۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

تصاویری که مضر در نظر گرفته می شوند (گاهی اوقات)

داشبوردهای Mastodon Steampipe در حال حاضر بدون تصویر هستند و من فکر می‌کنم که اثر آرام‌بخشی دارد. شاید همه رابط های رسانه های اجتماعی باید حالت متنی اختیاری داشته باشند.

داشبوردهای Mastodon Steampipe در حال حاضر بدون تصویر هستند و من فکر می‌کنم که اثر آرام‌بخشی دارد. شاید همه رابط های رسانه های اجتماعی باید حالت متنی اختیاری داشته باشند.

داشبوردهای Mastodon که من در این مجموعه توسعه داده‌ام و توضیح می‌دهم توسط افزونه Steampipe پشتیبانی می‌شوند< /a> که پرس و جوهای SQL را به فراخوانی های API Mastodon ترجمه می کند. مانند همه افزونه‌های Steampipe، می‌توانید از این افزونه برای اجرای آن پرسش‌ها به روش‌های مختلف استفاده کنید: از psql یا پستگرس CLI دیگری (شاید از طریق cron، شاید در خط لوله CI/CD). از Metabase یا Grafana یا هر ابزار BI سازگار با Postgres. از پایتون یا جاوا اسکریپت یا هر زبان برنامه نویسی. هسته Steampipe یک جزء نرم افزار همه کاره است که می توانید تقریباً به هر محیطی وصل کنید.< /p>

البته رویکرد داشبوردها به‌عنوان کد Steampipe نیز وجود دارد که Mastodon UX جایگزینی را که من در این مجموعه جستجو کرده‌ام، نیرو می‌دهد. می‌توانید این ابزار داشبورد را به‌عنوان یک مرورگر وب بدوی با استعداد عجیبی در جستجوی Postgres و ترکیب نتایج SQL در ابزارک‌هایی مانند کارت اطلاعات، کنترل‌های ورودی، نمودارها، جداول و نمودارهای ارتباط در نظر بگیرید. ویجت‌ها را با استفاده از HCL (زبان پیکربندی Hashicorp) به جای HTML می‌سازید، آنها را با استفاده از نحو اصلی چیدمان مرتب می‌کنید و با اتصال مرورگر خود به سرور محلی داشبورد Steampipe یا cloud.steampipe.io.

13 پروژه منبع باز که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را متحول می کند

جایگزین Mastodon UX ساخته شده به این روش به درستی توصیف شد (با تشکر مجدد گرگ ویلسون!) به عنوان A ترمینال بلومبرگ برای Mastodon. به عنوان یادآوری، سرویس گیرنده وب سهام Mastodon به این شکل است.

پیش‌فرض mastodon view 100936040 large

و صفحات ارائه شده توسط داشبوردهای Mastodon به این شکل هستند.

steampipe mastodon view 100936039 orig

می توانم نمای دوم را به مراتب مؤثرتر اسکن کنم.

اکنون، اخیراً تعدادی از مشتریان جایگزین Mastodon را امتحان کرده‌ام. من عاشق عاج در تلفنم هستم و < یک href="https://elk.zone" rel="nofollow">Elk در مرورگر، و زمانی که می‌خواهم تجربه‌ای را داشته باشم از آنها استفاده می‌کنم. اما من از Ivory یا Elk یا Toot استفاده نمی کنم! یا زمانی که من می‌خواهم تجربه‌ای را داشته باشم که RSS-reader باشد، مشتریان وب Mastodon سهام (مرورگر، تلفن)

برای برخی از مناظر اطلاعاتی، می‌خواهم یک نقشه بزرگ باز کنم، آن را پخش کنم و نقاط مورد علاقه را اسکن کنم. رسانه‌های اجتماعی این نوع چشم‌انداز است، RSS‌خوان‌ها اولین راهی بودند که من آن را به طور مؤثر بررسی کردم، و این داشبوردهای Mastodon در حال تبدیل شدن به روش جدید من هستند.

هر چند وقتی آن دو اسکرین شات را با هم مقایسه می کنم، فقط چگالی دومی نیست که متوجه می شوم، بلکه فقدان عکس نیز وجود دارد. ابتدا از این بابت ناراحت شدم. آیا صفحات داشبورد می توانند HTML با قدرت کامل را ارائه دهند؟ شاید آنها این کار را انجام دهند، و چند راه مختلف وجود دارد که می تواند اتفاق بیفتد، اما در همین حین من محدودیت متنی را پذیرفته ام. وقتی نقشه‌ام باز شد، و جدول زمانی خانه یا فهرست‌هایم را برای کلیک کردن روی آن‌ها اسکن می‌کنم، تصاویر می‌توانند باعث حواس‌پرتی شوند. من ترجیح نمی دادم آنها را حذف کنم، اما متوجه شدم که نبود آنها به من این امکان را می دهد که به طور مؤثر روی چه کسی صحبت می کند و چه چیزی می گوید یا تقویت می کند تمرکز کنم.

ارسال ایمیل Outlook و پیام های Teams با R

البته، نمای گرافیکی ارائه شده توسط نمودارهای رابطه نیز وجود دارد. اینها از طریقی که خوشه هایی از افراد را در تعامل با یکدیگر نشان می دهند بسیار شبیه به نقشه هستند. من آنها را مفیدتر از حد انتظار می دانم.

اما متنی که در این داشبوردها خواندم فعلاً بدون تصویر است. و من فکر می کنم این یک اثر آرام بخش دارد. مواقع زیادی وجود دارد که من تصاویر می خواهم، اشتباه نکنید، و تا حدی به همین دلیل است که از ترکیبی از مشتریان معمولی Mastodon استفاده می کنم. اما مواقعی وجود دارد که می‌خواهم مشکلات را کاهش دهم، درست مانند مواقعی که تلفنم را به تک رنگ تغییر می‌دهم.

مانیتورینگ تله متری مقیاس با InfluxDB

دو چیز می‌تواند درست باشد: تصاویری که با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم منبع شادی هستند و بیش از حد حسی هستند. هر وقت بتوانم آنها را در اینجا اختیاری می‌کنم و می‌خواهم این گزینه را داشته باشم که از همه رابط‌های رسانه اجتماعی در حالت متنی استفاده کنم.

این مجموعه:

  1. خودمختاری، اندازه بسته، اصطکاک، هواکش و سرعت
  2. Mastodon، Steampipe و RSS
  3. مرور fediverse
  4. یک پایانه بلومبرگ برای Mastodon
  5. Mastodon UX خود را ایجاد کنید
  6. لیست ها و افراد موجود در Mastodon
  7. چند نفر در فید Mastodon من نیز امروز توییت کردند؟
  8. نشانی‌های اینترنتی Mastodon واجد شرایط نمونه
  9. نمودارهای رابطه ماستودون
  10. کار با لیست های Mastodon
  11. تصاویری که مضر در نظر گرفته می شوند (گاهی اوقات)
  12. نقشه برداری فدیورس وسیع تر
  13. پروتکل‌ها، APIها و قراردادها
  14. اخبار در fediverse
  15. نقشه برداری از افراد و برچسب ها در Mastodon
  16. تجسم نظارت سرور Mastodon
  17. جدول زمانی Mastodon برای تیم ها
  18. افزونه Mastodon اکنون در Steampipe Hub در دسترس است