۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نقد و بررسی: کد ویژوال استودیو برای جاوا می درخشد

VS Code با استفاده از Extension Pack برای جاوا، یک Java IDE بسیار توانمند و رقیب سرسختی برای Eclipse، NetBeans و IntelliJ IDEA می سازد.

VS Code با استفاده از Extension Pack برای جاوا، یک Java IDE بسیار توانمند و رقیب سرسختی برای Eclipse، NetBeans و IntelliJ IDEA می سازد.

زمانی بود که انتخاب‌های شما برای IDEهای جاوا Eclipse، NetBeans یا IntelliJ IDEA بود. که تا حدودی تغییر کرده است. در میان نوآوری‌های دیگر، Visual Studio Code اکنون پشتیبانی خوبی برای ویرایش، اجرا و اشکال‌زدایی کد جاوا از طریق مجموعه‌ای از پسوندهای خاص جاوا دارد.

Visual Studio Code یک ویرایشگر کد منبع رایگان، سبک، اما قدرتمند است که روی دسک‌تاپ شما و در وب اجرا می‌شود و برای سیستم‌عامل‌های Windows، macOS، Linux و Raspberry Pi در دسترس است. دارای پشتیبانی داخلی برای جاوا اسکریپت، TypeScript و Node.js است و دارای یک اکوسیستم غنی از برنامه‌های افزودنی برای سایر زبان‌های برنامه‌نویسی (مانند مانند Java، C++، C#، Python، PHP و Go)، زمان اجرا (مانند .NET و Unity)، محیط ها (مانند Docker و Kubernetes) و ابرها (مانند خدمات وب آمازون، Microsoft Azure و Google Cloud Platform).

گذشته از ایده سبک بودن و شروع سریع، Visual Studio Code دارای تکمیل کد IntelliSense برای متغیرها، روش‌ها و ماژول‌های وارد شده است. اشکال زدایی گرافیکی؛ پرز، ویرایش چند مکان نما، نکات پارامترها، و دیگر ویژگی های ویرایش قدرتمند. ناوبری کد زیبا و refactoring. و کنترل کد منبع داخلی از جمله پشتیبانی Git. بیشتر این موارد از فناوری ویژوال استودیو اقتباس شده است.

افزونه‌های کد ویژوال استودیو می‌توانند از پروتکل سرور زبان استفاده کنند، که پروتکل مورد استفاده بین یک ویرایشگر یا IDE و یک سرور زبان را تعریف می‌کند که ویژگی‌های زبانی مانند تکمیل خودکار، رفتن به تعریف، یافتن همه مراجع و غیره را ارائه می‌کند. سرور زبان به منظور ارائه هوشمندی های خاص زبان و برقراری ارتباط با ابزارهای توسعه از طریق پروتکلی است که ارتباطات بین فرآیندی را امکان پذیر می کند.

علاوه بر این، برنامه‌های افزودنی می‌توانند از پروتکل Debug Adapter Protocol (DAP) استفاده کنند، که پروتکل انتزاعی مورد استفاده بین یک ابزار توسعه (مانند IDE یا ویرایشگر) و یک اشکال‌زدا را تعریف می‌کند. پروتکل Debug Adapter این امکان را فراهم می‌کند که یک دیباگر عمومی را برای یک ابزار توسعه پیاده‌سازی کند که می‌تواند با اشکال‌زداهای مختلف از طریق آداپتورهای Debug ارتباط برقرار کند.

پسوندهای جاوا برای کد ویژوال استودیو

Visual Studio Code دارای فهرست بلندبالایی از پسوندهای جاوا است که همه آنها با یکدیگر سازگار نیستند. ساده ترین راه برای شروع نصب کدگذاری است. بسته برای جاوا در Windows یا macOS. ساده‌ترین راه بعدی در ویندوز و macOS و ساده‌ترین راه در لینوکس، نصب برنامه‌های افزودنی JDK، VS Code و جاوا است.

بسته افزودنی برای جاوا

بسته افزودنی برای جاوا دارای شش برنامه افزودنی جاوا سازگار است، یکی از Red Hat و بقیه از مایکروسافت . این شامل پشتیبانی زبان برای جاوا توسط Red Hat، Debugger برای جاوا، Test Runner برای جاوا، Maven برای جاوا، مدیر پروژه برای جاوا، و Visual Studio IntelliCode است. هر یک از این موارد در زیر توضیح داده شده است. ویژگی‌های بسته افزودنی برای جاوا که در سال ۲۰۱۸ اضافه شد با فیلم‌برداری از صفحه نمایش در پست وبلاگ مایکروسافت.

