۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۴ IDE شیرین پایتون که ممکن است از دست داده باشید

از یک پلت فرم ساده برای مبتدیان تا یک میز کار توسعه در سطح متخصص، برای اکثر Pythonista ها یک IDE وجود دارد.

از یک پلت فرم ساده برای مبتدیان تا یک میز کار توسعه در سطح متخصص، برای اکثر Pythonista ها یک IDE وجود دارد.

وضعیت فعلی IDE های ساخته شده برای پایتون مایه شرمساری ثروت است. هفت محصول در خلاصه IDE بزرگ Python ما موفق شدند، اما بسیاری دیگر ارزش توجه داشتند. IDE‌های موجود از تلاش‌های پیچیده که یک سیستم توسعه کامل را ارائه می‌کنند تا پروژه‌های متوسطی که برای اولین بار Pythonistas مناسب هستند را شامل می‌شود.

در اینجا چهار IDE دیگر پایتون، از حداقل تا حداکثر، وجود دارد که احتمالاً در رادار خود می‌خواهید.

Eric7

مانند IDE IDLE بومی پایتون، Eric7 یک IDE پایتون است که در پایتون نوشته شده است، اگرچه از چارچوب Qt6 UI برای ارائه رابط کاربری بسیار پیچیده‌تر از IDLE استفاده می‌کند. از آنجایی که منبع تماماً پایتون است، آن را برای توسعه دهندگان پایتون که می خواهند از درون به بیرون بر IDE خود کنترل کنند، کاملا قابل هک است.

شروع به کار با Eric7 نیاز به مونتاژ دارد، زیرا مانند یک برنامه معمولی بومی پلتفرم مستقر نیست. این در اصل یک بسته Python بزرگ با چندین وابستگی سنگین است، مانند اتصالات Python برای Qt6. از آنجایی که شروع با Eric7 به معنای درک مدیریت بسته پایتون است، احتمالاً برای مبتدیان جذاب نیست. همانطور که گفته شد، اسکریپت نصب کننده بازخورد ارائه می دهد، بنابراین می دانید که کدام بسته ها – مانند PyQt6 و QScintilla – باید واکشی و نصب شوند تا فرآیند راه اندازی به پایان برسد.

فرایند نصب را کنار بگذاریم، Eric7 به طور قابل توجهی مجهز است. دارای ابزارهای معمول موجود در IDE های مدرن، مانند مرور کلاس و کنترل نسخه است، اما همچنین پشتیبانی از ویژگی های اختصاصی پایتون مانند unittest یا pytest (در صورت نصب) را ادغام می کند. ، PyLint، سیستم توزیع برنامه PyInstaller و cx_freeze و یک مرورگر داخلی PyPI/pip مدیریت بسته. برای نمایش پیشنهادات تکمیل خودکار هنگام تایپ، Ctrl-Space را فشار دهید و همچنین می‌توانید پیشنهادات calltip را با فشار دادن کلید فراخوانی کنید.

بهترین شیوه ها برای توسعه هوش مصنوعی قابل کنترل

پروژه‌های جدید ایجاد شده در Eric7 می‌توانند به‌عنوان رابط کاربری گرافیکی یا برنامه‌های کنسول PyQT5/6 ساخته شوند، زیرا کتابخانه‌های زیربنایی قبلاً نصب شده‌اند، اگرچه ابزارهای توسعه اضافی مانند طراح فرم Qt به‌طور پیش‌فرض گنجانده نشده‌اند. بزرگترین نقطه ضعف Eric7 مستندات آن است که بیشتر بر نحوه گسترش IDE تمرکز دارد تا راهنمایی برای تجربه کاربر نهایی آن.

IDE Eric7 مملو از ویژگی های مفید پایتون است.

Eric7 در پایتون نوشته شده است، با استفاده از چارچوب Qt UI، و مملو از ویژگی های مفید پایتون است.

Wing IDE

به عنوان “محیط توسعه هوشمند برای برنامه نویسان Python”، Wing IDE بر ادغام ویژگی‌ها تاکید دارد. به طور خاص برای کاربران پایتون طراحی شده است. این فراتر از پشتیبانی بومی برای محیط‌های مجازی یا کار با چندین مفسر پایتون است. همچنین شامل ادغام‌های دقیق با چارچوب‌های محبوب پایتون مانند جنگو و فلاسک، بسته‌های UI مانند PyQT، WXPython و PyGTK و برنامه‌های شخص ثالث مانند Maya، Blender، و Unreal Engine است. کاربران Raspberry Pi همچنین می توانند از Wing IDE برای توسعه استفاده کنند.

Wing به طور مداوم به روز شده است تا با پایتون همگام شود. نسخه ۹ پشتیبانی از نسخه‌های Python تا ۳.۱۱، واردات سازمان‌دهی و ویژگی‌های مدیریت، مدیریت سریع‌تر تست واحد (از جمله تجزیه و تحلیل پوشش کد)، و اشکال‌زدایی بهتر برای برنامه‌های چند رشته‌ای را اضافه می‌کند.

