۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

TypeScript 4.8 بر روی انواع تقاطع و اتحاد می درخشد

به‌روزرسانی جاوا اسکریپت تایپ‌شده مایکروسافت، بهبودهایی را در نحوه عملکرد انواع تقاطع و اتحاد و نحوه محدود کردن انواع تایپ اسکریپت معرفی می‌کند.

به‌روزرسانی جاوا اسکریپت تایپ‌شده مایکروسافت، بهبودهایی را در نحوه عملکرد انواع تقاطع و اتحاد و نحوه محدود کردن انواع تایپ اسکریپت معرفی می‌کند.

TypeScript 4.8، آخرین ارتقاء به نوع جاوا اسکریپت قوی مایکروسافت، از ۲۵ آگوست در دسترس تولید قرار گرفت. نسخه جدید بهبودهایی در صحت و سازگاری به همراه اصلاحات مربوط به تماشای فایل در لینوکس و MacOS.

TypeScript 4.8 بهبودهایی را در زمینه سازگاری و صحت تحت strictNullChecks معرفی می کند. این تغییرات بر نحوه عملکرد انواع تقاطع و اتحاد تأثیر می گذارد و در نحوه محدود کردن انواع TypeScript تأثیر می گذارد. در یک مثال، unknown از نظر روحی نزدیک به نوع اتحادیه {} است | null | undefined زیرا null، undefined و هر نوع دیگری را می‌پذیرد. TypeScript اکنون این را تشخیص می‌دهد و تخصیص‌ها را از unknown به {} اجازه می‌دهد | null | تعریف نشده. به گفته مایکروسافت، تغییرات در TypeScript 4.8 باعث بهبود قابل توجهی در جریان کنترل و محدود کردن نوع می شود. مقادیر عمومی نیز باریک می شوند.

میکروسرویس ها چیست؟ معماری نرم افزار بعدی شما

در مورد رفع‌های مربوط به تماشای فایل، TypeScript یک اشکال طولانی مدت داشته است که در آن زبان با تغییرات خاص فایل در حالت --watch و سناریوهای ویرایشگر مشکل داشته است. اغلب این موارد در سیستم های یونیکس اتفاق می افتد. این وضعیت به دلیل فرضیاتی در مورد نحوه مدیریت تغییر نام رویدادها در سیستم فایل توسط Node.js ایجاد شد. سیستم‌های فایل مورد استفاده توسط لینوکس و MacOS از inodes استفاده می‌کنند و Node.js ناظر فایل‌ها را به جای ایندها متصل می‌کند. از مسیرهای فایل TypeScript سعی می کند از همان اشیاء تماشاگر استفاده کند اگر تشخیص دهد مسیری هنوز روی دیسک وجود دارد، بنابراین در نهایت به جای نصب یک تماشاگر جدید در محل اصلی، از شی ناظر استفاده مجدد می کند و تغییراتی را که ممکن است یک فایل نامربوط باشد را بررسی می کند.

نحوه یادگیری زبان برنامه نویسی با استفاده از هوش مصنوعی

TypeScript 4.8 این موارد را در سیستم‌های inode به درستی مدیریت می‌کند و یک تماشاگر جدید نصب می‌کند.

در جای دیگر TypeScript 4.8:

  • بهینه‌سازی‌هایی برای سرعت بخشیدن به سناریوهای مربوط به --watch و --incremental، همراه با مراجع پروژه با استفاده از --build معرفی شده‌اند. .
  • استنتاج از الگوهای اتصال بهبود یافته است.
  • هنگام اجرای find-all-references در یک ویرایشگر، TypeScript اکنون در جمع آوری مراجع هوشمندتر است. این امر مدت زمان مورد نیاز برای جستجوی یک شناسه پرکاربرد را حدود ۲۰% کاهش داد
  • در یک تغییر قطعی، ژنریک های بدون محدودیت دیگر به {} اختصاص داده نمی شوند. در یک تغییر شکست دیگر، انواع را نمی توان در فایل های جاوا اسکریپت وارد یا صادر کرد.
نحوه استفاده از عملگرهای ضمنی و صریح در سی شارپ

TypeScript 4.8 را می توان از طریق NuGet یا از طریق NPM با استفاده از موارد زیر دانلود کرد. دستور:

npm install -D typescript

نسخه تولیدی پس از یک نامزد انتشار منتشر شده در ۱۱ آگوست و نسخه بتا منتشر شده در ۲۱ ژوئن است. TypeScript 4.8 پس از انتشار مه ۲۰۲۲ TypeScript 4.7 است.