۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

جاوا ۲۱ برای حذف نسل Shenandoah GC

آخرین لیست ویژگی های JDK 21 به نظر می رسد قابلیت جمع آوری زباله را کاهش دهد، که ممکن است در نسخه های بعدی عرضه شود.

آخرین لیست ویژگی های JDK 21 به نظر می رسد قابلیت جمع آوری زباله را کاهش دهد، که ممکن است در نسخه های بعدی عرضه شود.

کیت توسعه جاوا (JDK) 21 از تاریخ ۸ ژوئن در مرحله افزایش اولیه است. با تنظیم ویژگی در حال حاضر، یک ویژگی حذف می شود: Shenandoah نسلی، یک قابلیت آزمایشی برای مجموعه زباله Shenandoah (GC) را بهبود بخشید.

صفحه پیشنهاد ارتقاء JDK (JEP) برای JDK 21، که به عنوان یک نسخه تولیدی در ۱۹ سپتامبر، اکنون پیشنهاد می‌کند مجموعه ویژگی‌های رسمی را از ۱۶ ویژگی به ۱۵ کاهش دهیم، با نسل Shenandoah. تمرکز حذف بر عدم آمادگی است. به گفته اوراکل، که بر توسعه برنامه نظارت می کند، نویسنده JEP برای نسل Shenandoah، رومن کنکه از آمازون، تصمیم گرفته است آن را از JDK یا به سادگی جاوا ۲۱ حذف کند تا در صورت آماده شدن، آن را برای نسخه آینده JDK ارزیابی کند. جاوا استاندارد.

مایکروسافت از زبان TypeSpec برای توسعه API رونمایی کرد

نسل Shenandoah Shenandoah را با قابلیت‌های مجموعه نسلی آزمایشی برای بهبود توان عملیاتی پایدار، انعطاف‌پذیری بارگذاری سنبله، افزایش می‌دهد. و استفاده از حافظه اهداف این طرح شامل ارائه یک حالت نسل آزمایشی بدون شکستن Shenandoah غیر نسلی است، با این هدف که آن را به عنوان پیش‌فرض در نسخه آینده تبدیل کند. اهداف دیگر عبارتند از کاهش ردپای حافظه پایدار بدون به خطر انداختن مکث های GC کم، کاهش مصرف CPU و توان، حفظ توان عملیاتی بالا، و کاهش خطر ابتلا به مجموعه های تخریب شده و کامل در طول افزایش تخصیص. Shenandoah غیر نسلی جایگزین نخواهد شد.

Google V8 API WebAssembly و وب ناهمزمان را پل می کند

حذف پیشنهادی که برای دوره بازبینی تا ۱۴ ژوئن تنظیم شده است، فقط برای کاربران Shenandoah GC در ساخت‌های OpenJDK که از آن پشتیبانی می‌کنند مرتبط است. این بر G1 GC، Z Garbage Collector (ZGC)، یا دیگر زباله‌گیرهای مدرن تأثیری نمی‌گذارد. همچنین بر توزیع‌های جاوا که از G1 GC و ZGC استفاده می‌کنند، مانند Oracle OpenJDK و Oracle JDK تأثیری نمی‌گذارد. JDK 21، با ویژگی‌های دیگری مانند پیش‌نمایش هم‌زمان ساختاریافته، قرار است پشتیبانی طولانی‌مدت باشد. (LTS) انتشار جاوا و دریافت چندین سال پشتیبانی. آخرین نسخه LTS JDK 17 بود که در سپتامبر ۲۰۲۱ ارائه شد. نسخه های JDK هر شش ماه یکبار و انتشار LTS هر دو سال یکبار انجام می شود. در غیر این صورت، نسخه‌های ویژگی تنها شش ماه پشتیبانی می‌شوند. ویژگی فعلی JDK 20 است که در ماه مارس منتشر شد.