۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

C++ همچنان در شاخص محبوبیت زبان می درخشد

این زبان در شاخص Tiobe تقریباً 6٪ سال به سال رشد کرد و در شاخص محبوبیت PYPL در رتبه پنجم قرار گرفت.

این زبان در شاخص Tiobe تقریباً ۶٪ سال به سال رشد کرد و در شاخص محبوبیت PYPL در رتبه پنجم قرار گرفت.

C++، که قبلاً به عنوان یک ستاره در حال ظهور شناخته شده است در محبوبیت زبان برنامه نویسی Tiobe index، همچنان در سال ۲۰۲۳ به پیشرفت‌های بزرگ خود ادامه می‌دهد.

فروشنده خدمات با کیفیت نرم افزار Tiobe گفت که این زبان در این ماه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۵.۹۳ درصد افزایش یافته است که بسیار جلوتر از سایر زبان ها است. در ژانویه، C++ برنده زبان برنامه‌نویسی سال Tiobe برای سال ۲۰۲۲ شد که به زبانی که بیشترین رشد را در شاخص Tiobe تجربه می‌کرد، اعطا شد. به گفته Tiobe، C++ برای توسعه برنامه‌هایی که به قابلیت‌های زبان C نیاز دارند اما برای سیستم‌های نرم‌افزاری بزرگ مورد علاقه است. بنیانگذار C++، Bjarne Stroustrup، اخیراً کاربردهایی از هوافضا گرفته تا هوش مصنوعی/ یادگیری ماشینی تا زیست پزشکی را ذکر کرده است.

مت رابل از Okta: چگونه یک هیپستر جاوا شدم

شاخص Tiobe محبوبیت زبان را بر اساس فرمولی ارزیابی می‌کند که جستجوهای زبان‌ها را در موتورهای جستجوی محبوب مانند Bing، Yahoo و Google ارزیابی می‌کند، به‌ویژه بر تعداد دوره‌ها، مهندسان ماهر و فروشندگان شخص ثالث مربوط به یک زبان نظارت می‌کند. دو زبان پررونق جدید در ۲۰ زبان برتر این شاخص عبارتند از Rust که برای ایمنی و عملکرد بالا قرار گرفته و با رشد ۰.۱۶ درصد در سال در طول سال، و Scratch برای مبتدیان در مدارس ابتدایی و متوسطه با رشد ۰.۱۳ در نظر گرفته شده است. ٪ سال به سال. Scratch در رتبه ۱۸امین زبان و Rust 20امین این ماه بود. تا آنجا که زبان‌های جا افتاده، C در رتبه دوم این شاخص قرار گرفت و سالانه ۱.۳ درصد رشد کرد، در حالی که جاوا رتبه چهارم را کسب کرد و در ماه فوریه سالانه ۱.۰۷ درصد رشد کرد. ویژوال بیسیک در رتبه ششم قرار گرفت و ۱.۰۹% رشد کرد.

کار با MarkoJS

۱۰ مورد برتر در شاخص Tiobe برای فوریه ۲۰۲۳

  1. Python، با امتیاز ۱۵.۴۹٪
  2. C، ۱۵.۳۹٪
  3. C++، ۱۳.۹۴٪
  4. جاوا، ۱۳.۲۱٪
  5. C#، ۶.۳۸٪
  6. Visual Basic، ۴.۱۴٪
  7. جاوا اسکریپت، ۲.۵۲٪
  8. SQL، ۲.۱۲٪
  9. مونتاژ، ۱.۳۸٪
  10. PHP، ۱.۲۹٪

شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی PYPL

رقیب شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی PYPL، که تجزیه و تحلیل تعداد دفعات جستجوی آموزش های زبان در گوگل، موارد زیر را به عنوان ۱۰ مورد برتر این ماه دارد:

  1. Python، ۲۷.۷٪ سهم
  2. جاوا، ۱۶.۷۹٪
  3. جاوا اسکریپت، ۹.۶۵٪
  4. C#، ۶.۹۷٪
  5. C/C++، ۶.۸۷٪
  6. PHP، ۵.۲۳٪
  7. R، ۴.۱۱٪
  8. TypeScript، ۲.۸۳٪
  9. سوئیفت، ۲.۲۷٪
  10. Objective-C، ۲.۲۵٪
نحوه نصب پایتون به روش هوشمند