۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پلتفرم جاوا مشتری غنی JavaFX 19 وارد شد

به‌روزرسانی، پشتیبانی ویدیوی H.265 را به پخش زنده HTTP گسترش می‌دهد، نشانگرهای فوکوس CSS را اضافه می‌کند، و اشکالات رفتار مودال و صفحه لمسی را برطرف می‌کند.

به‌روزرسانی، پشتیبانی ویدیوی H.265 را به پخش زنده HTTP گسترش می‌دهد، نشانگرهای فوکوس CSS را اضافه می‌کند، و اشکالات رفتار مودال و صفحه لمسی را برطرف می‌کند.

JavaFX 19، آخرین نسخه از پلتفرم برنامه کاربردی مشتری غنی مبتنی بر جاوا، با پیشرفت‌هایی برای قابلیت‌های ویدئو و CSS منتشر شده است. این به‌روزرسانی همچنین تعدادی از باگ‌های صفحه لمسی را برطرف می‌کند.

پلتفرم منبع باز که با شعار “یک چارچوب برای حکومت بر همه آنها” ارائه می شود، از Maven Central یا gluonhq.com. JavaFX 19 که در ۱۳ سپتامبر اعلام شد، پشتیبانی از کدک H.265/HVEC (کدگذاری ویدیویی با کارایی بالا) را به HTTP Live Streaming گسترش می‌دهد.

اولین نگاهی به برنامه های وب مترقی

JavaFX 19 همچنین دارای ایجاد سریع‌تر ArrayList قابل مشاهده در FXCollections است و به کاربران اجازه می‌دهد تا لیست موجود از چاپگرها را بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد برنامه به‌روزرسانی کنند. همچنین در نسخه، پشتیبانی برای ایجاد پیوندهای مشتق شده از ObservableValue با یک API جدید در رابط ObservableValue اضافه شد.

وقتی هیپ مولد هوش مصنوعی محو می شود

جای دیگری در JavaFX 19:

  • شبه کلاس‌های CSS :focus-visible و :focus-within به ترتیب برای پشتیبانی از نمایش فوکوس بصری و تصاویر فوکوس تو در تو اضافه شده‌اند.
  • اصلاحات رفتار مودال برای Stage در پلتفرم لینوکس انجام شده است.
  • رفع اشکال‌های مربوط به صفحه‌نمایش‌های لمسی، مانند ناپدید شدن نوارهای پیمایش در دستگاه‌های دارای قابلیت لمسی و جهش لبه صفحه پیمایش در Raspberry Pi، اجرا شده است.
  • ارتقای وابستگی مانند ارتقاء SQLite به نسخه ۳.۳۷.۲ و Glib به نسخه ۲.۷۲.۰ انجام شده است.
  • برای امنیت، بافر طولانی‌تر بهتری ارائه می‌شود و مرجع WebKit بهبود یافته است.
دستیار هوش مصنوعی JetBrains برای ادغام مدل های هوش مصنوعی Google Gemini

JavaFX پس از اینکه قبلاً در کیت توسعه جاوا (JDK) قرار داشت در سال ۲۰۱۸ به یک فناوری مستقل تبدیل شد. JavaFX که توسط Sun Microsystems در می ۲۰۰۷ معرفی شد، بستری را برای دسکتاپ، موبایل و سیستم‌های جاسازی شده بر پایه جاوا فراهم می‌کند. کتابخانه ها و نرم افزارها برای چرخه عمر کامل یک برنامه کاربردی در دسترس هستند.