۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مدیر عامل وادین: توسعه دهندگان معماران آینده هستند

Steven Grandchamp از Vaadin توضیح می دهد که چرا هر شرکتی باید به توسعه دهندگان نرم افزار خود گوش دهد.

Steven Grandchamp از Vaadin توضیح می دهد که چرا هر شرکتی باید به توسعه دهندگان نرم افزار خود گوش دهد.

استیون گراندچمپ یک مدیر قدیمی نرم‌افزار با تجربه رهبری در مایکروسافت است. OpenLogic، و MariaDB، در میان دیگران. امروز او مدیر عامل Vaadin است، شرکتی که پشت سر منبع باز محبوب و برنده جایزه قرار دارد. پلت فرم توسعه برنامه های کاربردی وب برای جاوا.

من این فرصت را داشتم که با Grandchamp درباره تجارت نرم افزار، فرهنگ فناوری، اشتیاق توسعه دهنده، موفقیت در تیم های توزیع شده و نسخه جدید Vaadin گپ بزنم.

متیو تایسون: از فرصت گپ زدن متشکریم، استیون. شما اخیراً پست مدیرعاملی Vaadin را بر عهده گرفتید، که برای سال‌ها پیشرو در توسعه برنامه جاوا بوده است. چه چیزی شما را به شرکت جذب کرد؟

steven grandchamp

مدیر عامل Vaadin استیون گراندچمپ

Steven Grandchamp: به عنوان یک قهرمان قدیمی منبع باز، بسیار ساده است. من معتقدم نرم افزار منبع باز قدرت تسریع تحول دیجیتال را دارد. و Vaadin در حال انجام کارهای خارق‌العاده در زمینه توسعه سریعتر و بهتر برنامه‌های تجاری مبتنی بر جاوا است. این شرکت سابقه ای در ایجاد ابزارهای حیاتی و کمک به جامعه منبع باز دارد که برای شخص من ضروری است. قدردانی از فرهنگی که منبع باز ایجاد می کند همچنان در حال افزایش است — جدیدترین سالانه Red Hat نظرسنجی نشان داد که ۸۲ درصد از تیم‌های فناوری اطلاعات بیشتر با فروشنده‌ای کار می‌کنند که به جامعه منبع باز کمک می‌کند.

علاقه توسعه‌دهنده به یک پروژه بهترین فشارسنج برای کاربرد و پتانسیل آن است. توسعه دهندگان دوست دارند Vaadin اجزا و ابزارهایی را ارائه دهد که ساخت برنامه های وب مدرن با UX عالی را سریع تر و آسان تر می کند.

کاربران نهایی در شرکت اکنون انتظار یک تجربه کاربری بصری و دلپذیر را دارند، درست همانطور که در زندگی شخصی خود به عنوان مصرف کننده به آن عادت کرده اند. من هیجان زده هستم که توسعه دهندگان را برای ارائه یک UX قانع کننده برای برنامه های کاربردی مبتنی بر جاوا که به شرکت نیرو می بخشد، آسان می کنیم.

تایسون: Vaadin یک تیم بین المللی توزیع شده است. چه چالش هایی وجود دارد و چگونه آنها را مدیریت می کنید؟

Grandchamp: فکر می‌کنم این یک هنجار جدید است و مانند بسیاری از پروژه‌های منبع باز، Vaadin در ایجاد مدلی که از کار از راه دور پشتیبانی می‌کند بسیار ماهر بوده است. از نظر تدارکاتی، زمانی که یک تماس یا جلسه نمی تواند به ایمیل یا بحث Slack تبدیل شود، همیشه مشکل است. ما جلسات اضافی را حذف کرده‌ایم، بنابراین اغلب با آن برخورد نمی‌کنیم. وقتی این کار را انجام می‌دهیم، بار را با هم تقسیم می‌کنیم—گاهی افراد EMEA مجبورند شب‌ها به تماس‌ها بپردازند، و دیگران در ایالات متحده صبح‌ها تماس می‌گیرند. من فکر می‌کنم هزینه بسیار کمی برای مزایای نامتناسبی است که دریافت می‌کنید.

