۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا هنوز برای حرفه ای شدن در ابر نیاز به مدرک دارید؟

رایانش ابری و فناوری اطلاعات تجربه را به تحصیلات دانشگاهی گران قیمت ترجیح می دهند. بهترین استراتژی استخدام در این نرمال جدید چیست؟

رایانش ابری و فناوری اطلاعات تجربه را به تحصیلات دانشگاهی گران قیمت ترجیح می دهند. بهترین استراتژی استخدام در این نرمال جدید چیست؟

در پایان قرن بیستم، دانش‌آموزان دبیرستانی قوانینی را می‌دانستند که باید پیشروی کنند. قانون شماره ۱: هر شغل حرفه ای با درآمد مناسب نیاز به مدرک دانشگاهی چهار ساله دارد. قانون شماره ۲: یک مدرک از مدرسه مناسب درهای بیشتری را باز می کند.

به عنوان یک دانش آموز نارساخوان کمتر از حد متوسط ​​که بعید بود در آزمون SAT نمره ۱۵۰۰ بگیرد، این قوانین باعث نگرانی من شد. ورود به یک کالج خوب یک مبارزه سخت خواهد بود. فارغ التحصیلی تضمین نشده بود، و در هر صورت هزینه زیادی خواهد داشت.

من یک مدرسه عالی برای رفت و آمد پیدا کردم و برای پرداخت شهریه ام شب ها و آخر هفته ها برای یک شرکت مخابراتی بزرگ به صورت پاره وقت کار کردم. آن شغل خود یک انتخاب آگاهانه بود. این مربوط به حرفه برنامه نویسی بود که می خواستم ایجاد کنم. همانطور که در شرکت کار کردم، دانش فنی بیشتری در مورد تعمیر سیستم های مخابراتی و کمک به مشتریان آنها نسبت به آنچه در کلاس های سیستم های فنی خود یاد گرفتم به دست آوردم. اگرچه برای گرفتن مدرکم بیشتر طول کشید، اما بدون بدهی با سالها تجربه در رشته انتخابی خود فارغ التحصیل شدم.

اگر تصمیم بگیرم اصلا مدرک نگیرم چه؟ آیا من در همان مسیر شغلی فرود می آمدم؟ آیا می‌توانستم آن شغل همیشه مهم را پیدا کنم؟ آیا می توانم پول مناسبی را پایین بیاورم؟ بیست یا ۳۰ سال پیش، پاسخ ها واضح بود. این روزها؟ نه چندان.

آیا هنوز به آن تکه کاغذ نیاز دارید؟

برخی از مشاغل همیشه به مقدار مشخصی از آموزش و آموزش رسمی نیاز دارند تا ثابت شود که یک فرد واجد شرایط است (پزشکان، وکلا، خلبانان و غیره). با این حال، ارزش یک مدرک برای مشاغلی که در آن زندگی در آنها معلق نیست، در ۱۰ سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اینترنت مملو از ویدئوها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی از جوانان با مدرک دانشگاهی است که ۲۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر هزینه دارند. اکنون، آنها نمی توانند پول یا موقعیت هایی را پیدا کنند که شخصی در مدرسه آنها عملاً هنگام ثبت نام آنها را تضمین کرده است. یک شکایت رایج این است که همسالان آنها که دانشگاه را رها کرده‌اند، اکنون سال‌ها تجربه عملی و مشاغل بهتر با حقوق‌های بالاتر دارند، در حالی که در دریایی از نقش‌های سطح پایین با درآمد پایین قدم می‌زنند.

در دنیای ابری در حال تکامل، Azure از AWS عبور می کند

چه چیزی می دهد؟

من یک نظرسنجی سریع در LinkedIn انجام دادم ببینید دیگران در مورد نیاز به کالج برای متخصصان ابری چه فکر می کنند. ۷۹ درصد گفتند که مدرک دانشگاهی غیرضروری است. من گمان می کنم بسیاری از کسانی که می گویند مدرک لازم نیست، هنوز خودشان مدرک دارند.

