۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

خطرات توسعه کم کد و بدون کد در معماری ابری

این اجزای از پیش ساخته شده توسعه را ساده می کند و انعطاف پذیری و سرعت را ارائه می دهد، اما مراقب مشکلات مقیاس پذیری، امنیت و یکپارچگی باشید.

این اجزای از پیش ساخته شده توسعه را ساده می کند و انعطاف پذیری و سرعت را ارائه می دهد، اما مراقب مشکلات مقیاس پذیری، امنیت و یکپارچگی باشید.

پلتفرم‌های

توسعه‌ی کم‌کد و بدون کد اخیراً و بیشتر با ظهور هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳، جذابیت قابل‌توجهی پیدا کرده‌اند. این فناوری نوید دموکراتیک کردن توسعه برنامه‌ها و توانمندسازی «توسعه‌دهندگان شهروند» را می‌دهد. ”

اگر آشنا به نظر می رسد، ما این را در دهه ۷۰ با Cobol و بارها پس از آن امتحان کردیم. مدیران اجرایی هر چقدر هم که آسان باشد کد نمی نویسند.

پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد، رابط‌های بصری و مؤلفه‌های از پیش ساخته‌شده را برای ساده‌سازی فرآیند کدنویسی ارائه می‌کنند تا افراد با حداقل تجربه کدنویسی بتوانند به سرعت برنامه‌های کاربردی ایجاد کنند. اگرچه این پلتفرم‌ها مزیت‌هایی را ارائه می‌دهند، اما معاوضه‌هایی را نیز معرفی می‌کنند که باید در معماری نمونه‌ای رایانش ابری، از جمله طراحی، توسعه، و استقرار به دقت در نظر گرفته شوند.

بیایید به این معایب و آنچه که احتمالاً در چند سال آینده تغییر خواهد کرد، بپردازیم.

انعطاف پذیری در مقابل سفارشی سازی

پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد در ساده‌سازی فرآیند توسعه با ارائه قطعات و قالب‌های از پیش بسته‌بندی شده برتری دارند. این همان مفهومی است که از یک الگو در پردازشگر کلمه خود استفاده کنید، مانند یک یادداشت تشکر عمومی یا رزومه. امروز، ما از پلتفرم AI مولد مورد علاقه خود برای نوشتن آنها برای ما استفاده می کنیم.

انقلاب متن باز آرام آمازون

این پلتفرم‌ها ممکن است محدودیت‌هایی در مورد سفارشی‌سازی داشته باشند. با افزایش پیچیدگی برنامه، توسعه دهندگان ممکن است برای دستیابی به سفارشی سازی و کنترل دقیق مورد نظر خود به کمک نیاز داشته باشند. این می تواند مانعی برای سازمان هایی با الزامات منحصر به فرد یا بسیار تخصصی باشد. این همان مشکلی است که ما با پلتفرم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) در دهه ۹۰ داشتیم. ما مجبور شدیم آنها را با استفاده از هر فناوری سفارشی سازی که ارائه دهنده ERP ارائه می دهد بازنویسی کنیم تا آنها را قابل استفاده کنیم. بسیاری از شرکت‌ها دریافتند که می‌توانند برنامه را خودشان بنویسند و ۹۰ درصد پول را پس انداز کنند.

سرعت در مقابل مقیاس پذیری

پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد با حذف پیچیدگی‌های کدنویسی، توسعه سریع برنامه‌ها را امکان‌پذیر می‌کنند. این چیز جدیدی نیست، اما امروز می‌توانیم با لایه‌هایی از هوش مصنوعی که به ما کمک می‌کنند، این کار را بسیار بهتر انجام دهیم.

Azure AI Studio: جعبه ابزار تقریباً کاملی برای توسعه هوش مصنوعی

این می تواند برای سازمان هایی که نیاز به نمونه سازی اولیه و راه اندازی سریع برنامه ها دارند مفید باشد. با این حال، مقیاس این برنامه‌ها ممکن است محدودیت‌های پلتفرم کم‌کد را با افزایش تقاضا آشکار کند. فرض کنید پلتفرم برای رسیدگی به پایگاه‌های کاربری بزرگ یا حجم داده‌های بالا ساخته نشده است، همانطور که بیشتر نیاز دارند. در نهایت به دیوار برخورد خواهید کرد، و از آنجایی که شما از ابتدا سیستم را ایجاد نکردید، مطمئن نیستم که چقدر راحت بتوانید مسائل را اصلاح کنید.

امنیت و کنترل

پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد برای دسترسی به توسعه برای مخاطبان گسترده‌تر ساخته شده‌اند. آنها اغلب دارای ویژگی های امنیتی هستند، اما سطح کنترل و جزئیات ممکن است در مقایسه با رویکردهای سنتی که امنیت باید بخشی از توسعه کلی باشد، محدود باشد.

سازمان‌ها باید اقدامات امنیتی ارائه‌شده توسط پلتفرم را به دقت ارزیابی کنند و اطمینان حاصل کنند که با الزامات امنیتی خاص و مقررات صنعتی خود مطابقت دارند. من هنوز یک سیستم کم کد یا بدون کد پیدا نکرده ام که بتواند این مشکل را برطرف کند. بسیاری از افراد به طور غیرعاقلانه بدون امنیت کافی برای سهولت استفاده از این فناوری کار می کنند.

مدیر عامل DataStax: هر مورد استفاده به پایگاه داده جدیدی نیاز ندارد

ادغام با سیستم های موجود

پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد می‌توانند توسعه برنامه‌های کاربردی مستقل را ساده کنند. با این حال، ادغام این برنامه ها با سیستم های قدیمی یا سایر خدمات ابری ممکن است یک چالش باشد. این تا حد زیادی به قابلیت‌های پلتفرم و ادغام‌های API بستگی دارد و ممکن است به تلاش‌های توسعه بیشتری برای دستیابی به یکپارچگی یکپارچه با سیستم‌های موجود نیاز داشته باشد.

مثل معاوضه امنیتی که قبلاً به آن اشاره کردیم، این امر ارزشی را که فناوری کم‌کد و بدون کد به ارمغان می‌آورد، کاهش می‌دهد. ما باید کدهای پیچیده را در سیستم هایی قرار دهیم که واقعاً آنها را درک نمی کنیم زیرا آنها را توسعه نداده ایم. یک ربات انجام داد.

یک بار دیگر ما یک فناوری داریم که به نظر می‌رسد برای بسیاری از شرکت‌ها بازی را تغییر می‌دهد. نگرانی من این است که اگر در نحوه استفاده و اعمال آن دقت کافی نداشته باشید، کم‌کد و بدون کد باعث کار بیشتر و خطر بیشتری می‌شود. ببخشید اگر چند حباب ترکیدم.