با حداقل هزینه مدیریتی ارائه می دهد.”

چگونه AlloyDB Omni به شرکت ها کمک می کند؟

به گفته تحلیلگران، AlloyDB Omni خود مدیریت، مسیری را برای نوسازی پایگاه داده های قدیمی در محل قبل از انتقال به فضای ابری فراهم می کند.

«مهاجرت‌های پایگاه داده می‌تواند پیچیده و پرهزینه باشد، به‌ویژه زمانی که با مهاجرت از زیرساخت داخلی به ابر ترکیب شود. Matt Aslett، مدیر تحقیقات Ventana Research، گفت: AlloyDB Omni مسیری را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند تا آن حجم کاری را در محل با مهاجرت به AlloyDB Omni در محل مدرن‌سازی کنند.

“این حرکت را می توان یک گام قبل از انتقال احتمالی به سرویس مدیریت شده AlloyDB یا با هدف حفظ بارهای کاری در مراکز داده داخلی یا زیرساخت های لبه به دلیل حاکمیت یا الزامات عملکرد تلقی کرد.” اضافه شد.

طبق گفته برادلی شیمین، تحلیلگر ارشد Omdia و تونی بائر، تحلیلگر اصلی dbInsight، AlloyDB Omni بهترین معماری متن باز PostgreSQL و Google Cloud را با هم ترکیب می کند و جذاب تر از سرویس های رقیب مانند AWS Aurora برای Post’greSQL می باشد. دیگران.

شیمین گفت که برای مشتریان بزرگتر یا کسانی که به دنبال مدرن سازی و تبدیل پایگاه های داده بسیار مهم و حیاتی هستند، “پیوستن به یک راه حل منبع باز مانند PostgreSQL می تواند از نظر ارائه معماری یا ویژگی های داده مدرن، به ویژه در پشتیبانی از چندگانه، محدود کننده باشد. یا الزامات استقرار هیبریدی.” او گفت که AlloyDB Omni می تواند بر این محدودیت ها غلبه کند.

چگونه Steampipe KPI ها را به عنوان کد فعال می کند

برای Baer، “جاذبه AlloyDB Omni این است که یکی از معدود پیاده سازی های PostgreSQL است که برای حجم های کاری مقیاسی و ترکیبی تراکنش ها یا حجم های کاری تحلیلی بهینه شده است که صرفاً به یک hyperscaler خاص متصل نیست.”

استراتژی Google با AlloyDB Omni چیست؟

به گفته تحلیلگران، Google قصد دارد از AlloyDB Omni به عنوان پیشنهاد دیگری در برنامه خود برای به دست آوردن سهم بیشتری در بازار مهاجرت پایگاه داده قدیمی تحت رهبری PostgreSQL استفاده کند، در زمانی که PostgreSQL محبوبیت خود را افزایش داده است.

شیمین اشاره کرد که، “برای بسیاری از مشتریان، PostgreSQL یک زبان-فرانسه رابطه‌ای است و بنابراین وسیله‌ای برای مدرن‌سازی پایگاه‌های داده قدیمی با انتقال آن‌ها به یک نسخه بومی ابری در AWS، GCP یا هر مقیاس‌کننده دیگر است.”

طبق داده‌های پلتفرم دانش پایگاه‌های داده رابطه‌ای db-engines.com، PostgreSQL به طور پیوسته در حال افزایش محبوبیت بوده و در حال حاضر چهارمین محبوب‌ترین RDBMS (سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای) و چهارمین محصول محبوب است که در بین همه ذکر شده است. پایگاه های داده در رتبه بندی آنها.

یکی دیگر از دلایل افزایش محبوبیت PostgreSQL این است که سیستم مدیریت پایگاه داده قابلیت‌های تراکنش و تحلیلی بهتری نسبت به MySQL به همراه ویژگی‌های دیگری مانند پشتیبانی گسترده‌تر از داده‌های مکانی، پشتیبانی گسترده‌تر از SQL، افزایش امنیت و حاکمیت، و پشتیبانی گسترده‌تر برای برنامه‌نویسی ارائه می‌دهد. زبان ها.

گوتمنز گوگل گفت که این شرکت از زمان راه‌اندازی AlloyDB علاقه «بزرگ» مشتریان را برای نوسازی پایگاه داده دریافت کرده است.

و طبق گفته Aslett، AlloyDB Omni بر اساس شتاب AlloyDB برای Google برای به دست آوردن سهم در بازار PostgreSQL است.

او گفت: «AlloyDB راه‌اندازی شد تا سازمان‌ها را قادر سازد تا برنامه‌های کاربردی با عملکرد بالا و الزامات قابلیت اطمینان را که قبلاً در پایگاه‌های داده عملیاتی سازمانی از جمله Oracle، IBM و Microsoft و همچنین PostgreSQL مستقر شده‌اند، مدرن‌سازی کنند. /p>

9 ویژگی جدید مهم در YugabyteDB

او افزود: “تا سال ۲۰۲۵، دو سوم سازمان ها تامین کنندگان پایگاه داده عملیاتی فعلی خود را با هدف بهبود تحمل خطا و حمایت از توسعه برنامه های کاربردی هوشمند جدید، مجددا بررسی خواهند کرد.”

طبق گزارشی از شرکت تحقیقات بازار Gartner، رقابت برای مدرن‌سازی پایگاه‌های داده به دلیل نیاز شرکت‌ها به اجرای تجزیه و تحلیل برای استراتژی و رشد کسب‌وکار در حال افزایش است.

چگونه به AlloyDB Omni دسترسی داشته باشیم؟

Google در حال حاضر نسخه توسعه‌دهنده رایگان AlloyDB Omni را برای استفاده غیر تولیدی ارائه می‌کند که را می توان در لپ تاپ های توسعه دهندگان دانلود کرد.

گاتمنز گفت: «وقتی زمان انتقال یک برنامه به یک محیط آماده تولید فرا می رسد، بدون تغییر در AlloyDB Omni در هر محیطی یا در سرویس AlloyDB برای PostgreSQL در Google Cloud اجرا می شود.

“در صورت نیاز، می توانید از ابزارهای متن باز استاندارد PostgreSQL برای انتقال یا تکثیر داده های آنها استفاده کنید. شما همچنین می توانید از ابزارهای متن باز استاندارد PostgreSQL برای عملیات پایگاه داده مانند پشتیبان گیری و تکرار استفاده کنید.

گوگل گفت AlloyDB Omni از برنامه های کاربردی PostgreSQL موجود پشتیبانی می کند زیرا از درایورهای استاندارد PostgreSQL استفاده می کند. علاوه بر این، این نرم افزار با پسوندهای PostgreSQL و پرچم های پیکربندی سازگاری دارد.

به‌علاوه، Google گفت که پشتیبانی کامل سازمانی، از جمله پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای وصله‌های امنیتی، ویژگی‌ها، زمانی که AlloyDB Omni به طور کلی در دسترس قرار گیرد، ارائه می‌کند.

اگرچه Google هنوز تاریخی برای آن تعیین نکرده است، شرکت‌ها می‌توانند از قبل با ارائه درخواست به غول جستجو.