۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت دستور F# جدید را برای درونیابی رشته ها پیش نمایش می کند

نحو بهبودیافته کار با متنی مانند CSS را که حاوی پرانتزهای فرفری زیادی است آسان‌تر می‌کند و در عین حال سازگاری با رشته‌های سه‌گانه F# را حفظ می‌کند.

نحو بهبودیافته کار با متنی مانند CSS را که حاوی پرانتزهای فرفری زیادی است آسان‌تر می‌کند و در عین حال سازگاری با رشته‌های سه‌گانه F# را حفظ می‌کند.

مایکروسافت در حال پیش‌نمایش نحو جدید برای درونیابی رشته‌ها در F# است، بهبودی که به منظور آسان‌تر کردن کار با رشته‌های درون‌یابی شده است.

رشته‌های درون‌یابی شده به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا عبارات F# را در لفظ رشته‌ای جاسازی کنند. اما هنگام برخورد با متنی که دارای پرانتزهای فرفری زیادی است، می توانند دست و پا گیر شوند. نحو درونیابی F# به این موضوع می پردازد. ۲۷ ژوئیه اعلام شد و بر اساس نحوه درون یابی مدل سازی شد در C# رشته های خام، نحو جدید سازگاری با رشته های سه گانه F# را حفظ می کند.

GraalVM Oracle از جاوا 22 پشتیبانی می کند

نحو جدید یک فرمت از نحو F# موجود برای رشته های درون یابی است. توسعه دهندگان می توانند از چندین کاراکتر $ و تعداد متناظر پرانتزهای مجعد باز و بسته برای درونیابی استفاده کنند. همین قوانین برای کاراکترهای % اعمال می‌شود که در رشته‌های درون‌یابی F# به عنوان مشخص‌کننده‌های قالب، معنای خاصی دارند.

CodeSandbox پشتیبانی Rust را اضافه می کند

نمونه‌ای از جایی که این نحو جدید می‌تواند مفید باشد، هنگام کار با کلمات CSS در یک برنامه F# جلویی، مانند کامپایلر Fable F# برای جاوا اسکریپت است. نحو جدید به توسعه دهندگان اجازه می دهد بدون نگرانی در مورد فرار از بریس های فرفری، CSS بنویسند. در عوض، توسعه دهندگان می توانند روی عبارات درون یابی تمرکز کنند. برای آزمایش این ویژگی جدید، توسعه دهندگان باید از پرچم --langversion:preview استفاده کنند.

Stack Overflow API را برای Gemini گوگل باز می کند

به گفته مایکروسافت،

F# زبانی است که توابع درجه یک، نحو سبک، تطبیق الگو و برنامه‌نویسی غیر همگام را ارائه می‌دهد. به طور پیش فرض تغییر ناپذیر است. دیگر پیشرفت‌های اخیر برای توسعه‌دهندگان F# عبارتند از پیش‌نمایش نوع F# و نکات پارامتر در ویژوال استودیو. دستورالعمل‌های نصب این زبان را می‌توانید در learn.microsoft بیابید. com.