۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

برندان ایچ: کوکی ها و جاوا اسکریپت را سرزنش نکنید

خالق جاوا اسکریپت، یکی از بنیانگذاران موزیلا، و در حال حاضر مدیر عامل شرکت Brave Software از «سیستم نظارت بر تبلیغات آنلاین که کاربران را غارت می کند» متنفر است و او در حال انجام کاری برای آن است.

خالق جاوا اسکریپت، یکی از بنیانگذاران موزیلا، و در حال حاضر مدیر عامل شرکت Brave Software از «سیستم نظارت بر تبلیغات آنلاین که کاربران را غارت می کند» متنفر است و او در حال انجام کاری برای آن است.

Brendan Eich که بیشتر به عنوان خالق زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت شناخته می شود، همچنین بنیانگذار و مدیر عامل بریو نرم افزار است، خالق مرورگر Brave و همکار توکن اصلی توجه. او به‌عنوان مدیر ارشد فناوری موزیلا، به مرورگرهای وب کمک کرد تا از دوران تاریک خارج شوند.

من اخیراً با Eich در مورد گناهان Big Tech، شکست مدل تبلیغات وب و اینکه چگونه Brave و Basic Attention Tokens کاربران را در اولویت قرار می دهند صحبت کردم. همچنین درباره حباب‌های کریپتوی سرخوشانه، حماقت Web3، وعده بزرگ بلاک‌چین‌ها و اینکه چرا مدیران عامل شرکت‌ها کد نمی‌نویسند، صحبت کردیم.

brendan eich

برندان ایچ

متیو تایسون: باید با تشکر از ایجاد جاوا اسکریپت شروع کنم، زبانی که نقش اساسی در وب ایفا کرده و به بسیاری از مشاغل برنامه نویسی دامن زده است. و از اینکه سهمی را به قلب IE6 وارد کردید متشکریم. خوب، تا امروز!

شما مرورگر Brave و توکن توجه اولیه برای بهبود رابط کاربری بین کاربران و تبلیغ‌کنندگان دیجیتال – رابطی که، همانطور که وجود دارد، مملو از ناکارآمدی و نقص‌های حفظ حریم خصوصی است.

Brave اجازه می‌دهد تا آگاهانه و خصوصی پول تبلیغاتی کاربران را از طریق نشانه اصلی توجه انجام دهد. آیا این یک خلاصه دقیق است؟ دوست دارید بیشتر توضیح دهید؟

Brendan Eich: تبلیغات آنلاین به یک سیستم نظارتی تبدیل شد که ارزش کاربران را از آنها غارت می‌کند، ناشران را با هزینه‌های بالا و عدم شفافیت زمانی که به طور فعال کلاهبرداری تبلیغات را تسهیل نمی‌کند، از بین می‌برد و بدافزار را فعال می‌کند. توزیع از طریق مبادلات تبلیغاتی این نتیجه مورد نظر ما در دهه ۹۰ در Netscape با کوکی ها و جاوا اسکریپت نبود.

Brave پاسخی را ارائه می‌کند که کاربر را در اولویت قرار می‌دهد و تضاد عامل در مقابل منافع اصلی را که به وضوح در Chrome می‌بینید، حذف می‌کند، کروم که به‌طور پیش‌فرض کاربران خود را در تمام برگه‌ها و پنجره‌هایشان هنگام ورود به هر حساب Google در یک برگه ردیابی می‌کند. . کروم همچنین نمی تواند به طور پیش فرض ردیابی را مسدود کند، چیزی که Brave پیشگام بود و همچنان مرورگرهای دیگر را از نظر کیفیت در برابر تهدیدات ردیابی نوظهور رهبری می کند. با توجه به مدل کسب و کار Google، این تعجب آور نیست.