حقیقتاً، بیشتر متخصصان فناوری ابری اعتقاد زیادی به مدرک ندارند. ارزش یک استخدام جدید مستقیماً به توانایی آنها در درک و حل مشکلات با فناوری ابر مربوط می شود. مطمئناً، آن کلاس تاریخ ۱۰۱ به آنها دیدگاه جامعی از گسترش غرب در آمریکای پسااستعماری داد، اما آنها چقدر در ساخت و استقرار سیستم‌هایی با استفاده از فناوری‌های بدون سرور یا بومی ابری خوب هستند؟

زمانی که شرکت‌ها نمی‌توانند استعدادهای مورد نیاز خود را بیابند، مدرک تحصیلی چهار ساله اغلب اولین چیزی است که باید انجام شود. فهرست مهارت‌های یک نامزد تعیین می‌کند که چه کسی شغل را دریافت می‌کند و احتمالاً چقدر سود خواهد داشت.

مسیرهای جایگزین برای مهارت های ابری

تقاضا برای استعدادهای ابری باتجربه همچنان افزایش می‌یابد، حتی با توجه به رکود اقتصادی. افرادی که می خواهند حرفه ای در محاسبات ابری یا فناوری اطلاعات داشته باشند و نمی خواهند در کالج های سنتی شرکت کنند، هنوز باید مهارت های خود را به جایی برسانند. در اینجا چند گزینه وجود دارد:

آموزش در حین کار از مد افتاده به سبک خود بازگشته است. کاندیداهایی که علاقه دارند اما تجربه ندارند، می توانند وارد یک شغل ابری با مهارت کمتر یا شغل مجاور ابری شوند و سپس راه خود را ادامه دهند. گواهینامه ها، کمپ های بوت، و سایر فرصت های آموزشی و تحصیلی اغلب به دنبال دارند. در آن روز، مخابرات به مدرک من اهمیت نمی داد. آنها برای مهارت های حل مسئله من ارزش قائل بودند، که بیشتر آنها را در حین کار آموختم. آن فرصت‌ها هنوز هم وجود دارند.

پیشرفت بعدی چشم انداز کامپیوتر

کمپ‌های بوت که کدنویسی، علم داده و سایر مهارت‌ها را آموزش می‌دهند، مسیر دیگری برای مشاغل فناوری هستند. اینها اغلب برنامه‌های بسیار شدیدی هستند که در آنها تا حد امکان با سرعتی سریع یاد می‌گیرید و به طور همزمان تجربه عملی کسب می‌کنید.

این دوره‌ها معمولاً پرهزینه‌تر از دوره‌های آهسته‌تر هستند، اما در کوتاه‌ترین زمان به متخصصان ماهر تبدیل می‌شوند. به‌عنوان فردی که دوره‌های کالج زیادی را تدریس کرده‌ام، می‌دانم که کمپ‌های بوت، آموزش مهارت‌های یک ترم را در چند روز، اغلب در تعطیلات آخر هفته، جا می‌دهند تا بتوانید کار روزانه خود را حفظ کنید. من چند مورد از این اردوها را آموزش داده‌ام، و از تأثیرگذاری آنها و سرعت حرکت همه چیز تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. آنها تمایل دارند به جای تمرکز بر یک مجموعه خاص، نظرسنجی از اکثر راه حل های ابری ارائه دهند.

مزیت آنها سرعت و مقرون به صرفه بودن است. نقطه ضعف این است که شرکت کنندگانی که به سرعت یاد نمی گیرند یا به کمک مربیان نیاز دارند با مشکل مواجه می شوند. معمولاً در طول بوت کمپ پشتیبانی کمی وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد.

برنامه‌های صدور گواهینامه در مهارت‌های ابری خاص، معمولاً کلاس‌های آموزشی آنلاینی هستند که بر روی یک سرویس محاسبات ابری خاص تمرکز می‌کنند، مانند امنیت، توسعه بدون سرور، یا عملیات ابری برای یک برند خاص از ابر عمومی (به عنوان مثال، AWS، مایکروسافت یا Google).

