۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آینده تحول داده ها مشارکتی است

تصمیم گیری مبتنی بر داده از عدم تطابق بین ابزارها، مهارت ها و درک مصرف کنندگان IT و داده در اکثر شرکت ها رنج می برد. در اینجا نحوه پر کردن شکاف آمده است.

تصمیم گیری مبتنی بر داده از عدم تطابق بین ابزارها، مهارت ها و درک مصرف کنندگان IT و داده در اکثر شرکت ها رنج می برد. در اینجا نحوه پر کردن شکاف آمده است.

تغییر داده‌ها یک گام اساسی در تبدیل داده‌های خام به اطلاعات قابل مصرف برای کسب‌وکار است. از آنجایی که کسب‌وکارها داده‌ها را از تعداد روزافزونی از منابع جمع‌آوری می‌کنند، در قالب‌های مختلف، همه آن داده‌ها باید تغییر کنند تا برای سازمان ارزشمند شوند.

فرایند تبدیل داده‌ها تا حد زیادی در بخش فناوری اطلاعات در اکثر شرکت‌ها محو می‌شود. تغییر داده‌ها می‌تواند زمان‌بر باشد، به‌ویژه زمانی که فناوری اطلاعات درگیر پروژه‌ها و درخواست‌های متعدد مصرف‌کنندگان داده باشد. با تیم‌های متمرکز فناوری اطلاعات که به نیازهای داده‌ای هر بخش از سازمان‌شان – از منابع انسانی گرفته تا امور مالی – خدمات می‌دهند، می‌توانند به یک گلوگاه ناخواسته تبدیل شوند و به زمان ارزش داده‌ها آسیب وارد کنند.

تیم‌های فناوری اطلاعات نیز ممکن است نیازهای هر بخش مجزایی را که برای آن داده‌ها را جمع‌آوری و تغییر می‌دهند، کاملاً درک نکنند. در تلاش برای دریافت سریع‌تر پاسخ‌ها، بخش‌ها گاهی اوقات به ساخت خطوط داده‌ها یا فرآیندهای تبدیل داده سرکش خود می‌پردازند، که ممکن است سیاست‌های حاکمیتی را مختل کند یا بر کیفیت داده‌ها تأثیر بگذارد.

این روش مدیریت تبدیل داده ها، شکاف مهمی را در عملیات تجاری برجسته می کند: IT داده ها را مدیریت می کند اما کاربردهای تجاری آن را به طور کامل درک نمی کند. بخش‌هایی که به داده‌ها نیاز دارند، فرآیندهای فنی مورد نیاز برای ایجاد بینش با کیفیت بالا را درک نمی‌کنند.

کسب و کارهایی که قصد دارند مقیاس و سرمایه گذاری واقعی روی داده های خود داشته باشند، اکنون با چالش ادغام سیستم ها، فرآیندها و دانش بین بخشی برای ایجاد یک محیط شفاف و مشارکتی برای داده ها در کل سازمان دست و پنجه نرم می کنند.

هوش تعبیه شده: مفاهیم در مقابل کلمات رایج

شفاف کردن ابتکارات داده در سراسر سازمان

سازمان‌ها اغلب با ابتکارات داده‌ای که نتیجه سیلوهای دپارتمان هستند، دست و پنجه نرم می‌کنند.

یکی از راه‌های ایجاد پل در سیلوهای داده‌های دپارتمان این است که پروژه‌های داده را در سراسر سازمان از طریق لایه تبدیل نمایان کنیم (در حالی که استانداردهای حاکمیت داده در سطح سازمانی را رعایت می‌کنیم). در این زمینه، پروژه داده یک گروه بندی منطقی از خطوط لوله داده است که هر کدام دارای مجوزهای کاربر، مخزن Git، فضاهای کاری توسعه و محیط های قابل استقرار خاص خود هستند، بنابراین هر تیم می تواند به داده های مربوطه برای ابتکارات خود دسترسی داشته باشد. بدون به خطر انداختن کیفیت داده یا حاکمیت.

برای اینکه همه اینها از طریق لایه تبدیل اتفاق بیفتد، همه داده ها باید در یک پلت فرم ذخیره و تبدیل شوند. به تیم‌های متمایز دیدگاه‌های خاصی از انبار داده مربوط به کارشان داده می‌شود، که اجازه می‌دهد کار به راحتی از نظر نگرانی‌های امنیتی نظارت شود، در حالی که همچنان اطلاعاتی را که کاربران برای تصمیم‌گیری آگاهانه نیاز دارند، ارائه می‌دهند.

