۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Mulesoft Anypoint را برای ساده‌سازی مدیریت API، پشتیبانی از devops به‌روزرسانی می‌کند

Mulesoft می‌گوید که آخرین به‌روزرسانی‌های Anypoint آن به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا استقرار API‌هایی را با هر مبدا، در هر معماری یا محیطی ایجاد و هماهنگ کنند.

Mulesoft می‌گوید که آخرین به‌روزرسانی‌های Anypoint آن به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا استقرار API‌هایی را با هر مبدا، در هر معماری یا محیطی ایجاد و هماهنگ کنند.

ارائه‌دهنده نرم‌افزار یکپارچه Mulesoft در حال به‌روزرسانی API (برنامه) خود است رابط برنامه‌نویسی) مجموعه مدیریتی، Anypoint، با ویژگی‌های جدیدی که به مشتریان سازمانی اجازه می‌دهد تا به طور ایمن استقرار APIها را در هر محیط محاسباتی، در محل یا در فضای ابری ایجاد، مدیریت و هماهنگ کنند.

این شرکت همچنین همکاری با IBM را اعلام کرده است که خواستار گسترش سرویس کانتینر Anypoint Runtime Fabric Mulesoft برای اجرا در Red Hat OpenShift است. Mulesoft که توسط Salesforce به مبلغ ۶.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ خریداری شد، ادعا می‌کند که آخرین به‌روزرسانی‌ها به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با APIهایی با هر مبدا، در هر معماری یا محیطی کار کنند.

کنترل “گسترش” API

قابلیت‌های جدید Anypoint، طبق گفته Mulesoft، با هدف کنترل و مهار “گسترش” API برای شرکت‌ها و کاهش مشکلات مربوط به حاکمیت برنامه‌ها و امنیت برای بخش‌های فناوری اطلاعات است.

به گفته Mulesoft، افزایش تقاضا برای برنامه‌های کاربردی سریع و تعاملی و تکثیر داده‌های مشتری، استفاده از ترکیب ترکیبی از اکوسیستم‌ها و نرم‌افزارها را ضروری کرده است که چشم‌انداز فناوری اطلاعات را پیچیده می‌کند و باعث گسترش API می‌شود.

یک مطالعه مشترک توسط شرکت و Deloitte نشان می‌دهد که شرکت‌ها در نهایت به طور متوسط ​​از بیش از ۸۰۰ برنامه در سال استفاده می‌کنند.

لیست ویژگی‌های جدید AnyPoint شامل یک API Flex Gateway، API Governance، API Designer، و مدیر API به‌روز شده است.

در حالی که ویژگی جدید Flex Gateway به گونه‌ای طراحی شده است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا APIها را در هر معماری یا محیطی به‌طور امن اجرا و مدیریت کنند، مدیر API به‌روزرسانی شده این گزینه را در اختیار توسعه‌دهندگان و مدیران فناوری اطلاعات قرار می‌دهد تا کاربران و خدمات را از یک نقطه کنترل واحد مدیریت کنند. این شرکت گفت که انتظار می رود سرویس API Manager همچنین به توسعه دهندگان کمک کند تا قابلیت اطمینان API های خود را با بینش های متنی بهبود بخشند.

روش شناسی چابک چیست؟ توسعه نرم افزار مدرن توضیح داد

پشتیبانی از devops

قابلیت‌های جدید پتانسیل پشتیبانی از شیوه‌های توسعه برنامه مشترک devops را دارند. داگ هنشن، معاون و تحلیلگر اصلی در Constellation Research، گفت: به نظر می رسد دروازه Flex و مدیر API به روز شده با هدف دسترسی بیشتر به پلتفرم Anypoint Mulesoft برای دسته جدیدی از کاربران و محیط ها هستند.

«به نظر می‌رسد دروازه Flex یک جایگزین سبک‌وزن و معمارانه‌تر است که هدف آن باز کردن مدیریت API برای محیط‌های توسعه بیشتر و توسعه‌دهندگان غیرهاردکور است. Emerging iPaaS (ادغام پلتفرم به‌عنوان یک سرویس) و رقبای ابری مدیریت API را در دسترس‌تر می‌کنند، بنابراین Flex Gateway می‌تواند با هدف دسترسی بیشتر Anypoint به پایگاه وسیع‌تری از محیط‌ها و انواع کاربران باشد.

ویژگی جدید API Governance، در عین حال، با هدف اجازه دادن به شرکت‌ها برای تعریف متمرکز خط‌مشی‌ها و قوانین در همه APIها، در مقیاس است.

طراح API، از طرف خود، به گونه ای طراحی شده است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد API ها را برای هر مشخصات و هدفی مدل کنند – خدمات میکرو، رویداد محور یا موارد دیگر.

