۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

کارگاه های داده برای اوکراین: یک مهارت بیاموزید و از یک هدف حمایت کنید

این کارگاه‌های دو ساعته آموزش تجسم و تجزیه و تحلیل داده‌ها را با R، Python و SQL ارائه می‌دهند و هزینه آن فقط 20 دلار یا 20 یورو است. بعدی ChatGPT در R است.

این کارگاه‌های دو ساعته آموزش تجسم و تجزیه و تحلیل داده‌ها را با R، Python و SQL ارائه می‌دهند و هزینه آن فقط ۲۰ دلار یا ۲۰ یورو است. بعدی ChatGPT در R است.

وقتی سال گذشته جنگ در اوکراین آغاز شد، داریا میخائیلیشینا، یک اوکراینی که دکترای خود را در ایتالیا دنبال می‌کرد، به دنبال راه‌هایی برای «مفید» بود. او برای دریافت اطلاعات و حمایت از تلاش های کمک های بشردوستانه به سایر اوکراینی های خارج از کشور پیوست.

سپس میخائیلیشینا به فکر آموزش کارگاه‌های آموزشی در R برای جمع‌آوری سرمایه افتاد. او در فکر این بود که از چند دوستش بپرسد که آیا آنها هم کارگاهی را تدریس خواهند کرد. او گفت: «به یک سریال طولانی مدت فکر نمی کردم. من در مورد شاید چند کارگاه فکر می کردم. اما بعد از آن به نوعی نتیجه داد.”

چهل جلسه و بیش از هزار شرکت‌کننده بعد، کارگاه های آموزشی برای اوکراین حدود ۲۸۰۰۰ دلار برای سازمان های حمایت کننده از تلاش های بشردوستانه و دفاعی در اوکراین جمع آوری کرده است. حدود ۲۰ کارشناس برای تدریس داوطلب شده اند. در حالی که این سری با R شروع شد، موضوعات به Python، SQL، Stata و سکوی انتشار فنی Quarto گسترش یافتند.

نقشه راه شغلی فناوری اطلاعات: توسعه دهنده وب

این پنجشنبه در ظهر EST/9 صبح PST/6 بعد از ظهر CET: کار با ChatGPT در R.

ثبت نام به حداقل کمک مالی ۲۰ دلاری، ۲۰ یورویی یا ۸۰۰ UAH نیاز دارد. البته مردم از اهدای بیشتر استقبال می‌کنند و می‌توانند برای حمایت از دانش‌آموز کمک مالی کنند. Mykhailyshyna هزینه ثبت نام را مستقیماً دریافت نمی کند. درعوض، از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود که به یکی از سازمان‌های پشتیبانی تاییدشده اوکراین کمک مالی کنند و مدرکی مبنی بر کمک‌های خود ارسال کنند.

همه کارگاه‌ها به صورت آنلاین دو ساعته هستند. آنها ضبط می شوند، بنابراین شرکت کنندگان می توانند بعداً ویدیوها را دوباره تماشا کنند. افرادی که کارگاه قبلی را از دست داده اند یا می خواهند در کلاس آینده شرکت کنند اما در برنامه ریزی دچار مشکل شده اند، می توانند برای دسترسی به ضبط و مواد کارگاه ثبت نام کنند. زمان‌بندی کارگاه و اطلاعات ثبت‌نام در https://sites.google.com/view/dariia-mykhailyshyna/main/r-workshops-for-ukraine.

چگونه برای مدیران کسب و کار، اصطلاحات تخصصی Deops را توضیح دهیم

مشاور طراحی Cédric Scherer اخیراً کارگاهی را در مورد انتخاب پالت رنگ و سفارشی سازی در R و ggplot2 و گفت که این تجربه “به طور کلی از دیدگاه سازمانی و همچنین از نحوه درک کارگاه عالی بود.”

شرر گفت، زمانی که روسیه سال گذشته به اوکراین حمله کرد، او در فکر راه اندازی نوعی کلاس از خود برای جمع آوری پول برای کمک به اوکراین بود. او از طریق ایمیل به من گفت: “مانند بسیاری دیگر، من احساس درماندگی می کردم” همانطور که جنگ شروع شد. “وقتی داریا با من تماس گرفت، این دقیقا همان فرصتی بود که به آن امیدوار بودم.”

Mykhailyshyna گفت که موضوعات محبوب شامل معرفی R، Python برای کاربران R، مدل‌سازی Bayesian و رنگ‌های Scherer در ggplot2 است. او قبلاً یک جلسه ggplot2 دیگر برنامه ریزی کرده است، “Dataviz با R و ggplot: استفاده از رنگ و حاشیه نویسی برای داستان گویی موثر”، که توسط مشاور داده کارا تامپسون ماه آینده.

4 کلید برای نوشتن پایتون مدرن

«چند ماه پیش با اجرای کارگاه مشابهی برای افرادی که از R در NHS [سرویس بهداشت ملی بریتانیا] استفاده می‌کنند، مواد آزمایش شده و آزمایش‌شده‌ای را داشتم که می‌توانستم روی آن‌ها بسازم، بنابراین وقتی داریا در این مورد با من تماس گرفت. تامپسون در ایمیلی به من گفت: “بله” آسان بود. “من واقعاً از تجهیز دیگران برای تجسم بهتر داده ها لذت می برم، بنابراین این فرصت خوبی برای انجام این کار و در عین حال کمک به یک هدف بزرگ به نظر می رسید.”

موضوعات آینده شامل تجزیه و تحلیل بقا در پایتون و R و کار با داده‌های تصویر در R است. هر کسی که علاقه‌مند به آموزش کارگاه است می‌تواند با Mykhailyshyna در dariia.mykhailyshyn2@unibo.it تماس بگیرد.