۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Ruby on Rails پشتیبانی Docker را گسترش می دهد

Rails 7.1 که اکنون در نسخه بتا موجود است، تمام Dockerfiles مورد نیاز برای استقرار را که برای استفاده در تولید تنظیم شده اند، تولید می کند.

Rails 7.1 که اکنون در نسخه بتا موجود است، تمام Dockerfiles مورد نیاز برای استقرار را که برای استفاده در تولید تنظیم شده اند، تولید می کند.

با انتشار نسخه بتا Ruby on Rails 7.1، چارچوب برنامه وب مبتنی بر Ruby اکنون همه Dockerfiles مورد نیاز برای استقرار یک برنامه را تولید می کند.

Rails 7.1 beta 1 که در ۱۳ سپتامبر رونمایی شد، پشتیبانی پیش‌فرض Docker را ارائه می‌دهد. هنگام ایجاد یک برنامه جدید، چارچوب اکنون شامل فایل‌های مربوط به Docker در برنامه می‌شود. این فایل‌ها برای استفاده در تولید با لایه‌های ذخیره‌سازی، ساخت چند مرحله‌ای برای به حداقل رساندن اندازه‌های بزرگ تصویر و وابستگی‌های مورد نیاز، چه توسعه‌دهندگان از محیط ساخت جاوا اسکریپت استفاده کنند یا نه، تبدیل شده‌اند.

جاوا اسکریپت واکنشی: تکامل معماری front-end

برنامه‌نویسان می‌توانند به Rails 7.1 beta 1 از GitHub. همچنین در Rails 7.1:

  • پشتیبانی داخلی برای آداپتور پایگاه داده Trilogy MySQL.
  • برنامه های جدید را می توان با استفاده از Bun JavaScript Runtime تولید کرد.
  • قابلیت‌هایی برای ساختن یک سیستم احراز هویت برای تکمیل has_secure_password مشخص شده است. برای شروع، normalizes یک ویژگی عادی سازی را اعلام می کند تا قبل از ذخیره در پایگاه داده، ویژگی ها را عادی کند. سپس، authenticate_by در برابر حملات زمان‌بندی متداول هنگامی که کاربر در کنترل‌کننده احراز هویت می‌شود، محافظت می‌کند. همچنین، generates_token_for می‌تواند برای پیاده‌سازی ویژگی‌هایی مانند بازنشانی رمز عبور استفاده شود و has_secure_password می‌تواند رمز عبور فعلی را هنگام به‌روزرسانی رمز عبور تأیید کند.
  • پشتیبانی از پرس و جوهای ناهمزمان برای Active Record گسترش یافته است و اجرای چند پرس و جو و کندی به صورت موازی را آسان تر می کند.
  • روش perform_all_later در Active Job برای ساده‌سازی فرآیند قرار دادن تعداد زیادی کار به‌طور همزمان اضافه شد.
  • یک روش پیکربندی جدید، config.autoload_lib(ignore:) معرفی شده است تا مسیرهای بارگذاری خودکار برنامه ها را بهبود بخشد.
Deno Deno Cron را برای زمان بندی کار اضافه می کند