۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

TypeScript 4.7 از خط پایان عبور می کند

آخرین نسخه جاوا اسکریپت قوی مایکروسافت، پشتیبانی از ماژول‌های ECMAScript را در Node.js معرفی می‌کند و پیشرفت‌های کدنویسی را اضافه می‌کند.

آخرین نسخه جاوا اسکریپت قوی مایکروسافت، پشتیبانی از ماژول‌های ECMAScript را در Node.js معرفی می‌کند و پیشرفت‌های کدنویسی را اضافه می‌کند.

TypeScript 4.7 به طور کلی به عنوان نسخه تولیدی در ۲۴ مه در دسترس قرار گرفت. آخرین نسخه جاوا اسکریپت قوی مایکروسافت، TypeScript 4.7 با پشتیبانی از ماژول ECMAScript (ESM) برای Node.js 16 و همچنین ارائه شد. بسیاری از پیشرفت های کدنویسی.

پشتیبانی ESM برای Node.js 16 اخیراً به نسخه اضافه شد. نسخه بتای TypeScript 4.7 که در ۸ آوریل معرفی شد شامل پشتیبانی ESM از Node.js 12 بود که برای TypeScript 4.5 اواخر سال گذشته برنامه ریزی شده بود اما به تعویق افتاد. با این حال، به دلیل اینکه Node.js 12 دیگر پشتیبانی نمی‌شود، سازندگان TypeScript هدف پایدار را در Node.js 16 شروع کردند. این نه تنها قابلیت‌های جدیدتر ماژول ECMAScript مانند تریلرهای الگو، اما TypeScript را به هدف بالاتری که سطح بالای await را پشتیبانی می‌کند، پیش‌فرض می‌کند.

نحوه ورژن حداقل API ها در ASP.NET Core 6

پشتیبانی فقط شبانه از ماژول‌های ECMAScript در Node.js در بازه زمانی TypeScript 4.5 ارائه شد. این ماژول ها استفاده مجدد از کد را از طریق بسته بندی امکان پذیر می کنند. پیاده سازی این پشتیبانی دشوار بوده است زیرا Node.js بر روی یک سیستم ماژول متفاوت، CommonJS ساخته شده است. TypeScript 4.7 این قابلیت را با دو تنظیمات module، node16 و nodenext اضافه می‌کند. بازخورد در مورد این قابلیت جستجو می‌شود و می‌توان آن را در GitHub ارائه کرد.

TypeScript 4.7 را می توان از طریق NuGet یا NPM بارگیری کرد:

npm install -D typescript

از دیگر قابلیت‌های TypeScript 4.7 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحلیل کنترل جریان برای دسترسی به عناصر پرانتزی اکنون انواع دسترسی‌های عنصر را محدود می‌کند، زمانی که کلیدهای نمایه‌سازی شده انواع تحت اللفظی و نمادهای منحصر به فرد هستند
  • برای تشخیص ماژول کنترل، TypeScript 4.7 گزینه moduleDetectio را معرفی می کند. code>n.
  • یک گزینه moduleSuffixes برای سفارشی‌سازی جستجوی مشخص‌کننده‌های ماژول پشتیبانی می‌شود.
  • TypeScript اکنون می تواند استنتاج های دانه بندی بیشتری را از توابع با اشیا و آرایه ها انجام دهد. این اجازه می دهد تا انواع این توابع به طور پیوسته به شکلی از چپ به راست جریان داشته باشند، درست مانند آرگومان های ساده.
  • توابع و سازنده‌ها را می‌توان مستقیماً با آرگومان‌های نوع تغذیه کرد.
  • توسعه دهندگان می توانند به صراحت واریانس پارامترهای نوع را مشخص کنند.
  • Organize Imports به شیوه ای آگاهانه گروهی انجام می شود.
  • تکمیل‌های اسنیپت برای روش‌های تحت اللفظی شی ارائه شده است.
  • یک تاپل readonly اکنون ویژگی length خود را به عنوان readonly در نظر می‌گیرد. این یک تغییر اساسی است.
  • فرمان ویرایشگر پیش‌نمایش برای به تعریف منبع بروید.
  • در یک تغییر قطعی دیگر، هنگام نوشتن یک …spread در JSX، TypeScript اکنون بررسی های دقیق تری را اعمال می کند که نوع داده شده در واقع یک شی است. در نتیجه، مقادیری با انواع ناشناخته و never، و به ندرت، null و undefined، دیگر نمی توان در عناصر JSX پخش کرد.

بعد از نسخه بتا، سازندگان TypeScript دریافتند که یک قابلیت typeof در فیلدهای #private، که برای انتشار برنامه ریزی شده بود، با سازگاری API مشکل داشت. تیم همچنین شروع به شک کرد که آیا typeof this.#somePrivate به خوبی در انتشار اعلامیه می‌نویسد. در نتیجه، این قابلیت از TypeScript 4.7 حذف شده است.

یک نامزد انتشار برای TypeScript 4.7 در ۱۱ مه منتشر شد. نسخه قبلی، TypeScript 4.6، که قابلیت هایی مانند پشتیبانی ECMAScript 2022 و بررسی بازگشتی را به همراه داشت، منتشر شد. ۲۸ فوریه.