۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

شرکت ها نمی توانند استفاده از منبع باز را متوقف کنند

اگرچه منبع باز می تواند گرانتر از نرم افزارهای اختصاصی باشد، صرفه جویی در زمان و توانایی آزاد کردن توسعه دهندگان برای نوآوری ارزش آن را دارد.

اگرچه منبع باز می تواند گرانتر از نرم افزارهای اختصاصی باشد، صرفه جویی در زمان و توانایی آزاد کردن توسعه دهندگان برای نوآوری ارزش آن را دارد.

راحتی، نه هزینه، پذیرش منبع باز را افزایش می دهد. این یافته اولیه گزارش جدید از بنیاد لینوکس  است ارزش اقتصادی منبع باز است، و کمی غیر منطقی است. در مصاحبه ای با پروفسور هنری چسبرو، استادیار دانشگاه برکلی و نویسنده گزارش او تاکید کرد که در حالی که هزینه یک مزیت قابل توجه درک منبع باز است، همه آن را ارزان تر نمی دانند. با این حال، حتی جمعیت «منبع باز هزینه بیشتری دارد» می‌گویند که مزایای منبع باز بر هزینه‌ها برتری دارد. مزیت اصلی؟ دسترسی. به عبارت دیگر: سرعت توسعه.

رایگان خوب است

کدهای قابل دانلود رایگان هرگز واقعاً رایگان نبوده اند (مثل هزینه). بیت ها ممکن است رایگان باشند، اما مدیریت آن بیت ها هزینه دارد. هزینه توسعه دهندگان همیشه بیشتر از کدی است که می نویسند یا مدیریت می کنند. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که وقتی از شرکت‌ها پرسیده شد که از شرکت‌ها پرسیده شد که چه چیزی را در «رهبری منبع باز» بیشترین ارزش را دارند، آن‌ها پاسخ دادند: «استقرار نرم‌افزار منبع باز ترجیحی من را در فضای ابری آسان می‌کند». شرکت ها به طور فزاینده ای خواهان مزایای منبع باز بدون هزینه مدیریت آن هستند.

اوراکل پشتیبانی جاوا اسکریپت را در MySQL معرفی می کند

صرف نظر از این، در داده‌های نظرسنجی جدید بنیاد لینوکس در مورد ارزش اقتصادی منبع باز، هزینه‌های کمتر مرتبط با منبع باز به‌عنوان محرک اصلی برای پذیرش منبع باز برجسته می‌شود:

ossbenefits

شرکت‌ها مزایای استفاده از نرم‌افزار منبع باز را بررسی می‌کنند.

البته هزینه تنها مزیت نیست. سرعت توسعه و استقلال نسبی از فروشندگان نرم افزار نیز برجسته است. اما هزینه، مزیت کلیدی است که امروزه توسط شرکت‌ها برای استفاده از منبع باز آنها ذکر شده است، درست مانند دهه‌ها پیش. (من شما را به چالش می کشم تا هر نظرسنجی مربوط به دهه ۲۰۰۰ را بیابید که هزینه را به عنوان یکی از سه مورد برتر، اگر دلیل اصلی پذیرش منبع باز شرکتی نباشد، قرار نمی دهد. برو منتظرم.)

البته، سایر ویژگی های منبع باز ممکن است در واقع هزینه های آن را نسبت به گزینه های دیگر افزایش دهد. در مورد این ویژگی های افزایش هزینه، امنیت برجسته می شود:

osscosts

با وجود این تصور که نرم افزار منبع باز رایگان است، می تواند هزینه های قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

امنیت منبع باز احتمالاً بهتر می شود، به لطف فروشندگانی مانند Chainguard و کنسرسیوم های صنعتی مانند بنیاد امنیت منبع باز. اما راه‌هایی برای رفتن داریم، و در این میان، امنیت، و همچنین عوامل دیگر به این معنی است که «رایگان مانند آبجو» هرگز واقعاً رایگان نیست.

AWS Bedrock، SageMaker را به‌روزرسانی می‌کند تا پیشنهادات هوش مصنوعی مولد را تقویت کند

و هنوز…

سرعت بهتر است

با وجود این مشکلات و با وجود هزینه‌های منبع باز، حتی کسانی که فکر می‌کنند منبع باز گران‌تر از جایگزین‌های اختصاصی است، می‌گویند که مزایای آن بیشتر از این هزینه‌ها است. چسبرو، هنگام انجام این نظرسنجی برای بنیاد لینوکس، در مورد این یافته به ظاهر خلاف واقع پرسید. “اگر فکر می کنید [منبع باز] گران تر است، چرا هنوز از آن استفاده می کنید؟” او از یکی از پاسخگویان پرسید. پاسخ آنها؟ “کد موجود است.” به این معنی که “اگر ما بخواهیم خودمان کد را بسازیم، مقداری زمان می برد. ممکن است انجام این کار برای ما ارزان‌تر باشد، اما توسعه‌دهندگان ما فقط با هیچ کاری کنار هم نمی‌نشینند، و این کد اکنون در دسترس است.”

برای این پاسخ دهنده و دیگرانی مانند آنها، منبع باز ممکن است گران تر باشد، اما همچنان مزیت زمانی دارد. زمان، برای اکثر شرکت‌ها و بیشتر توسعه‌دهندگان، بسیار بزرگ‌تر از هزینه است، زیرا برای هر ساعت یک توسعه‌دهنده روی بازنویسی کدهای سنگین متمایز نشده تمرکز می‌کند که عملکرد منبع باز را تکرار می‌کند، آنها نوآور نیستند. قبلاً نوشته‌ام در مورد اینکه چگونه شرکت‌ها به پلتفرم‌های توسعه سلف‌سرویس روی آورده‌اند که انتخاب‌های یک توسعه‌دهنده را هنگام ساختن نرم‌افزار محدود می‌کند (بد!) تا بتوانند بیشتر روی نوآوری تمرکز کنند (خوب!) .

به روز رسانی GitHub Actions امنیت را تشدید می کند

طبق داده‌های نظرسنجی، شرکت‌ها انتظار دارند که مزایای استفاده از منبع باز نسبت به هزینه‌های آنها افزایش یابد. فقط ۱۶ درصد معتقدند هزینه ها سریعتر از مزایا افزایش می یابد. همچنین جالب است اما تعجب آور نیست، هرچه شرکت ها بیشتر از منبع باز استفاده کنند و به آن کمک کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که مزایا را کشف کنند و هزینه ها را پشت سر بگذارند. همانطور که چسبرو گفت: “شما با سال ها تجربه بیشتر یاد می گیرید و در مدیریت هزینه ها بهتر می شوید.” او ادامه داد، “اما همچنین، احتمالاً در نحوه استفاده از آن برای هدایت و شکل دادن به فضایی که در آن رقابت می کنید، کمی استراتژیک تر می شوید.”

این بدان معناست که ما احتمالاً شاهد خواهیم بود که شرکت‌ها در طول زمان بسیار استراتژیک‌تر می‌شوند، زیرا آنها از کاربران صرف نرم‌افزار به همکار آن تبدیل می‌شوند.

osseconomicvalue

شرکت‌ها متعهد به منبع باز هستند و مبادلات آن را به عنوان هزینه کمی برای پرداخت می‌دانند.