کد استودیو ویژوال برای جاوا 01

بسته افزودنی کد ویژوال استودیو برای جاوا. تمام پسوندهای حاوی “جاوا” در سمت چپ نشان داده شده اند. بسته برنامه افزودنی جاوا در سمت راست نشان داده شده است.

نحوه استفاده از IDisposable در ASP.NET Core

پشتیبانی زبان جاوا توسط Red Hat

افزونه پشتیبانی زبان جاوا توسط Red Hat پشتیبانی زبان جاوا را از طریق سرور زبان Eclipse JDT، که به نوبه خود از Eclipse JDT، M2Eclipse و Buildship استفاده می کند. پشتیبانی از زبان جاوا تا حد فاکتورسازی مجدد پیش می رود که در منوهای زمینه یافت می شود.

سرور زبان Eclipse JDT یک پیاده سازی خاص زبان جاوا از پروتکل سرور زبان است. پروتکل سرور زبان را پیاده سازی می کند و ممکن است در صورت لزوم، برنامه های افزودنی را پیاده سازی کند. همچنین ترجمه پروژه را از سیستم های ساخت مانند Maven – از طریق استفاده از پروژه M2E – به ساختار پروژه JDT ارائه می دهد. نیمی از کمک‌ها به سرور زبان Eclipse JDT از Red Hat و حدود یک سوم از مایکروسافت بوده است.

کد استودیو ویژوال برای جاوا 02

در پانل اصلی، ما به دنبال کد منبع یک فایل جاوا در زمینه یک برنامه بزرگ هوش مصنوعی هستیم. پنجره بازشو در وسط بالایی یک صفحه نمایش است که با نگه داشتن ماوس روی نام روش فعال می شود.

اشکال‌زدا برای جاوا

اشکال‌زدای جاوا یک جاوا اشکال‌زدای سبک وزن است که بر اساس سرور اشکال‌زدایی جاوا، که پشتیبانی زبان برای جاوا توسط Red Hat را گسترش می‌دهد. امکانات عبارتند از راه اندازی و پیوست. نقاط شکست، نقاط شکست شرطی، و نقاط ورود. مکث کنید و ادامه دهید؛ گام در، خارج شدن، و دوباره. استثناها، متغیرها، پشته های فراخوانی و رشته ها. ارزیابی؛ و Hot Code Replace (معادل جاوا Visual Studio’s Edit and Continue).

کد استودیو ویژوال برای جاوا 03

اشکال‌زدایی یک برنامه جاوا. به هایلایت های نارنجی برای نشان دادن مقادیر متغیر در سمت راست و پانل متغیرهای محلی در بالا سمت چپ توجه کنید. پیچ روشنایی در انتهای سمت راست قسمت کنترل اشکال زدایی شناور در مرکز بالا، دکمه جاوا Hot Code Replace است که شبیه ویژگی ویرایش و ادامه ویژوال استودیو است.

Test Runner برای جاوا

Test Runner برای جاوا یک برنامه افزودنی سبک وزن برای اجرا است و موارد تست جاوا را در Visual Studio Code اشکال زدایی کنید. افزونه از چارچوب‌های آزمایشی JUnit 4 (v4.8.0+)، JUnit 5 (v5.1.0+) و TestNG (v6.8.0+) پشتیبانی می‌کند.

Maven برای جاوا

افزونه Maven برای VS Code یک کاوشگر پروژه و میانبرها را ارائه می دهد برای اجرای دستورات Maven این به شما امکان می دهد پروژه هایی را از Maven Archetypes تولید کنید و POM (مدل های شی پروژه) تولید کنید. میانبرهایی برای اهداف مشترک، اهداف پلاگین و دستورات سفارشی فراهم می کند. و تاریخچه فرمان را برای اجرای مجدد سریع حفظ می کند.

مدیر پروژه برای جاوا

مدیر پروژه برای جاوا یک برنامه افزودنی سبک وزن برای ارائه است ویژگی های اضافی کاوشگر پروژه جاوا برای ارائه نمای پروژه جاوا، ایجاد پروژه های جاوا، صادرات JAR ها و مدیریت وابستگی ها با پشتیبانی زبان جاوا توسط Red Hat کار می کند.

