۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Oracle CloudWorld 2023: 6 نکته کلیدی از رویداد بزرگ سالانه

هوش مصنوعی مولد کلیدواژه CloudWorld 2023 بود، زیرا اوراکل یک سرویس هوش مصنوعی جدید مبتنی بر API و به‌روزرسانی‌های پایگاه داده 23c، MySQL HeatWave، برنامه‌های Fusion Cloud و سایر محصولات را عرضه کرد.

هوش مصنوعی مولد کلیدواژه CloudWorld 2023 بود، زیرا اوراکل یک سرویس هوش مصنوعی جدید مبتنی بر API و به‌روزرسانی‌های پایگاه داده ۲۳c، MySQL HeatWave، برنامه‌های Fusion Cloud و سایر محصولات را عرضه کرد.

همراستا با CTO یکی از بنیانگذاران Oracle ایده لری الیسون مبنی بر اینکه هوش مصنوعی مولد یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های تکنولوژیک است، این شرکت در کنفرانس سالانه CloudWorld مجموعه‌ای از محصولات و به‌روزرسانی‌ها را منتشر کرد. نسل بعدی هوش مصنوعی.

در چند ماه گذشته شاهد عرضه‌کنندگان فناوری رقیب بوده‌ایم، مانند AWS، Google، Microsoft، Salesforce و IBM، اتخاذ یک استراتژی مشابه، که تحت آن هر یک از آنها هوش مصنوعی مولد را در محصولات خود ادغام کردند.

Oracle که خود را پست کرد درآمد سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ در هفته گذشته، به شدت بر روی تقاضای بالای شرکت‌ها، ناشی از بار کاری مرتبط با هوش مصنوعی مولد، شرط‌بندی شده است تا درآمد را در فصل‌های آینده افزایش دهد، زیرا شرکت‌ها به دنبال استفاده از فناوری برای بهره‌وری و کارایی هستند. /p>

به منظور پاسخگویی به این تقاضا، این شرکت محصولاتی را بر اساس استراتژی هوش مصنوعی مولد سه لایه. در اینجا چند نکته کلیدی آورده شده است:

Oracle از سرویس هوش مصنوعی مولد مبتنی بر API با Cohere’s LLMs رونمایی کرد

Oracle سرویس جدید هوش مصنوعی مبتنی بر API خود را حذف کرده است، این سرویس مدیریت شده است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد مدل زبان بزرگ (LLM) در برنامه های خود از طریق یک API سرویس مبتنی بر API همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد LLM‌های Cohere را با استفاده از داده‌های خود اصلاح کنند تا نتایج دقیق‌تری را از طریق فرآیندی به نام نسل تقویت شده بازیابی (RAG).

نحوه انتخاب یک پلت فرم داده جریانی

همچنین چندین پیشنهاد مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله دستیار دیجیتال Oracle، OCI Language Healthcare NLP، OCI Language Document Translation، OCI Vision، OCI Speech و OCI Data Science را به روز کرده است.

پایگاه داده Oracle 23c برای پشتیبانی از موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد جستجوی برداری دریافت می کند

Oracle در حال به‌روزرسانی پایگاه داده ۲۳c خود با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها به نام AI Vector Search است. این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها شامل یک نوع داده برداری جدید، شاخص‌های برداری، و عملگرهای SQL جستجوی برداری است که پایگاه داده اوراکل را قادر می‌سازد تا محتوای معنایی اسناد، تصاویر و سایر داده‌های بدون ساختار را به‌عنوان بردار ذخیره کند و از آنها برای اجرای سریع پرس‌وجوهای مشابه استفاده کند.

افزودن قابلیت‌های جستجوی برداری به پایگاه داده ۲۳c به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که یک رابط زبان طبیعی مبتنی بر LLM را در برنامه‌های ساخته شده بر روی پایگاه داده Oracle و پایگاه داده خودکار آن اضافه کنند.