به افراد خود اعتماد کنید، به آنها اجازه دهید برنامه‌های ناهمزمان تنظیم کنند و تا آنجا که می‌توانید به ابزارهای همکاری فشار بیاورید. و در حالی که Slack می تواند کمی دیوانه شود، ما برای ارتباطات هوشمند ارزش قائل هستیم. هنگامی که یک شرکت برای افراد خود ارزش قائل است و به آنها اعتماد می کند، کارکنان احساس نمی کنند که باید از طریق در دسترس بودن آنلاین خود را سازنده ثابت کنند. شما اجازه می‌دهید کار آنها خودش صحبت کند.

Vercel، Netlify و عصر جدید PaaS بدون سرور

Tyson: Vaadin شرکتی است که در پشت چارچوب متن باز Hilla Framework، یک جاوا و چارچوب جاوا اسکریپت/TypeScript تمام پشته است. من همیشه کنجکاو هستم که در مورد هم افزایی بین نرم افزار منبع باز و سازمانی بشنوم. این استراتژی در Vaadin چگونه کار می کند؟

Grandchamp: هر کسی که متعهد به نوآوری جدی در نرم افزار باشد، می داند که ریشه آن در منبع باز است، به خصوص در سطح سازمانی. با تمرکز اخیر بر روی صرفه جویی در هزینه، من فکر می کنم توسعه دهندگان از ارزش، شفافیت و انعطاف پذیری عدم قفل شدن در ابزارهای اختصاصی قدردانی می کنند.

همچنین، مردم می دانند که در این مرحله از توسعه وب چه چیزی را با منبع باز دریافت می کنند. در متن باز، رقابت برای بهترین راه حل فنی منجر به بهره مندی همه از بهترین نوآوری می شود. تیم‌های سازمانی از این همکاری استقبال می‌کنند، مزایای آن را می‌شناسند، اپلیکیشن‌های پیشرو در صنعت را می‌سازند، و سپس به چرخه‌ای با فضیلت کمک می‌کنند.

تایسون: Vaadin نسخه جدیدی دارد. برخی از نکات برجسته که درباره آنها هیجان زده هستید چیست؟

Grandchamp: Vaadin در خط مقدم توانمندسازی توسعه‌دهندگان برای ساختن و مدرن‌سازی برنامه‌های سازمانی است که کاربران آن را دوست دارند. در نظرسنجی اخیر مشتریان در سال ۲۰۲۲، ما بسیار مفتخر بودیم که مشتریان ما به ما گفتند که با ساختن رابط کاربری خود با پلتفرم Vaadin در مقابل گزینه های جایگزین، به طور متوسط ​​۵۲٪ از زمان را صرفه جویی کردند. ما همچنان بر افزایش بهره‌وری توسعه‌دهندگان در نسخه آتی با مجموعه‌ای از کیت‌ها تمرکز می‌کنیم که ادغام برنامه‌های مبتنی بر جاوا را در اکوسیستم سازمانی شما سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. ما همچنین قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌کنیم که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌های Swing را به صورت تدریجی به وب منتقل کنند.

تایسون: به‌عنوان یک رهبر تجاری که با توسعه‌دهندگان کار کرده است، توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهایی که به آنها وابسته هستند، چه ویژگی منحصر به فردی دارد؟

Grandchamp: تطابق با ترکیب منحصربه‌فرد دانش و اشتیاق که بیشتر توسعه‌دهندگان را هدایت می‌کند، دشوار است. آنها کسانی هستند که مشکلات را حل می کنند، مسائل را پیش بینی می کنند و راه حل هایی را ایجاد می کنند. آنها معماران آینده هستند. نه به صورت هذلولی، اما هیچ راهی برای جایگزینی برای مشارکت های توسعه دهنده وجود ندارد.