Brave Shields (نماد شیر نزدیک انتهای سمت راست نوار آدرس) به‌طور پیش‌فرض روشن است و اسکریپت‌های ردیابی را مسدود می‌کند، اشخاص ثالث را در فضای ذخیره‌سازی و «پارتیشن‌های» شبکه ایزوله می‌کند که توسط دامنه شخص اول کلید می‌خورند، با اسکریپت‌های اثرانگشت تداخل دارند، و با بسیاری دیگر از تهدیدات حریم خصوصی مبارزه کنید. به ویژگی‌های حریم خصوصی و به‌روزرسانی‌های حریم خصوصی در سایت ما برای اطلاعات بیشتر در مورد این حفاظت پایه، که کاربران کاملاً حق دارند.

توکن توجه اولیه زیربنای سیستم مشارکت سازنده، تبلیغات و مشارکت سازنده Brave به نام جوایز شجاع. کاربرانی که روی لوگوی مثلث متساوی الاضلاع BAT در انتهای سمت راست نوار آدرس در Brave کلیک می‌کنند، می‌توانند شروع به دریافت تبلیغات خصوصی کنند، که به آنها اعتبار BAT داده می‌شود که می‌توانند با نگهبان ادعا کنند (Uphold، Gemini، bitFlyer). اما به‌طور پیش‌فرض، BAT گواهی‌های امضای کوری هستند که به‌طور ناشناس به سازندگانی که کاربر راهنمایی می‌کنند، یا مشارکت‌های ماهانه را پیکربندی می‌کنند، یا از طریق نمایش خصوصی مرورگر و تجزیه و تحلیل زمان بازدید «مشارکت خودکار» می‌کنند، تسویه حساب می‌کنند.

مایکروسافت ابزار ارزیابی Azure Migrate را برای برنامه‌های NET منتشر کرد

Brave با BAT بنابراین کاربر را وارد اقتصاد توجه می‌کند که هنوز هم بیشتر وب را تامین می‌کند و کاربر را در اولویت قرار می‌دهد: ۷۰٪ از درآمد ناخالص تبلیغات خصوصی به کاربر می‌رسد. کاربران در نگهداری یا پس دادن آزادند. بدون عذرخواهی، انتخاب کاربر و نمایندگی را بالاتر از ناشران و اشخاص ثالث در اولویت قرار می دهیم. با توجه به افزایش مدل‌های درآمدی پولی و تبلیغاتی برای سازندگان در وب، ما مطمئن هستیم که کاربران از سازندگان بزرگ حمایت خواهند کرد و به نوآوری در روش‌هایی که کاربران می‌توانند مستقیماً، ناشناس و حتی با نام مستعار از سازندگان در آینده حمایت کنند، ادامه خواهیم داد.< /p>

تایسون: شما یک مدیرعامل هستید. آیا هنوز کد می نویسید؟

یک: فقط برای سرگرمی در خانه. کار اصلی من شامل کد خوانی نیز می شود، اما در زمینه QA و کمک در یافتن اشکال و سطوح استراتژیک (مثلاً ارزیابی رمزنگاری جدید و سیستم های بلاک چین)، و مدیریت زیادی.

تایسون: بیارن استروستروپ، خالق زبان دیگری، گفت “روش های شرکتی می تواند مستقیماً با افرادی که مهارت ها و ابتکارات استثنایی در مسائل فنی دارند خصمانه باشد.” آیا این با شما همخوانی دارد؟ آیا فکری در مورد چگونگی کاهش مشکل خلاقیت شرکتی دارید؟

Eich: بله، برای حرفه من از SGI از طریق Netscape، همانطور که آن شرکت ها بزرگ و شرکتی شدند، طنین انداز شد. با Mozilla و Brave، من مجبور شدم شغل خود را اختراع کنم، در راه‌های جدید تولید محصولات نوآورانه همکاری کنم، و دیگرانی را استخدام کنم که احساسات بیان شده توسط Bjarne را داشته باشند. فوق‌العاده بود، و من از اجتناب از گزینه‌های شرکتی (اکنون Big Tech) که در طول مسیر از آنها عبور کردم، پشیمان نیستم.

