۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اخبار در fediverse

فدیورس شانس ما برای راه اندازی مجدد وب اجتماعی و به دست آوردن کنترل رژیم های اطلاعاتی ما است. بیایید روشن کردن قاعده‌ای مانند «اخبار فقط در فهرست‌ها، نه جدول‌های زمانی» را برای هر کسی بی‌اهمیت جلوه دهیم.

فدیورس شانس ما برای راه اندازی مجدد وب اجتماعی و به دست آوردن کنترل رژیم های اطلاعاتی ما است. بیایید روشن کردن قاعده‌ای مانند «اخبار فقط در فهرست‌ها، نه جدول‌های زمانی» را برای هر کسی بی‌اهمیت جلوه دهیم.

در قسمت اخیر در مورد شما اشتباه می کنید، سارا مارشال خلاصه ای واضح از چگونگی شکل گیری چرخه اخبار ۲۴ ساعته ارائه کرد. این باعث شد متوجه شوم که بسیاری از ما به یاد نمی‌آوریم که اخبار چه زمانی به زمان‌بندی محدود می‌شدند: اخبار ساعت ۷، اخبار ساعت ۱۱، روزنامه صبح. من فکر می کنم ممکن است سالم باشد که آن را به شکلی بازگردانیم. از هیجانی که در صدای آنها شنیدم متوجه شدم که سارا مارشال و یکی از مجریان برنامه او بلر براورمن نیز همین احساس را دارند. وقتی می شنوم که مردم از کمبود اخبار فوری ماستودون شکایت می کنند، فکر می کنم: “ویژگی، نه باگ!” شاید آنچه چرخه ۲۴ ساعته را شکسته است، ما هستیم.

بنابراین وقتی هفته گذشته press.coop راه‌اندازی شد، کمی در تضاد بودم. از یک طرف، من می خواهم از Mastodon برای خواندن سرفصل های اصلی اخبار استفاده کنم، همانطور که زمانی از RSS استفاده می کردم. (افشای کامل: press.coop به عنوان یک سرویس عمومی توسط hello.coop اداره می شود که بنیانگذار آن، دیک هارد، دوستی قدیمی است. .) از سوی دیگر، هنگام خواندن جدول های زمانی Mastodon، از نداشتن اینکه در حال حاضر در جهان چه می گذرد لذت می برم.

استفاده از پروژه YARP مایکروسافت برای پروکسی میکروسرویس های مبتنی بر وب

اگر می‌توانید اخبار را از جدول زمانی اصلی حذف کنید، آن‌ها را در فهرستی قرار دهید، و در یک ذهنیت خبری در چه زمانی – و فقط زمانی – به آنجا بروید، چه؟ این یکی از ویژگی های مشتری Fedilab است، من از کیث سولتیس.

press coop

برای اجرای همان ایده در خواننده Mastodon که در حال توسعه آن هستم، چه چیزی لازم است؟ این نمی تواند فقط یک شرط WHERE اضافی باشد، می تواند؟

خب، در واقع، می تواند.

خبر حذف جدول زمانی

مشکل حل شد. اکنون می توانم اخبار را در Mastodon هر وقت و هر طور که بخواهم بخوانم و هرگز آن را در غیر این صورت نبینم.

لیست اخبار ماستودون

اگر همان کنترل را می‌خواهید، مجبور نیستید از یک کلاینت Android خاص، یا سرویس گیرنده Steampipe یا هر چیز دیگری استفاده کنید. در حال حاضر یک انفجار کامبرین از چنین موجوداتی وجود دارد. هرچه بیشتر بتوانند DNA مهم را به اشتراک بگذارند، برای همه ما بهتر است.

آشنایی با OneLake و lakehouses در مایکروسافت فابریک

امیدوارم که افزونه Steampipe برای Mastodon، که داشبوردهایی را که من با استفاده از سیستم dashboards-as-code خود Steampipe می‌سازم را قادر می‌سازد، بتواند DNA مشترک مفیدی را ارائه دهد. قاعده‌ای مانند اخبار فقط در فهرست‌ها، نه جدول‌های زمانی، هنگامی که در SQL بیان شد، می‌تواند توسط هر نوع سرویس گیرنده Steampipe (بخوانید: Postgres) استفاده شود (و در نتیجه دوباره اختراع نشود): psql (یا هر Postgres CLI)، Metabase یا Tableau یا هر ابزار BI سازگار با Postgres، پایتون یا جاوا اسکریپت یا هر زبان برنامه نویسی. Steampipe یک کامپوننت همه کاره است. نگاشت آن از API به SQL، در تئوری، می تواند لایه داده را برای هر برنامه ای فراهم کند.

به‌رغم ماجراجویی My Steampipe + Mastodon، بیایید به این ایده بزرگ‌تر ادامه دهیم. فدیورس شانس ما برای راه اندازی مجدد وب اجتماعی و به دست آوردن کنترل رژیم های اطلاعاتی ما است. از آنجایی که رژیم‌های غذایی ما همه متفاوت است، برای هر کسی – در هر مشتری – باید بی‌اهمیت باشد که قاعده‌ای مانند اخبار را فقط در فهرست‌ها، نه جدول‌های زمانی روشن کند. من یک راه را نشان داده ام که می تواند بی اهمیت باشد. لطفا دیگران را به من نشان دهید!

این مجموعه:

  1. خودمختاری، اندازه بسته، اصطکاک، هواکش و سرعت
  2. Mastodon، Steampipe و RSS
  3. مرور fediverse
  4. یک پایانه بلومبرگ برای Mastodon
  5. Mastodon UX خود را ایجاد کنید
  6. لیست ها و افراد موجود در Mastodon
  7. چند نفر در فید Mastodon من نیز امروز توییت کردند؟
  8. نشانی‌های اینترنتی Mastodon واجد شرایط نمونه
  9. نمودارهای رابطه ماستودون
  10. کار با لیست های Mastodon
  11. تصاویری که مضر در نظر گرفته می شوند (گاهی اوقات)
  12. نقشه برداری فدیورس وسیع تر
  13. پروتکل‌ها، APIها و قراردادها
  14. اخبار در fediverse
  15. نقشه برداری از افراد و برچسب ها در Mastodon
  16. تجسم نظارت سرور Mastodon
  17. جدول زمانی Mastodon برای تیم ها
  18. افزونه Mastodon اکنون در Steampipe Hub در دسترس است

شاید به این مطالب علاقمند باشید