Wing یک محصول تجاری است، اما دارای دو نسخه رایگان با امتیازاتی برای توسعه دهندگان مستقل و مبتدیان است. نسخه Wing IDE 101 بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته مجموعه، از جمله روز را ندارد. – چیزهایی که یک توسعه دهنده ممکن است از آنها استفاده کند (بوکمارک ها، مرور ماژول ها، بازسازی مجدد)، اما این یک راه خوب برای یک توسعه دهنده نوپای پایتون است که بدون مشکل با IDLE ضعیف شروع به کار کند.

بلاک چین چیست؟ تراکنش های غیرمتمرکز برای ارزهای دیجیتال

نسخه شخصی، همچنین رایگان، بسیاری را بازیابی می‌کند، اما نه همه، ویژگی های سطح حرفه ای نسخه Pro با هر دو گزینه مجوز دائمی و سالانه ارائه می‌شود که از ۱۷۹ دلار برای هر کاربر شروع می‌شود. . یک نسخه آزمایشی ۳۰ روزه نیز وجود دارد.

Wing IDE نسخه های رایگان و پولی را ارائه می دهد.

Wing IDE مجموعه ای از ویژگی های غنی را ارائه می دهد، اما مکمل کامل فقط در نسخه پولی آن موجود است.

Pyzo

گاهی اوقات شما فقط به مقدار زیادی نیاز دارید. Pyzo یک IDE کوچک است که عمدتاً کاربران محاسبات علمی را هدف قرار داده است. این مجموعه ابزار کوچکی متشکل از ویرایشگر، پوسته تعاملی، مرورگر فایل، مرورگر ساختار منبع، و چند امکانات دیگر را ارائه می دهد. این IDE تا حد زیادی برای تعاملات مستقیم با کتابخانه ها در نظر گرفته شده است، جایی که شما دستورات را در REPL پایتون تایپ می کنید یا فایل های فردی را به جای توسعه برنامه های رسمی اجرا می کنید. از این نظر، برای کسانی که می‌خواهند برنامه‌های کاربردی ایجاد کنند کمتر مناسب است و بیشتر برای افرادی است که می‌خواهند از Python به عنوان یک محیط کار استفاده کنند.

برای آسان‌تر کردن بسته‌بندی و شروع، Pyzo به‌عنوان فایل‌های اجرایی بومی پلتفرم ارائه می‌شود—نیازی به کنار هم قرار دادن زمان اجرا نیست. با زمان های اجرا CPython موجود، از جمله توزیع های بزرگتر مانند Anaconda (یا پسر عموی کوچکش Miniconda) کار می کند. Pyzo همچنین می تواند مفسرهای تنظیم شده با pipenv را به صورت خودکار شناسایی کند.

معماری های بدون سر و سیستم های ترکیب پذیر چیست؟

واسط حداقل Pyzo برای اسکریپت ها و وظایف ساده مفید است.

اینترفیس حداقلی Pyzo یک پله بالاتر از IDLE خود پایتون است، اما به اندازه کافی برای اسکریپت های ساده و کارهای محاسباتی علمی اولیه مفید است.

تونی

مبتدیانی که به دنبال خیس شدن پاهای خود با پایتون هستند اغلب به سمت IDLE هدایت می شوند، اما Thonny یک IDE کوچک که برای مبتدیان طراحی شده است، به طور قابل ملاحظه ای بدون دردسر است. Thonny که در ویندوز، مک و لینوکس موجود است، کاربر را از بارگیری یا پیکربندی مفسر پایتون نجات می‌دهد. نسخه اخیر پایتون (در حال حاضر، ۳.۱۰) به طور مستقیم در بسته بندی شده است، و IDE به طور پیش فرض خارج از جعبه با آن کار می کند. گفتنی است، همیشه می‌توانید در زمان اجرای پایتون دیگری تعویض کنید.

به‌طور پیش‌فرض، Thonny خود را در فهرست نمایه کاربر نصب می‌کند، بنابراین برای راه‌اندازی یا استفاده نیازی به مجوزهای بالا ندارد—برای افرادی که از رایانه شخص دیگری استفاده می‌کنند یا رایانه‌ای که در آن حقوق سرپرستی ندارند، مفید است.

>

فرمان‌های منو به شما امکان می‌دهند یک جلسه خط فرمان را باز کنید، و مفسر و مدیر بسته Thonny به عنوان گزینه‌های پیش‌فرض در هنگام تایپ python یا pip در دسترس هستند. (این یک ایده عالی است.) سایر ویژگی های خوب شامل نمایشگر درختی برای AST یک اسکریپت، بخش یادداشت برداری در نوار کناری، و بازرسان برای اشیاء، پشته، پشته، و متغیرها در حالت اشکال زدایی است. حتی یک پلاتر داخلی برای تجسم سریع و کثیف متغیرهای چاپ شده در کنسول وجود دارد.

Thonny یک راه مفید برای کار با پایتون در حال حرکت ارائه می دهد.

یک قدم بالاتر از IDLE، Thonny می‌تواند در یک پوشه مستقل با کپی خود از مفسر Python اجرا شود – راهی مفید برای کار با Python در حال حرکت.