تایسون: من واقعا کنجکاو هستم که تجربه ساخت یک بلاک چین واقعی چگونه بوده است. سطح تلاش در آنجا (در مقایسه با ایجاد یک مرورگر یا یک زبان برنامه نویسی) چقدر بود؟

Eich: نیازی به ساخت بلاک چین نداشتیم، زیرا BAT به عنوان توکن ERC-20 در اتریوم. اکنون به لطف پل هایی مانند Wormhole در چندین زنجیره قرار دارد. ارتقاء سطح به ما کمک کرد تا زودتر وارد بازار شویم و روی شانه های غول هایی مانند Vitalik (اتریوم) و ساتوشی (ما نمونه اولیه پاداش شجاعانه را در بیت کوین ساختیم).

تایسون: در مورد هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی که به طور کامل جایگزین کدنویس‌های انسانی می‌شود، بحث‌های زیادی وجود داشته است. شما چی فکر میکنید؟ یک تهدید واقعی؟

Eich: نه به برنامه نویسی به عنوان یک حرفه، حتی اگر یادگیری ماشینی بهتر توسعه کد را سرعت می بخشد، در حالی که یک امنیت بد جدید را معرفی می کند سطح حمله. من اخیراً در این مورد توییت کردم، بنابراین فقط شما را به آنجا ارجاع خواهم داد (یک < را از دست ندهید یک ظاهر href="https://twitter.com/BrendanEich/status/1559097419148578816" rel="nofollow">Bender).

تایسون:  مرزهای زبان های برنامه نویسی و به طور کلی توسعه نرم افزار چیست؟

ایچ: من در دوران اوج تحقیقات نرم‌افزاری سیستم‌ها در مقطع کارشناسی ارشد وارد مدرسه شدم، اما همانطور که راب پایک بیش از ۲۰ سال پیش نوشت، این مدرسه مرده است. اکنون مرز به نظر من “دومین عصر طلایی” زبان های برنامه نویسی است، با میوه هایی مانند Rust ( که من در موزیلا حامی مالی آن بودم). همچنین اشکال زدایی معکوس اکنون به خوبی کار می کند (به عنوان مثال، rr-pro ject.org و پیشنهادات تجاری ساخته شده بر روی آن). روش‌های رسمی، مردم و دیگرانی که مایل به کنار گذاشتن درستی هستند، می‌توانند اکنون با روش‌هایی که ما فقط در دهه ۸۰ رویای آن را داشتیم، اشکالات را به طور مؤثر تأیید یا پیدا کنند.

SortableJS لیست های کشیدن و رها کردن را به مایکروسافت Blazor می آورد

این سکونتگاه‌های مرزی به اکوسیستم‌های جدیدی تبدیل شده‌اند که از بازارهای جدید پشتیبانی می‌کنند. پیوندی با بلاک چین نیز وجود دارد: روش‌های رسمی برای یافتن باگ‌های قرارداد هوشمند و پروتکل اجباری هستند. براهین دانش صفر مستلزم تأیید مکانیزه است، همانطور که کلمه سوم این اصطلاح صریح است. من مایلم اهرم و دقت بیشتری در زبان برنامه نویسی در devops ببینم. چند استارت آپ روی این موضوع کار می کنند.

تایسون: اطلاعات بیشتر در مورد Zero Knowledge Proof اینجا. شما در اخیرا گفتید مصاحبه که صحنه در حال ظهور “Web3” مانند روزهای اولیه “غرب وحشی” دوران داتکام است. احتمال زیادی وجود دارد، اما فضای زیادی برای حماقت وجود دارد.

