۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Aerospike با Starburst شریک می شود تا از SQL استفاده کند

Aerospike در حال پیوستن به روند ارائه دهندگان پایگاه داده NoSQL است تا به کاربران اجازه دهد داده ها را با ابزارهای محبوب مبتنی بر هوش تجاری و تجزیه و تحلیل مبتنی بر SQL پرس و جو کنند تا به پایگاه مشتری گسترده تری دست یابند.

Aerospike در حال پیوستن به روند ارائه دهندگان پایگاه داده NoSQL است تا به کاربران اجازه دهد داده ها را با ابزارهای محبوب مبتنی بر هوش تجاری و تجزیه و تحلیل مبتنی بر SQL پرس و جو کنند تا به پایگاه مشتری گسترده تری دست یابند.

فقط یک ماه پس از افزودن پشتیبانی از JSON بومی برای مدل‌های سند، Aerospike ابزاری را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد پرس‌وجوهای SQL را در NoSQL پایگاه داده از طریق هوش تجاری (BI) و ابزارهای تحلیلی محبوب مانند Tableau، Qlik و Power BI.

ابزار جدید، با نام Aerospike SQL Powered by Starburst، با ارائه‌دهنده پلتفرم مدیریت داده‌های سازمانی و تجزیه و تحلیل Starburst توسعه یافته است، و به کاربران اجازه می‌دهد تا پرس‌وجوهای SQL بسیار موازی و پیچیده را در Aerospike اجرا کنند. پلتفرم داده بلادرنگ، بر اساس پایگاه داده Aerospike.

5 تکنولوژی ضروری برای شرکت های امروزی

Aerospike SQL بر روی Trino ساخته شده است، یک موتور جستجوی SQL منبع باز برای داده های بزرگ که به کاربران اجازه می دهد تا داده ها را از چندین منبع داده، از جمله پایگاه های داده NoSQL، در یک جستار جستجو کنند. p>

زبان پرس و جو SQL به قدری توسط دانشمندان و تحلیلگران داده استفاده می شود که اغلب به عنوان زبان تحلیل داده ها در نظر گرفته می شود. اکثر برنامه‌های محبوب تجزیه و تحلیل و BI با پایگاه‌های داده SQL کار می‌کنند و به نوعی ابزار اتصال برای جستجو در پایگاه‌های داده NoSQL نیاز دارند.

پایگاه های داده NoSQL قابلیت SQL را برای گسترش پایگاه کاربر اضافه می کند

تونی بائر، تحلیلگر اصلی در dbInsights گفت: به نظر می رسد استقبال از تجزیه و تحلیل SQL برای گسترش محصولات به پایگاه مشتریان گسترده تر، یک روند در میان پایگاه داده NoSQL و ارائه دهندگان خدمات پایگاه داده است. به‌عنوان مثال، اخیراً MongoDB رابطی را راه‌اندازی کرد تا به کاربران SQL امکان پرس‌وجو و تجسم داده‌ها را در پایگاه‌داده‌ای مبتنی بر ابر Atlas NoSQL به‌عنوان سرویس (DBaaS) بدهد.

به جستجو به عنوان پلتفرم برنامه فکر کنید، نه فقط یک ویژگی

داگ هنشن، تحلیلگر اصلی در Constellation Research گفت: ادغام تجزیه و تحلیل SQL همچنین انتظار می رود قابلیت های ETL (استخراج، تبدیل و بارگذاری) را به پایگاه داده Aerospike اضافه کند.

Henschen توضیح داد: «این یکپارچه‌سازی محصولات رایج فعلی مانند Oracle را به چالش می‌کشد. دسترسی به SQL که توسط این یکپارچه‌سازی معرفی شده است، Aerospike را برای سازمان‌هایی جذاب‌تر می‌کند که در غیر این صورت ممکن است به استفاده از حافظه بیشتر و محاسبه در پایگاه‌داده رابطه‌ای با عملکرد کمتر رضایت دهند.

>

هنشن افزود: پایگاه مشتریان بزرگ Starburst می‌توانست نقش مهمی را برای Aerospike در هنگام تصمیم‌گیری در مورد شراکت بازی کند.

مدیریت هزینه های ابری کار نمی کند

قابلیت SQL کلیدی برای معماری داده مش

مدیر عامل شرکت Aerospike، Subbu Iyer، پیشنهاد کرد که قابلیت جدید SQL به Aerospike اجازه می‌دهد در محیط‌های مش داده‌ای که مدیریت و مدیریت غیرمتمرکز داده‌های ناهمگن و توزیع‌شده را در بر می‌گیرد، نقشی ایفا کند. Iyer در یک بیانیه مطبوعاتی با اعلام ابزار جدید SQL گفت: «معماری مشبک داده مدرن امروزی باید از مقدار فزاینده ای از داده های بلادرنگ دریافت شده در لبه و ذخیره شده در هسته پشتیبانی کند.

هدف معماری شبکه داده این است که امکان مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌ها را بدون توجه به محل قرارگیری آنها فراهم کند: در premesis، در محیط‌های ابری عمومی یا چند ابری، و در پایگاه‌های داده SQL یا NoSQL.