به‌روزرسانی‌های دیگر پایگاه داده Oracle شامل در دسترس بودن عمومی پایگاه داده ۲۳c، نسل بعدی Exadata Exascale، و به‌روزرسانی‌های سرویس پایگاه داده مستقل و GoldenGate 23c است.

اوراکل پایگاه داده 23c را به 23ai تغییر نام داد و آن را به طور کلی در دسترس قرار داد

MySQL HeatWave Oracle دارای Vector Store، ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد می‌شود

این شرکت برای اینکه به شرکت‌ها اجازه دهد سرویس ابری تجزیه و تحلیل داده خود را که MySQL HeatWave نامیده می‌شود، کار کنند، یک فروشگاه Vector جدید به همراه برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد اضافه کرده است.

شرکت گفت

فروشگاه Vector جدید، که در پیش‌نمایش خصوصی نیز است، می‌تواند اسناد را در قالب‌های مختلف جذب کند و آنها را به‌عنوان جاسازی‌ها تولید شده از طریق یک مدل رمزگذار ذخیره کند تا درخواست‌ها را سریع‌تر پردازش کند. و افزود که ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی اضافه‌شده شامل یک رابط زبانی بزرگ مبتنی بر مدل است که به کاربران سازمانی اجازه می‌دهد با جنبه‌های مختلف سرویس تعامل داشته باشند – از جمله جستجوی فایل‌های مختلف – به زبان طبیعی.

به‌روزرسانی‌های دیگر این سرویس شامل به‌روزرسانی‌های AutoML و مؤلفه‌های MySQL Autopilot در سرویس همراه با پشتیبانی از جاوا اسکریپت و یک ویژگی جذب انبوه است.

Oracle’s Fusion Cloud CX، ERP، و SCM ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی را دریافت می‌کنند

تقریباً همه مجموعه‌های Fusion Cloud Oracle – از جمله Cloud Customer Experience (CX)، مدیریت سرمایه انسانی (HCM)، برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) و مدیریت زنجیره تامین (SCM) – با زیرساخت ابری Oracle این شرکت به‌روزرسانی شده‌اند. (OCI) سرویس هوش مصنوعی.

دانلودهای Eclipse Java سر به فلک کشیده

اوراکل نسخه‌ای از دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی تولیدی خود را ارائه می‌کند که بر اساس سرویس هوش مصنوعی مولد OCI به نام دستیار دیجیتالی بالینی اوراکل است.

اوراکل مجموعه‌های Fusion Cloud را برای کمک به‌روزرسانی می‌کند شرکت های مراقبت های بهداشتی

Oracle چندین برنامه را در مجموعه های مختلف Fusion Cloud خود به روز رسانی کرده است تا آنها را در جهت پشتیبانی از موارد استفاده برای مشتریان سازمانی مراقبت های بهداشتی خود تراز کند. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی‌ها، که شامل تغییرات در چندین برنامه در ERP، HCM، EPM، و SCM Fusion Cloud می‌شوند، به شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی کمک کنند تا عملیات‌ها را متحد کرده و مراقبت از بیمار را بهبود بخشند.

به روز رسانی های دیگر از جمله پیشنهادات ابری توزیع شده

Oracle همچنین به گسترش خدمات ابری توزیع شده خود، از جمله Oracle Database@Azure و MySQL HeatWave Lakehouse در AWS.

به‌عنوان بخشی از Database@Azure، این شرکت سخت‌افزار پایگاه داده Oracle خود (از جمله Oracle Exadata) و نرم‌افزار را در مراکز داده مایکروسافت Azure جمع‌آوری می‌کند و به مشتریان امکان دسترسی مستقیم به خدمات پایگاه داده Oracle را می‌دهد که روی Oracle Cloud Infrastructure (OCI) از طریق Azure اجرا می‌شوند.

Oracle Alloy، که به عنوان یک پلتفرم زیرساخت ابری برای ارائه دهندگان خدمات، یکپارچه‌کننده‌ها، ISVها و سایرینی که می‌خواهند سرویس‌های ابری خود را برای مشتریان عرضه کنند، به‌طور کلی در دسترس قرار گرفته است.< /p>