وب به‌رغم «بمب نقطه‌ای» در اواخر دهه ۹۰، وب به خوبی خود را اثبات کرده است. آیا می بینید که ما در حال عبور از یک حباب کریپتوی سرخوشانه و به دنبال آن یک تصحیح ناخوشایند و به دنبال آن نقش پایدارتری برای سرویس های مبتنی بر کریپتو داریم؟

Eich: ارزهای رمزنگاری شده به صورت جفت با ارزهای فیات، عمدتاً دلار آمریکا، نوسان دارند. حتی استیبل کوین‌ها، متأسفانه، می‌توانند نقاط شلیک غیرمنتظره پیدا کنند یا به دلیل نقص‌های طراحی شکست بخورند. . به دلیل شرایط ناپایدار سیاسی و جهانی که در آن زندگی می کنیم، احتمالاً این امر ادامه خواهد داشت. چرخه‌های رونق و رکود، زمانی که بانک‌های مرکزی و متحدانشان آن‌ها را مهندسی می‌کنند، تمایل دارند برای یک دهه یا بیشتر ادامه داشته باشند. «فصل‌های» رمزنگاری می‌تواند سال‌ها تا نیم‌سال باشد. من انتظار دارم که اینها در طول زمان، هر کاری که تنظیم‌کننده‌ها انجام دهند، متعادل شوند.

هر اتفاقی بیفتد، ارزهای دیجیتال و بلاک چین/DLT اینجا هستند تا بمانند. بسیاری از افراد ثروتمند روی این فضا شرط بندی می کنند، عمدتاً به عنوان پوششی در برابر مشکلات ارزهای فیات، تا به راحتی یا به سرعت معکوس شود.

تایسون: بزرگترین وعده بلاک چین را در چه چیزی می بینید؟

یک: من با Moxie< /a> در نیاز به پروتکل های رمزنگاری حتی برای محصولات مبتنی بر مشتری/سرور، برای اعمال ویژگی هایی مانند ناشناس بودن (فعالیتی که به هیچ شناسه ای پیوند داده نمی شود).

جایی که تعداد زیادی از طرف مقابل ریسک زیادی ایجاد می‌کنند، یا به‌ویژه جایی که همتایان می‌توانند مستقیماً در شبکه با هم ملاقات کنند، زنجیره‌های بلوکی فوق‌العاده هستند. ما به حسابرس قرارداد هوشمند BAT مستقیماً در اتریوم پرداخت کردیم، هیچ مزخرف بانکی با کارمزد سیم و تأخیر مورد نیاز نیست (هزینه گاز در آن زمان کم بود).

از نظر من، وعده بلاک چین به دستور کار کاربر اول Brave گره خورده است: اثرات شبکه برندگان رتبه های اول و دوم، انحصارات و انحصارها را ایجاد می کند. برای Web2 («Web 2.0» در فرمول اصلی)، چنین برندگانی طبیعتاً داده‌های کاربر را برای بهینه‌سازی جمع‌آوری می‌کنند (مثلاً موتور جستجوی برنده آنها).

این امر ناگزیر منجر به سوء استفاده از کاربران به عنوان گوسفندی صرف برای بریدن داده‌های مبتنی بر توجه آنها می‌شود، در حالی که گنجینه‌هایی برای حمله هکرها و کلاهبرداران تبلیغاتی برای تقلب ایجاد می‌کند. مشکلات مربوط به حریم خصوصی، ترول ها، قلدرها، روانی ها، و سایر بیماری های فناوری بزرگ از این نقص جمع آوری داده متمرکز به وجود آمده اند.

12 نمونه از فناوری های قدیمی که هرگز نمی میرند

بنابراین، ایده‌آل Web3 باید از داده‌های کاربر در لبه نهایی دفاع کند: دستگاه‌های شما، ابررایانه‌های موجود در جیب شما و روی دامن شما. سپس اینها می‌توانند مستقیم و غیرمستقیم از طریق پروتکل‌های رمزنگاری که Moxie درباره آن‌ها نوشته است، به گره‌های بلاک چین و سرورهای Web3 متصل شوند که داده‌ها را برای ایجاد قدرت‌های بازار سوءاستفاده جمع‌آوری نمی‌کنند. مردم قدرت را در لبه p2p و شبکه های کلاینت/سرور محافظت شده رمزنگاری شده نگه می دارند.