تایسون: فرهنگ چقدر برای موفقیت تجارت نرم افزار مهم است؟ چگونه آن را پرورش می دهید؟

Grandchamp: فوق العاده مهم است. به خصوص در سال ۲۰۲۲. سال گذشته، رقابت برای استعدادهای فناوری شدید بود، و بسیاری از شرکت‌ها به سختی یاد گرفتند که اگر در مورد فرهنگ خود عمدی نباشید، استعداد شما می‌تواند به سرعت محل کار جدیدی پیدا کند که چیزی را فراهم کند که نیازهای فرهنگی آنها را بهتر برآورده کند. . بخشی از آن سرمایه‌گذاری در درک آنچه توسعه‌دهندگان انجام می‌دهند، درک فناوری‌هایی که استفاده می‌کنند، گوش دادن به نقاط دردناک، و هموارسازی مسیر روزانه است تا بتوانند بهترین کاری را که انجام می‌دهند انجام دهند.

کاربران Angular رندر سمت سرور بهتر می خواهند

شما باید انعطاف‌پذیری را ارائه دهید – نه فقط از نظر تعادل کار/زندگی و استقلال، بلکه همچنین محیطی چابک به اندازه کافی برای در نظر گرفتن اولویت‌های ابزار جدید و کارایی فرآیند که توسط توسعه‌دهندگان تعیین می‌شود، حفظ کنید. همچنین باید مطمئن شوید که روی رشد و ارتقای مهارت توسعه‌دهندگان سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

تایسون: آیا نکاتی در مورد هدایت تیم‌های فناوری برای بهترین عملکرد دارید؟

Grandchamp: هیچ چیز زمین گیر نیست، اما من می گویم که گوش دادن اولین قدم است. با نقشه‌های راه و زمان‌بندی انتشار، مدیران به راحتی می‌توانند دید تونلی داشته باشند که بازخورد را خاموش می‌کند. وقتی فضایی را برای تیم‌های توسعه ایجاد می‌کنید تا صادقانه به اشتراک بگذارند، انواع بازخوردهای ارزشمندی را درباره جاهایی که ممکن است مسائل پیش‌بینی نشده وجود داشته باشد و زمانی که ممکن است تلف شود (یا جایی که زمان بیشتری باید صرف شود) دریافت می‌کنید. من فکر می کنم به همین دلیل است که توسعه دهندگان در قلب بسیاری از مشاغل بزرگ قرار دارند. آنها با فناوری در سطح متفاوتی ارتباط برقرار می کنند و اساساً به نوعی شخصاً در موفقیت آن هستند. حمایت از آن فرآیند با کمترین تداخل ممکن برای این موفقیت بسیار مهم است. و اطراف خود را با بله دوستان احاطه نکنید.

تایسون: برخی از گرایش‌های اصلی در توسعه نرم‌افزار را در افق مشاهده می‌کنید؟

Grandchamp: ما بهبود تجربه کاربری برنامه‌های کاربردی سازمانی را مهم‌ترین روند می‌بینیم. سازمان‌ها باید برنامه‌هایی ایجاد کنند که انتظارات کارمندان را از برنامه‌های موجود در دستگاه‌های تلفن همراه خود که در زندگی شخصی خود استفاده می‌کنند، برآورده کند. به نظر آسان می رسد، اما انجام آن بدون ابزار مناسب دشوار است.

تایسون: آیا توصیه کلی شغلی دارید (مخصوصاً در بحبوحه رکود اقتصادی)؟

Grandchamp: فرد خوبی برای کار و کار کردن باشید. بر همکاری تمرکز کنید و تا جایی که می توانید به دیگران قدرت دهید. به دنبال محیطی باشید که بتوانید در آن شکوفا شوید و به دنبال ایجاد محیطی باشید که دیگران آن را انجام می دهند. اما بدانید که محل کار شما همیشه رویایی نخواهد بود. دوباره بر روی دیدن نکات منفی به عنوان فرصتی برای رشد و یادگیری تمرکز کنید. شما می توانید تا جایی که می توانید از موقعیت های بد و کارفرمایان خوب، چیزهای زیادی – یا بیشتر – بیاموزید. و همیشه پذیرای بازخورد باشید. شما حس خود را نسبت به چیزهای مزخرف و آنچه هسته حقیقت دارد، تقطیر خواهید کرد.

تایسون: شما با بسیاری از سازندگان ابزار توسعه‌دهنده مانند مایکروسافت و MariaDB کار کرده‌اید. آیا تجربه مشخصی داشتید که بتوانید برجسته کنید؟

Grandchamp: در حالی که مایکروسافت و MariaDB از منظر مدل تجاری شرکت‌های بسیار متفاوتی بودند، شباهت‌های باورنکردنی وجود دارد.