نتیجه یک گواهی است که به کارفرمایان اطمینان می دهد که شما آن مهارت خاص را دارید. اگر من یک فرد cloudops را برای اجرای استقرار AWS خود استخدام می کنم، به دنبال گواهینامه ها در مهارت ها و ابزارهایی هستم که احتمالاً استفاده خواهم کرد.

بسیاری از مردم این گواهینامه ها را به مشاغلی با درآمد خوب تبدیل می کنند. من به چندین نفر توصیه کرده ام که در این مسیر حرکت کنند و آنها را تماشا کرده ام که از موقعیت های غیر فنی به مشاغل رایانش ابری حرکت می کنند. پرداخت معمولاً خوب تا عالی است، به این معنی که دوره ها در مدت زمان کوتاهی هزینه پرداخت می کنند. برخی از این گواهی‌ها برای استخدام در یک شرکت خاص استفاده می‌کنند و سپس در آنجا شغلی ایجاد می‌کنند و در طول زمان به سمت مشاغل بهتر از جمله نقش‌های اجرایی می‌روند.

JetBrains TeamCity CI/CD را به فضای ابری می برد

خبر خوب یا بد؟

آیا مدرک مورد نیاز برای صنعت رایانش ابری یا به طور کلی IT خوب است یا بد؟ مدرک دانشگاهی اغلب آموزش و تجربیات زندگی کاملی را ارائه می دهد که می تواند برای مشاغل خاص و افراد خاص ارزشمند باشد. برخی از مشاغل همیشه نیاز به مدرک دارند. با این حال، برای کسانی که به محاسبات ابری می‌روند، الزامی نیست. راه‌های جایگزین زیادی برای به دست آوردن مهارت‌هایی وجود دارد که می‌توانند شغلی پردرآمد داشته باشند.

نکته جدید این است که بسیاری از کارفرمایان همچنان رزومه شما را می خوانند حتی اگر مدرک دانشگاهی نداشته باشد. در واقع، اگر داوطلبی مهارت‌های خاصی داشته باشد که می‌تواند به سرعت از آنها استفاده کند، ممکن است برخی فقدان مدرک را ترجیح دهند.

اکنون اکثر مردم پنج سال طول می کشد تا مدرک کارشناسی بگیرند. اگر به تازگی از یک برنامه کالج فارغ التحصیل شده اید، ممکن است تجربه ابری یا مجاور ابری را نداشته باشید که کارفرمایان آینده نگر می خواهند. با این حال، شخصی که چهار یا پنج سال پیش مستقیماً از دبیرستان وارد بازار کار ابری شده است، سال‌ها تجربه خواهد داشت و کاندیدای رقابتی‌تری خواهد بود. من نمی بینم که این جنبه از بازار کار ابری در پنج یا حتی ۱۰ سال آینده تغییر کند. تجربه در اکثر بازارهای کار ابری بر مدرک کارشناسی ادامه خواهد داد.

بازگشت سرمایه برای یک مدرک چهار ساله به سرعت در حال تغییر است. وقت آن رسیده است که ارزش واقعی مدرک را برای کارمندان و همچنین کارفرمایان دریابیم. من گمان می‌کنم اکثر افرادی که این مقاله را می‌خوانند، خودشان از موقعیت‌های ابری سطح ابتدایی گذشته‌اند. با این حال، اگر به دنبال کاندیداهایی برای پر کردن موقعیت‌های ابری هستید، در نظر گرفتن تعداد بیشتری از کاندیداها می‌تواند برای افراد بیشتری در هر دو طرف راهرو استخدام مفید باشد.

افشای کامل: من دوره های آنلاین زیادی دارم و از آنها بهره می برم. من همچنین یک استاد دانشگاه هستم. من سعی می‌کنم یک دیدگاه بی‌طرفانه از بازار کار ابری آنطور که می‌بینم ارائه کنم، اما لطفاً این سلب مسئولیت‌ها را در نظر من در نظر بگیرید.