این چشم‌انداز سلسله‌مراتب ارزش ضعیف قدرت‌های فناوری بزرگ Web2 (گوگل، متا و غیره) را معکوس می‌کند، که البته می‌گویند به کاربران اهمیت می‌دهند، اما بیش از همه باید به سهامداران، خریداران تبلیغات، ناشران، و ثالثا خدمت کنند. فروشندگان فناوری تبلیغات حزبی و سایر بازیگران حتی کمتر محترم (مثلاً دولت های ملی و آژانس های سه نامه ای). بنابراین، این یک دعوا خواهد بود، اما تعداد ما کاربران از آنها بیشتر است.

تایسون: آیا توصیه ای به بنیانگذاران، افرادی که رویاهای استارتاپی در جهان امروز دارند دارید؟

Eich: تاریخچه را مطالعه کنید، شامل کتاب‌های قدیمی قبل از دوران پس از جنگ جهانی دوم، زمانی که «طبقه جدید» مدیریتی از Vannevar Bushبه مغز اعتماد کرد و به راوی غیرقابل اعتماد تاریخ، از جمله به‌ویژه به قدرت رسیدن خودش تبدیل شد. تاریخ بدون تکرار قافیه می دهد. آینده متفاوت خواهد بود و ممکن است بیش از آنچه افراد صاحب قدرت بپذیرند شبیه گذشته های دورتر باشد.

اقتصاد هترودوکسی را مطالعه کنید، زیرا نوع اصلی آن (“علم ناامید کننده”) مملو از درباریان و بانک های کوهستانی است. به چندین مکتب فکری نگاه کنید، هیچ یک راه واقعی فرقه مانند. کسب‌وکارها و شرکت‌ها را به اندازه‌ای مطالعه کنید که بدانید از چه چیزهایی باید اجتناب کنید (آنچه Bjarne Stroustrup خلاصه کرد، در مورد من).

همانطور که استیو جابز انجام داد انجام دهید و به دنبال نقاط دردناک کاربر باشید که برندگان بازار که بیش از حد بزرگ و از خود راضی شده‌اند، نادیده گرفته یا نادیده می‌گیرند. کاربران اغلب می‌دانند که یک مشکل دردناک یا حتی فقط با خارش سطح پایین دارند، حتی اگر نتوانند راه‌حلی تجویز کنند یا دقیقاً مشکل را توصیف کنند.

با کاربران اصلی کار کنید. آنها دسته های جدیدی از محصولات و خدمات را ابداع می کنند. بدون آنها نمی توانید برنده شوید.

تایسون: شما نیز یک سرمایه گذار هستید. وقتی به یک شرکت نگاه می کنید چه چیزی برای شما جذاب است؟

ایچ: من زیاد سرمایه گذار نیستم، اما یکی از دوستان مرا به برتون کلاین. نوع شناسی او از شرکت ها درست است. اگر می‌توانید یک شرکت کلاین نوع ۱ پیدا کنید که سرمایه‌پذیر است و مکان‌هایی برای رفتن دارد، سرمایه‌گذاری کنید. همه ما خاطرات woulda, cana, shoulda درباره شرکت‌های نوع ۱ و نوع ۲ داریم. به عنوان مثال، نت اسکیپ (جایی که من بنیانگذارانش را می شناختم، خوش شانس بودم که به آن ملحق شدم) و گوگل پرتاب شد. تایپ ۴ ها را وقتی که استقبال سیاسی خود را از دست دادند کوتاه کنید.

تایسون: تعریف شما از “موفقیت” چیست؟

Eich: کمک به دیگران برای ایجاد دنیای بهتر. «ما همه با هم هستیم»—هری تاتل.