اما این هنوز بر این واقعیت غلبه نمی کند که کاربران فنی و غیر فنی از ابزارها یا پلتفرم های مختلفی استفاده می کنند که متناسب با سطح مهارت آنها طراحی شده است. ابزارها و پلتفرم‌های مورد استفاده توسط IT تمایل به منحنی یادگیری تند دارند و به مهارت مهندسی نیاز دارند. استفاده از آنها برای کسانی که دانش فنی ندارند سخت یا غیرممکن است. ابزارهایی که توسط کاربران تجاری غیرفنی در بخش‌ها استفاده می‌شوند، اغلب توسط تیم‌های مهندسی در فناوری اطلاعات بیش از حد انعطاف‌ناپذیر تلقی می‌شوند. به راحتی می توان دید که چگونه فرآیندهای داده می توانند به سرعت در بخش مربوطه خود مخفی شوند و باقی بمانند. تصویرسازی را وارد کنید.

انجام انبارداری داده به روش اشتباه

تجسم فرآیندهای داده برای بهبود دسترسی

تجسم تبدیل داده ها و سلسله داده ها – از کجا داده ها و نحوه استفاده از آنها – می تواند به همه کاربران، صرف نظر از مهارت، کمک کند تا اطلاعات پیچیده را برای شناسایی تغییرات، استخراج اطلاعات و تصمیم گیری سریع که ریشه در آن دارند، درک کنند. حقایق از آنجایی که هر عملکرد تجاری از درک داده های خود سود می برد، تجسم ها باید یکی از ویژگی های برجسته هر پروژه داده و پلت فرم باشد.

هیچ ابزار و پلتفرم‌هایی که سعی کرده‌اند داده‌ها را از طریق تجسم داده‌ها برای هوش تجاری دموکراتیک‌سازی کنند، وجود ندارد، اما هیچ‌کدام موفق به انجام این کار در سطح تبدیل داده نشده‌اند. برای مثال، در حالی که توانایی استخراج داده‌ها از یک جدول و تبدیل آن به نمودار می‌تواند روندها و بینش را نشان دهد، اما هنوز تصویر کاملی از داده‌ها ارائه نمی‌کند: از کجا آمده است، چه تغییراتی ممکن است روی داده‌ها متحمل شده باشد. روش، در کجای دیگری از آن استفاده می شود.

ناتوانی در دسترسی به اطلاعات اصل و نسب داده – به روشی آسان و قابل درک که تجسم لایه تبدیل امکان پذیر است – یکی از دلایل اصلی است که به نظر ما داده های پایه با کیفیت پایین راه خود را در پایین دست پیدا کرده اند. کاربران تجاری و منجر به تصمیمات تجاری ضعیف و نتایج ضعیف تجاری شده است. گسترش ابزارها در اکوسیستم داده، دستیابی به داده‌ها و درک جامع داده‌ها را حتی دشوارتر کرده است.

تجسم تبدیل داده‌ها هم با «چی» و هم «چرا» KPIهای حیاتی ارتباط برقرار می‌کند و در عین حال فرصت‌هایی را برای کاربران فراهم می‌کند تا تغییرات و الگوها را بررسی و نظارت کنند. این به افرادی که از نظر فنی کمتر باهوش هستند اطلاعات قابل استفاده را تقویت می کند، به سرعت همه را در یک صفحه قرار می دهد، بهره وری را افزایش می دهد و زمان ارزش گذاری را تسریع می کند.

چگونه در برابر تعصب هوش مصنوعی اقدام کنیم

فعال کردن همکاری در پروژه های داده در سراسر بخش ها

در نهایت، ابزار امروزی باید به معماران و مهندسان داده با قابلیت توسعه کامل ارائه دهد و در عین حال کارآمد بودن و ارتقای مهارت‌های خود را برای دست اندرکاران داده آسان کند.

یکی از راه‌های ساده‌سازی مدیریت ابتکارات داده در حالی که اطمینان حاصل می‌شود که داده‌ها به درستی کنترل می‌شوند، اساساً رشته کردن فراداده از طریق پروژه‌های داده‌ای است که قبلاً در بخش‌ها حذف شده‌اند. این مدل باعث می‌شود که تغییرات در کار بخش‌ها در زمان واقعی در کل سازمان منعکس شود. این مدل در ترکیب با یک رابط بصری که سلسله داده‌ها را برای همه کاربران در یک سازمان در دسترس قرار می‌دهد، زمینه و وضوح لازم را در مورد نحوه تعریف و استفاده از داده‌ها و چگونگی تکامل آن در طول زمان به کاربران می‌دهد.

پر کردن شکاف بین قابلیت استفاده و مهارت فنی – و اعطای دسترسی به کاربران در تمام سطوح مهارت – پایه و اساس تقویت همکاری بین تیم‌ها، پروژه‌ها و بخش‌های داده است.

آرمون پطروسیان مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Coalesce است.

New Tech Forum مکانی را برای رهبران فناوری – از جمله فروشندگان و سایر مشارکت‌کنندگان خارجی – فراهم می‌کند تا فناوری سازمانی نوظهور را در عمق و وسعت بی‌سابقه بررسی و بحث کنند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه پرس و جوها را به doug_dineley@foundryco.com.