Visual Studio IntelliCode

افزونه Visual Studio IntelliCode ویژگی‌های توسعه با کمک هوش مصنوعی را برای پایتون فراهم می‌کند، TypeScript/JavaScript و توسعه دهندگان جاوا در Visual Studio Code، با بینش های مبتنی بر درک زمینه کد شما همراه با یادگیری ماشین. توصیه‌های متنی مبتنی بر روش‌های توسعه‌یافته در هزاران پروژه با کیفیت بالا و منبع باز در GitHub هستند که هر کدام دارای رتبه‌بندی ستاره‌ای بالا هستند. این بدان معناست که به جای لیست‌های الفبایی یا اخیراً استفاده شده، تکمیل‌های کد، نکات ابزار، و کمک امضا را دریافت می‌کنید. با پیش‌بینی محتمل‌ترین عضو در فهرست بر اساس زمینه کدنویسی، IntelliSense به کمک هوش مصنوعی شما را از جستجوی خود در لیست باز می‌دارد.

گتسبی، نتلیفای و کشش گرانشی پلتفرم های همه منظوره

سایر پسوندهای یادداشت جاوا

Tomcat و Jetty اگر با آن فناوری ها کار می کنید.

اگر روی Spring Boot کار می‌کنید، Pivotal و Microsoft پشتیبانی بسیار خوبی در قالب ابزارهای بوت بهار، Initializr بهار ، و داشبورد بوت بهار.

و زمانی که به سبک کد منسجم نیاز دارید، ممکن است Checkstyle مفید باشد. ، به ویژه در بین اعضای چند تیم.

اجرای کد ویژوال استودیو

در حال حاضر حداقل چهار راه برای اجرای کد ویژوال استودیو وجود دارد: برنامه دسکتاپ اصلی که روی ویندوز، macOS و لینوکس اجرا می‌شود. آنلاین در مرورگر، با عملکرد کاهش یافته؛ آنلاین با Gitpod؛ و به صورت آنلاین با GitHub Codespaces. پنجمین امکان استفاده از ویژوال استودیو Code Remote – Containers است. من آن را به شما نشان نمی دهم زیرا در اصل شبیه به استفاده از Gitpod و Visual Studio Code است، با این تفاوت که از یک نمونه محلی Docker استفاده می کند.

رومیزی کد ویژوال استودیو

این نسخه OG VS Code با ویژگی‌های کامل است.

کد استودیو ویژوال برای جاوا 04

ویرایش کد ویژوال استودیو و اجرای اجرای ShellSort در جاوا به صورت محلی، پس از بررسی پروژه TheAlgorithms/Java از GitHub. ما ساختار پروژه را در دو نمای (فایل ها و کلاس ها) در سمت چپ، کد منبع در بالا سمت راست و خروجی در سمت راست پایین مشاهده می کنیم.

کد ویژوال استودیو برای وب

این یک ویرایشگر کد VS با قابلیت کمتر و میزبان وب است. فقط می تواند چند برنامه افزودنی را اجرا کند و نمی تواند کد شما را اشکال زدایی یا اجرا کند. هنوز هم برای ایجاد تغییرات کوچک در کد مستقیماً در مخزن بدون نصب چیزی مفید است.

شما می توانید کد ویژوال استودیو برای وب را با مرور در https://vscode.dev یا با تغییر دامنه “.com” در آدرس مخزن به “.dev” برای سایت های پشتیبانی شده، مانند GitHub. برای جابه‌جایی به یک محیط با ویژگی‌های کامل از Visual Studio Code for the Web، می‌توانید از مورد «Remote Repositories: Continue Working On…» از پالت فرمان استفاده کنید.

کد استودیو ویژوال برای جاوا 05

Visual Studio Code Online. به دامنه “dev” توجه کنید. می‌توانید در این محیط ویرایش کنید، اما بیشتر برنامه‌های افزودنی VS Code نصب نمی‌شوند و نمی‌توانید کد خود را اجرا یا اشکال‌زدایی کنید.

کد ویژوال استودیو در Gitpod

Gitpod یک افزونه GitHub، GitLab و Bitbucket است که می‌تواند یک محیط توسعه را برای شما مستقیماً از یک مخزن. Visual Studio Code تنها یکی از IDE هایی است که Gitpod از آن پشتیبانی می کند و می تواند افزونه ها را نصب کند، کد اجرا کند و اشکال زدایی کند. Gitpod می تواند فضاهای کاری VS Code را به صورت آنلاین در یک مرورگر باز کند، یا در نمونه ای از VS Code که از راه دور به مخزن متصل می شود، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

علاوه بر VS Code، Gitpod پشتیبانی می کند IntelliJ IDEA، خط فرمان ویرایشگرهایی مانند Vim و ویرایشگرهایی که در کانتینرهای Docker برای توسعه جاوا در حال اجرا هستند.

