۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت بیلدهای جاوا ۲۱ را عرضه می کند

مایکروسافت Microsoft Build for OpenJDK 21 باینری ها را برای دانلود رایگان در دسترس قرار داد و اعلام کرد که JDK 21 به زودی در سرویس های Azure PaaS در دسترس خواهد بود.

مایکروسافت Microsoft Build for OpenJDK 21 باینری ها را برای دانلود رایگان در دسترس قرار داد و اعلام کرد که JDK 21 به زودی در سرویس های Azure PaaS در دسترس خواهد بود.

در پاشنه انتشار پلتفرم جاوا ۲۱ توسط Oracle، مایکروسافت اکنون بیلد خود را از OpenJDK 21 منبع باز ارائه می دهد.

در دسترس از learn.microsoft.com به عنوان از ۲۸ سپتامبر، ساخت Microsoft OpenJDK 21 برای لینوکس، ویندوز و مک در دسترس است. مایکروسافت در توضیح بیشتر درباره انتشار جاوا ۲۱ توسط اوراکل، که در ۱۹ سپتامبر انجام شد، گفت که این نسخه دارای ویژگی هایی است که آن را از نسخه های قبلی جاوا متمایز می کند. این شرکت با پیش‌نمایش کلاس‌های بی‌نام و روش‌های نمونه، قابلیت‌های جدیدی مانند یادگیری ساده جاوا را برای مبتدیان برجسته کرد. و همچنین الگوها و متغیرهای بی نام؛ پیش‌نمایش نسل ZGC (Z Garbage Collector) برای بهبود عملکرد؛ و رشته‌های مجازی برای برنامه‌های همزمان با توان عملیاتی بالا.

5 بهترین روش برای مشارکت در توسعه نرم افزار

Microsoft Build برای باینری های OpenJDK 21 پشتیبانی طولانی مدت از مایکروسافت دریافت خواهد کرد. نسخه‌های LTS به‌روزرسانی‌های فصلی را از طریق microsoft.com/openjdk دریافت می‌کنند. این به روز رسانی ها رایگان هستند. اوراکل جاوا ۲۱ یا کیت توسعه جاوا ۲۱ را به عنوان نسخه پشتیبانی طولانی مدت تعیین کرد تا حداقل هشت سال پشتیبانی دریافت کند. مایکروسافت همچنین نسخه‌های OpenJDK را برای JDK 17 و JDK 11 ارائه می‌کند که هر دو نسخه‌های پشتیبانی بلندمدت هستند. مایکروسافت در ابتدا از Microsoft Build of OpenJDK در آوریل ۲۰۲۱ رونمایی کرد.

اپل هوش مصنوعی را برای iPhone، Mac، iPad آماده می کند

مایکروسافت همچنین گفت که JDK 21 به زودی در سرویس های ابری Azure PaaS در دسترس خواهد بود. این شرکت یک راه‌انداز اثبات مفهوم به نام Windows Container JVM Launcher را برای اجرای جاوا در داخل ارائه می‌کند. ظروف ویندوز در حالت جداسازی فرآیند.

علاوه بر این، مایکروسافت یک نسخه جدید Semantic را اعلام کرد هسته برای جاوا، نسخه ۰.۲.۹، که آن را به عنوان یک حالت آلفا توصیف کرد. کرنل معنایی یک SDK سبک برای یکپارچه‌سازی مدل های زبان بزرگ برای هوش مصنوعی مولد با زبان های برنامه نویسی معمولی. کتابخانه جدید به توسعه دهندگان کمک می کند تا برنامه های جاوا را با هوش افزوده از طریق ادغام اصطلاحی مدل های زبان بزرگ تقویت کنند.