۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هوش مصنوعی مولد و نسخه جدیدی از برنامه نویسی قدیمی

مهندسی سریع هنوز به رایانه می گوید که چه کاری انجام دهد. مطالعه مدل های زبان بزرگ و محدودیت های هوش مصنوعی مولد امنیت شغلی شما را حفظ می کند.

مهندسی سریع هنوز به رایانه می گوید که چه کاری انجام دهد. مطالعه مدل های زبان بزرگ و محدودیت های هوش مصنوعی مولد امنیت شغلی شما را حفظ می کند.

هوش مصنوعی همه چیز را تغییر می دهد. فقط از مدیران اجرایی شرکت‌های دولتی بخواهید که به نظر می‌رسد نمی‌توانند جلوی موضوع در مورد تماس های درآمدی را مطرح می کند. یا از یکی از مدیران اجرایی آمازون، اندی جاسی، بپرسید که فقط یک مدیر اجرایی مبتنی بر هوش مصنوعی را به “تیم S” خود ارتقا داد،  نظارت بر هوش مصنوعی در سراسر آمازون. واضح است که هوش مصنوعی یک معامله بزرگ است. اما در مورد شما، توسعه‌دهنده‌ای که برای یکی از آن کسب‌وکارها کار می‌کنید، چطور؟ چه تاثیری روی شما دارد؟

اگر نگران هستید هوش مصنوعی شغل شما، استراحت کنید. نخواهد شد. اگر نگران این هستید که هوش مصنوعی تمام کدهای شما را در حالی که مای تایس را در ساحل می نوشید، بنویسد، خوب، این کار را نیز انجام نمی دهد. همانطور که مایک لوکیدس، معاون رسانه O’Reilly استدلال می‌کند، ChatGPT کاملاً روش توسعه نرم‌افزار را تغییر می‌دهد، اما نه آنقدر که ما گاهی فکر می‌کنیم، و هوش مصنوعی مولد لزوما کدنویسی را آسان‌تر نمی‌کند. در عوض، مانند همه پیشرفت‌های فناوری، هوش مصنوعی مولد به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا زمان خود را به طور مؤثرتری متمرکز کنند.

بیایید با اعداد صحبت کنیم

همان‌طور که لوکیدز تاکید می‌کند، شاید ۲۰ درصد از زمان یک برنامه‌نویس صرف نوشتن کد می‌شود. این عدد ممکن است سخاوتمندانه باشد. با توجه به ترکیبی از جلسات و موارد دیگری که ازدحام می کنند توانایی یک برنامه‌نویس برای تمرکز، مقداری می‌خواید کدگذاری واقعی با ۱۰٪. با در نظر گرفتن این موضوع، دستیار برنامه نویسی که قول می دهد به طور جادویی کدنویسی یک توسعه دهنده را حذف کند، چندان کمکی نخواهد کرد. دستیار هوش مصنوعی بسیار بهتر است که قول دهد در تمام جلسات شما حاضر شود. (لطفا؟ من پول زیادی برای آن پرداخت خواهم کرد.)

چه زمانی شیفتگی محاسبات ابری محو خواهد شد؟

هر چه برنامه‌نویس زمان زیادی را صرف نوشتن کد کند، دستیارهای کدنویسی هوش مصنوعی مانند Amazon CodeWhisperer یا GitHub Copilot می‌توانند به شما کمک کنند از آن زمان بسیار مؤثرتر استفاده کنید، همانطور که نوشته‌ام همانطور که توسعه‌دهنده Simon Willison پیشنهاد می‌کند، «ChatGPT (و GitHub Copilot) مقدار زیادی از زمان «پیدا کردن چیزها» در من صرفه‌جویی می‌کند. برای همه چیز، از نوشتن یک حلقه for در Bash تا به خاطر سپردن نحوه ایجاد یک درخواست CORS متقابل دامنه در جاوا اسکریپت – دیگر نیازی به جستجوی چیزها نیست، فقط می توانم آن را درخواست کنم و در ۸۰٪ مواقع پاسخ درست را دریافت کنم. “