پیشنهاد OpenJDK ایجاد رکوردهای جاوا را ساده می کند

کد استودیو ویژوال برای جاوا 06

ما در حال بررسی کد ویژوال استودیو با استفاده از SSH برای اتصال به مخزن GitHub تحت کنترل GitPod هستیم. ما یک تسویه حساب محلی مخزن را ویرایش نمی کنیم. در عوض، ما از یک نمونه محلی VS Code برای کار مستقیم با مخزن استفاده می کنیم.

کدهای GitHub

GitHub Codespaces (بتا) یک محیط توسعه ارائه می دهد که در فضای ابری میزبانی می شود. می‌توانید پروژه خود را برای Codespaces با قرار دادن فایل‌های پیکربندی به مخزن خود سفارشی کنید (اغلب به عنوان “پیکربندی به عنوان کد” شناخته می‌شود)، که یک پیکربندی فضای کد قابل تکرار برای همه کاربران پروژه شما ایجاد می‌کند.

کدفضاها بر روی انواع گزینه‌های محاسباتی مبتنی بر VM اجرا می‌شوند که توسط GitHub.com میزبانی می‌شوند، که می‌توانید از ماشین‌های دو هسته‌ای تا ماشین‌های ۳۲ هسته‌ای پیکربندی کنید. می‌توانید از مرورگر یا به‌صورت محلی با استفاده از Visual Studio Code به فضای کد خود متصل شوید.

کد استودیوی تصویری برای جاوا 07

فراخوانی فضای کد GitHub ابری از GitHub. منوی کد را رها کنید و قسمت Codespaces را انتخاب کنید، سپس روی دکمه سبز رنگ در پایین کلیک کنید.

کد استودیو تصویری برای جاوا 08

اشکال‌زدایی یک برنامه جاوا با استفاده از Codespace در مرورگر. من از اندازه فضای کاری چهار هسته ای پیش فرض استفاده کردم و با App.java شروع کردم که کاری بیشتر از چاپ یک خط انجام نمی دهد. در اینجا من وارد کد کتابخانه شده ام. به پشته تماس و متغیرهای محلی در سمت چپ توجه کنید.

کد استودیو ویژوال برای جاوا 09

در اینجا ما تقریباً اشکال زدایی را به پایان رساندیم و کنسول خط چاپی را نشان می دهد.

کد VS برای جاوا؟

به طور کلی، Visual Studio Code به عنوان یک Java IDE بسیار خوب است اگر Extension Pack را برای جاوا نصب کنید. همانطور که وقتی Visual Studio Code را برای وب اجرا می کنید، به عنوان یک ویرایشگر جاوا بدون بسته افزودنی مشکلی ندارد.

این به خوبی از کد ویژوال استودیو صحبت می کند که انرژی زیادی از جامعه منبع باز خود الهام گرفته است، حتی تا جایی که Red Hat سهم زیادی در پشتیبانی از جاوا داشته است. همچنین از کد ویژوال استودیو که برای یک محصول شخص ثالث مانند Gitpod و برای GitHub Codespaces استفاده شده است، به خوبی صحبت می کند. (GitHub یک زیرمجموعه مایکروسافت است.) من در واقع بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته‌ام که VS Code در بین گروه‌های مایکروسافت پذیرفته شده است تا من در مشارکت‌های منبع باز، زیرا این شرکت در طول تاریخ بیش از سهم خود در رقابت‌های درون گروهی داشته است.

آیا IDE جاوا فعلی خود را به نفع Visual Studio Code حذف می کنم؟ احتمالا نه. من پروژه های جاوا بزرگی داشته ام که در مک بوک پرو ۸ گیگابایتی من در VS Code ساخته نمی شوند—حافظه آن تمام شده است. پروژه‌های مشابه در Eclipse، NetBeans، و IntelliJ IDEA روی یک دستگاه با همان برنامه‌های پس‌زمینه در حال اجرا به خوبی ساخته شده‌اند.

از طرف دیگر، کد ویژوال استودیو را برای ویرایش‌های سریع و کار روی پروژه‌های کوچک ترجیح می‌دهم. ممکن است آن را برای کار تمام وقت جاوا ترجیح دهید. مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد.

هزینه: رایگان.

پلتفرم: Windows، macOS، Linux.