طراحی همچنین می‌تواند با ویژگی به‌روزرسانی‌شده Anypoint Exchange استفاده شود که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از کاتالوگ جدید API CLI (واسط خط فرمان) که در حال حاضر در بتا است، مشخصات API ساخته شده بر روی هر پلتفرمی در Exchange را فهرست‌نویسی، کشف و استفاده مجدد کنند. شرکت گفت. همچنین اضافه کرد که یک سرویس جدید به نام API Experience Hub نیز به زودی در دسترس خواهد بود و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا در عرض چند دقیقه پورتال توسعه دهندگان را با استفاده از الگوها برای انتشار API از Exchange بسازند.

تصاویری که مضر در نظر گرفته می شوند (گاهی اوقات)

Henschen گفت: «طراح API نیاز مهم به کشف APIها در طبیعت و سپس کپی کردن یا بهبود آنها را برآورده می‌کند و در عین حال نیاز به ایجاد APIها را از ابتدا به زبان مورد نظر شما برآورده می‌کند.

>

رقابت برای مدیریت API گرم می شود

رقبای Mulesoft شامل شرکت‌هایی مانند Boomi، Informatica و Jitterbit و همچنین فروشندگان iPaaS هستند که قابلیت‌های API خود را به‌روزرسانی می‌کنند، از جمله SnapLogic، Workato و Tray.io.

هنشن گفت: Mulesoft همچنین با رقابت سختی از سوی ارائه دهندگان خدمات ابری روبرو است.

تحلیل‌گر گفت: «فروشندگان ابری خدمات انتشار و مدیریت API را نیز اضافه می‌کنند، به‌عنوان مثال، Google Cloud که Apigee را خریداری کرده و سایر فروشندگان ابری خدمات را به‌صورت ارگانیک اضافه می‌کنند.

انتظار می‌رود این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، Anypoint Flex Gateway، API Experience Hub و سرویس API Governance را ایجاد کند. مدیر API به‌روزرسانی شده در حال حاضر در دسترس است.

سرویس کانتینر برای اجرا در OpenShift به‌روزرسانی شد

علاوه بر قابلیت‌های جدید مدیریت API، مولسافت این هفته همکاری جدیدی با IBM اعلام کرد که بر اساس آن، این شرکت سرویس کانتینر خود را برای ابر چند ابری و ترکیبی، Anypoint Runtime Fabric، به IBM گسترش خواهد داد. خانواده Z محصولات (کامپیوترهای مرکزی مبتنی بر معماری Z) با هدف موسسات مالی.

JDBC چیست؟ مقدمه ای بر اتصال به پایگاه داده جاوا

این شرکت گفت که ادغام سرویس کانتینر با OpenShift به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا استقرار APIها را در کلادهای عمومی و خصوصی به صورت خودکار انجام دهند، و افزود که این یکپارچه‌سازی همچنین تکمیل کننده مرکز ادغام دیجیتال Z IBM خواهد بود و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات ذخیره‌شده را به طور ایمن به اشتراک بگذارند. در Z Digital Integration Hub از طریق APIهای قابل استفاده مجدد و استقرار اطلاعات در برنامه های خارجی با چند کلیک.

در حالی که به نظر می‌رسد استراتژی Mulesoft در پشت شراکت به تلاشی برای دستیابی به مشتریان بیشتر اشاره دارد، به نظر می‌رسد استراتژی IBM بیشتر به ارائه راحتی وابسته است.

«IBM پایگاه مشتریان وسیعی با حجم کاری بسیار زیاد دارد. فرصت همکاری نزدیک تر با این مشتریان جذابیت آشکاری دارد. فروشندگان کوچکتر تمایلی به برنده شدن در این شراکت ها ندارند، مگر اینکه در موقعیتی باشند که با ارائه دهنده خدمات ابری محبوب و با بهترین نژاد، شکاف مهم فناوری را پر کنند. MuleSoft مطمئناً با این قانون مطابقت دارد و بسیاری از مشتریان IBM/Red Hat احتمالاً قبلاً از MuleSoft استفاده می کنند. افزودن یکپارچگی و تخصص هم برای شرکا و هم برای مشتریانشان خوب است.”   

هنشن همچنین گفت که تقاضای زیادی برای وارد کردن بار کاری به فضای ابری وجود دارد، و شرکت‌هایی که از IBM Z استفاده می‌کنند مطمئناً حجم کاری در مقیاس بالایی دارند که از گزینه‌های یکپارچه‌سازی و کانتینری‌سازی مشترک که از طریق شراکت وعده داده شده است سود می‌برند.

این شراکت همچنین شاهد خواهد بود که IBM سرمایه‌گذاری خود را به بیش از دو برابر تعداد متخصصان دارای گواهی MuleSoft در سازمان‌های مشتری خود افزایش می‌دهد تا بتوانند از تمام ادغام‌های جدید بهره کامل ببرند.