۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مجوز جاوا برای هر کارمند اوراکل می تواند به نفع رقبا باشد

Eclipse، Azul، و سایر ارائه دهندگان ممکن است شاهد افزایش بارگیری جاوا از قیمت گذاری Oracle جدید بر اساس تعداد کل کارکنان به جای تعداد کاربران باشند.

Eclipse، Azul، و سایر ارائه دهندگان ممکن است شاهد افزایش بارگیری جاوا از قیمت گذاری Oracle جدید بر اساس تعداد کل کارکنان به جای تعداد کاربران باشند.

این شرکت‌ها گفتند که

طرح قیمت‌گذاری جدید بحث‌برانگیز اوراکل، بر اساس تعداد کل کارکنان مشتری، به جای تعداد کارمندانی که از نرم‌افزار استفاده می‌کنند، فرصت‌هایی را برای رقبای جاوا Eclipse Foundation و Azul ایجاد می‌کند.

Eclipse بلافاصله از فرصت استفاده کرد و جایگزین خود را ارائه کرد. مایک میلینکوویچ، مدیر اجرایی Eclipse در تاریخ ۲۷ ژانویه در توییتی به آخرین لیست قیمت جاوا Oracle برخورد کردم. “وای، من نمی دانستم جاوا اینقدر گران است! خوشبختانه، می‌توانید توزیع کاملاً سازگار، پشتیبانی شده از جامعه، دارای گواهی کیفیت، Temurin OpenJDK را به صورت رایگان دانلود کنید!

امیدی جدید برای امنیت نرم افزار

Milinkovich به Eclipse Adoptium باینری های OpenJDK رایگان و طرح قیمت گذاری جاوا جدید Oracle، که اجرا شد از ۲۳ ژانویه به اجرا در آمد. طرح جدید اوراکل که Java SE Universal Subscription نامیده می شود، جایگزین طرح های قدیمی اشتراک Java SE و Java SE Desktop Subscription شد.

آزول گفت که از زمان عرضه طرح قیمت گذاری جهانی Oracle شاهد افزایش گسترده درخواست ها در مورد مجوز جاوا بوده است. اسکات سلرز، رئیس و مدیر عامل شرکت آزول، گفت: «این یک شوک بزرگ برای اکوسیستم جاوا است. او طرح اوراکل را یکی از معدود مواردی توصیف کرد که می توانست به آن فکر کند که در آن قیمت گذاری از ارزش حاصل از نرم افزار جدا می شود. فروشندگان اشاره کرد که قیمت گذاری جاوا آزول بر اساس تعداد افرادی است که واقعاً از آن استفاده می کنند.

Deno 1.33 پایگاه داده داخلی با ارزش کلیدی را معرفی می کند

Oracle در یک پرسش متداول گفت که طرح جهانی اجازه استفاده در دسک‌تاپ، سرورها و ابرهای شخص ثالث را می‌دهد، بنابراین ردیابی و مدیریت را ساده می‌کند. اما طرح قیمت گذاری به ازای هر کارمند تصریح می کند که تعداد کارکنان به عنوان تعداد واقعی کارکنان (شامل کارکنان تمام وقت، پاره وقت و موقت و همچنین کارکنان اشخاص ثالث حامی یک شرکت) تعریف می شود، نه فقط آنهایی که از یک شرکت استفاده می کنند. برنامه ها.

دستیار هوش مصنوعی JetBrains برای ادغام مدل های هوش مصنوعی Google Gemini

علاوه بر Eclipse و Azul، شرکت هایی مانند Microsoft و Red Hat< /a> همچنین توزیع های استاندارد جاوا را ارائه می دهد. طبق گزارش وضعیت اکوسیستم جاوا در سال ۲۰۲۲ New Relic، سهم اوراکل از بازار جاوا قبلاً به شدت کاهش یافته بود، از حدود ۷۵ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۳۴.۴۸ درصد در سال ۲۰۲۲. Oracle قرار است Java Development Kit (JDK) 20، نسخه بعدی جاوای استاندارد خود را در ۲۱ مارس منتشر کند.