البته، برای اینکه بدانید چه زمانی پاسخ درست است و چه زمانی اشتباه، باید یک توسعه دهنده نسبتاً با تجربه باشید، همانطور که من گفتم. توسعه دهندگان با تجربه کمتر نمی دانند چه زمانی نحو یا پیشنهادات به سادگی اشتباه است. اما هوش مصنوعی مولد می‌تواند یک توسعه‌دهنده خوب را به یک توسعه‌دهنده بزرگ یا حداقل به یک توسعه‌دهنده بسیار سازنده‌تر تبدیل کند. یا نه. همانطور که لوکیدس استدلال می کند، “اگر ۲۰٪ از زمان شما صرف برنامه نویسی می شود و تولید کد مبتنی بر هوش مصنوعی شما را ۵۰٪ کارآمدتر می کند، در واقع فقط ۱۰٪ از زمان خود را پس می گیرید.” این زمان اضافی می تواند صرف درک نیازهای کاربر شود تا زمان کدنویسی شما صرف بیشترین تأثیرگذاری کد شود.

آیا نیاز به بازگشت از ابر دارید؟

اما توسعه دهندگان کارهای دیگری نیز انجام می دهند. تاکنون درصد کمی در زمان صرفه‌جویی کرده‌ایم، اما هیچ یک از مشکلات دیگری که توسعه‌دهندگان با آن سروکار دارند را برطرف نکرده‌ایم. امنیت. تست و رفع اشکال. طرح. حتی در خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها درباره تأثیر هوش مصنوعی بر برنامه‌نویسی، توسعه‌دهندگان به دنبال اشتغال کامل برای سال‌های آینده هستند.

اما شاید ماهیت برنامه نویسی آنها تغییر کند.

اگر شبیه برنامه نویسی است و بوی برنامه نویسی می دهد

اگر زمانی را با ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT گذرانده‌اید، چه برای نوشتن کد یا ویرایش تصاویر یا موارد دیگر، می‌دانید که این درخواست چقدر مهم است. هرچه اعلان جزئیات بیشتر باشد، خروجی بهتری خواهد داشت. مردم شروع به تزئین پروفایل لینکدین خود با عناوین شغلی “مهندس فوری” کرده اند. اگرچه امروز کمی بی معنی است، اما به زودی اینگونه نخواهد شد. همانطور که لوکیدس می‌گوید، «نوشتن یک اعلان دقیق واقعاً شکل متفاوتی از برنامه‌نویسی است. شما هنوز هم قدم به قدم به رایانه می گویید که می خواهید چه کاری انجام دهد.”

معرفی MicroStream: سریال سازی فوق سریع در جاوا

برای توسعه‌دهندگان، به این معنی است که برای صرفه‌جویی در زمان کدنویسی، باید برای درک مدل‌های زبان بزرگ زیربنایی که درخواست می‌کنید، زمان صرف کنید. همانطور که توسعه‌دهنده Microsoft Research Victor Dibia اشاره می‌کند، “طبق تجربه من، بهینه‌سازی درخواست‌های شما (مشخص بودن، قرار دادن دستورالعمل‌های مهم، جمله‌بندی، و غیره) برای کار کردن برای مدل‌های کوچک‌تر منجر به رفتار خروجی قابل اعتمادتر برای مدل‌های بزرگتر می‌شود.”

با این مرحله به سمت مهندسی سریع، ممکن است وارد فاز بعدی برنامه نویسی شده باشیم. همانطور که لوکیدس اشاره می کند، “این گامی به سوی نوع جدیدی از برنامه نویسی است که نیازی به نحو یا معنایی تعریف شده رسمی ندارد. برنامه نویسی بدون پانچ کارت مجازی. برنامه نویسی که نیازی به صرف نیمی از زمان خود برای جستجوی نام ها و پارامترهای توابع کتابخانه ای که فراموش کرده اید را ندارد. این برنامه نویسی است، هر بیت به اندازه کد جاوا که سال گذشته نوشتید. اما متفاوت است.

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، شغل طولانی و کاملی در پیش دارید. هوش مصنوعی مولد شغل شما را از بین نمی برد، اگرچه به احتمال زیاد آن را تغییر خواهد داد. می‌توانیم برخی از این تغییرات را «مهندسی سریع» بنامیم، اما هنوز برنامه‌نویسی است و همچنان به توسعه‌دهندگان هوشمند نیاز دارد. هیچ‌کس مجوزی از روبات‌های روبات این آینده‌ای که با هوش مصنوعی تامین می‌شود، دریافت نمی‌کند.