نحوه استفاده از IEnumerable، ICollection، IList و IQueryable در سی شارپ

در مایکروسافت، می‌توانم بگویم تجربه تعیین‌کننده درک این بود که چگونه مایکروسافت در صنعت بانکداری IBM را شکست داد، زمانی که IBM پیشرو آشکار بود. ما در “جنگ سیستم عامل” بودیم، جایی که OS/2 مورد علاقه آشکار بود. IBM بازار مین‌فریم و میان‌فریم را دوخته بود، و منطقی بود که بانک‌ها هنگام توسعه بر روی پلتفرم رایانه شخصی، OS/2 را انتخاب کنند.

با این حال، مایکروسافت سخت به دنبال جامعه توسعه دهندگان رفت. مایکروسافت از توسعه دهندگان با ابزارها و منابع پشتیبانی می کند. به سرعت مشخص شد که اگر می‌خواهید به طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و ابزارهای توسعه‌دهنده دسترسی داشته باشید، مایکروسافت همان چیزی است که استفاده می‌کنید. دیدن اینکه توسعه دهندگان چقدر بر فناوری های مورد استفاده برای ساختن برنامه های تجاری استفاده می کنند، واقعاً یک تجربه چشم نواز بود.

در MariaDB، این مدل کمی متفاوت بود با منبع باز که واقعاً در بین توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها به شکلی بسیار مهم‌تر از زمان من در مایکروسافت جا افتاده بود. اما یک موضوع مشترک این بود که توسعه دهندگان یک بار دیگر راه را رهبری کردند. توسعه‌دهندگان این اختیار را داشتند که پشته‌های فناوری را برای ساخت برنامه‌ها انتخاب کنند، نه اینکه این تصمیم‌ها از بالا دیکته شوند. مطمئناً، برنامه‌های کاربردی قدیمی همچنان پشتیبانی می‌شوند، اما این تغییر به این معنا بود که توسعه‌دهندگان راه‌های آسان و راحت را برای دستیابی به ابزارهای سازنده پیدا کردند.

بنابراین موضوع تعیین کننده هنوز هم امروز کاملاً مؤثر است. فناوری‌های توسعه‌دهنده دستاوردهای بهره‌وری عظیمی ایجاد می‌کنند.

تایسون: متوجه شدم که شما هم علوم کامپیوتر و هم تجارت خوانده اید. در نهایت چگونه تصمیم گرفتید روی جنبه تجاری تمرکز کنید؟ در آن زمان در دنیای نرم افزار چگونه بود؟

Grandchamp: من عاشق حل مسئله هستم. با این حال، معلوم است که من آنقدرها هم توسعه دهنده نیستم! چیزی که به طور طبیعی برای من پیش آمد حل چالش های تجاری بود. من سالها به عنوان یک مدیر ارشد فناوری با مشتریان بالقوه و مشتریان کار کردم تا اطمینان حاصل کنم که فناوری ها مشکلات حیاتی کسب و کار را حل می کنند. گاهی اوقات این به معنای درک فناوری ها بود، اما بیشتر اوقات به معنای درک چالش تجاری بود.

من این شانس را داشتم که در بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری کار کنم و انواع مختلفی از مشکلات را حل کنم، اما هر یک از این شرکت‌ها برای موفقیت باید روی حل دردهای واقعی تجاری تمرکز می‌کردند.

اولین تجربه واقعی من در شرکت نرم افزاری با انتشار کامپیوتر اولیه IBM بسیار نزدیک بود، بنابراین دنیای نرم افزاری که امروز می شناسیم هنوز وجود نداشت. بازیکنان بزرگ مین فریم بر زمین تسلط داشتند. رایانه شخصی، محاسبات مشتری-سرور، و اینترنت صنعت را فراتر از چشم انداز ما در روزهای اولیه تکامل دادند. اما نرم افزار هرگز انجام نمی شود. مشکلات کسب و کار تغییر می کند، تکنولوژی تغییر می کند و تقاضا برای نرم افزاری که به پیشبرد کسب و کار کمک می کند بسیار قوی است.