۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۵ CTO در مورد ابزارهای همکاری که بیشتر استفاده می کنند

مدیران ارشد فناوری از انواع ابزارهای همکاری و بهره وری برای پیشبرد موفقیت سازمانی استفاده می کنند. در اینجا بهترین انتخاب از پنج رهبر فناوری اطلاعات است.

مدیران ارشد فناوری از انواع ابزارهای همکاری و بهره وری برای پیشبرد موفقیت سازمانی استفاده می کنند. در اینجا بهترین انتخاب از پنج رهبر فناوری اطلاعات است.

افسران ارشد فناوری (CTO) وظیفه کشف راه‌حل‌های فناوری را بر عهده دارند که می‌تواند به سازمان‌هایشان کمک کند تا مزیت رقابتی کسب کنند. این رهبران همچنین مراقب ابزارهایی هستند که می تواند به آنها و تیم هایشان کمک کند کارآمدتر کار کنند و به نتایج عالی دست یابند.

از CTOها درباره محصولات و خدماتی که برای همکاری و اشتراک دانش استفاده می‌کنند، پرسیدم، به ویژه در تیم‌های ترکیبی و راه دور. چیزی که من پیدا کردم ترکیبی از ابزارهای همکاری آزمایش شده و محصولات جدیدتر بود که از روندهای هیجان انگیز در دنیای فناوری امروز استفاده می کنند.

همکاری و بهره وری

از آنجا که ارتباط با تیم‌های فناوری و سایر مدیران سطح C بخش مهمی از کار CTO است، جای تعجب نیست که ابزارهایی که همکاری و بهره‌وری را بهبود می‌بخشند برای رهبران فناوری که با آنها صحبت کردم، کلیدی بودند.

آریل کاتز می‌گوید: «ابزارهای همکاری و بهره‌وری مانند Slack، Google Workspace، و Microsoft Office 365 به من کمک می‌کنند تا به طور مؤثر با اعضای تیم و ذینفعان ارتباط برقرار کنم، همچنین به فایل‌ها در فضای ابری دسترسی داشته باشم، با آنها همکاری کنم و آنها را سازماندهی کنم.» CTO در شرکت نرم افزاری Sisence.

کاتز می‌گوید: «Slack امکان ارتباط بی‌درنگ و اشتراک‌گذاری فایل بین اعضای تیم را فراهم می‌کند، در حالی که Google Workspace و Microsoft Office 365 ابزارهای ضروری مانند ایمیل، ایجاد سند و مدیریت پروژه را در اختیار من قرار می‌دهند. «من از Microsoft To-Do و OneNote برای مدیریت و اشتراک‌گذاری یادداشت‌های جلسه‌ای که می‌گیرم، معمولاً روی رایانه لوحی با خودکار استفاده می‌کنم.»

9 سند فوق العاده ای که هر توسعه دهنده ای باید بخواند

رابرت روزپلوچ، CTO در Clearspeed، ارائه‌دهنده ابزارهای ارزیابی ریسک، می‌گوید: «ابزارهای همکاری از جمله پلت‌فرم‌های کنفرانس ویدیویی [به تیم‌های ما کمک می‌کنند تا به طور مؤثر در سراسر جهان کار کنند».

روزپلوک می‌گوید: «من با تیم‌هایی از مردم در سراسر جهان کار می‌کنم، و برای همه ما بسیار مهم است که همیشه در یک صفحه باشیم، در حالی که حس ارتباط را در این پویایی در حال تغییر محل کار تقویت کنیم. «فرهنگ به اندازه ابزارهایی برای تشویق تیم‌های تجاری و فنی به همکاری با یکدیگر مهم است. ما کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که تیم‌ها یا بر روی یک پلتفرم به هم متصل هستند یا از ابزارهایی استفاده می‌کنند که به خوبی با یکدیگر ادغام شده‌اند و پیدا کردن آنچه را که نیاز دارند و با هم کار می‌کنند آسان می‌کند.”

سکوهای مدیریت دانش

نرم‌افزار مدیریت دانش برای ارائه دسترسی و نظارت در حین جابجایی اطلاعات در سرتاسر سازمان طراحی شده است. برای عملیات مربوط به اسناد و فایل ها استفاده می شود.

شرکت تحقیقاتی گارتنر می‌گوید نرم‌افزار مدیریت دانش با چندین نوع فایل مانند اسناد، ارائه‌ها، فایل‌های صوتی و تصویری و غیره سازگار است تا به فعال کردن عملیات کمک کند. این شرکت می‌گوید: «شرکت‌ها از نرم‌افزار برای ایجاد یک مخزن متمرکز اطلاعاتی که به طور سنتی در سیلوها وجود داشت، استفاده می‌کنند.

این شرکت می‌گوید وظیفه اصلی این نرم‌افزار ذخیره، بازیابی و اشتراک‌گذاری اطلاعات در یک سازمان به شیوه‌ای راحت، ایمن و قابل اعتماد است.

آرون برند، مدیر ارشد فناوری CTERA، ارائه‌دهنده خدمات مبتنی بر ابر، می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که من استفاده می‌کنم، یک پلتفرم مدیریت دانش مانند Confluence است. “این به من اجازه می دهد تا دانش تولید شده در سازمانم را در یک مخزن متمرکز و قابل جستجو حفظ کنم.”

نحوه رسیدگی به خطاها در حداقل APIها در ASP.NET Core

او می‌گوید: «این در نقش برند به‌عنوان یک مدیر ارشد فناوری ضروری است، «زیرا من باید به اطلاعات مختلفی از جمله اسناد مهندسی، بحث‌های مدیریت محصول، مواد رقابتی و موارد دیگر دسترسی داشته باشم. “این ابزار همچنین امکان همکاری موثر را فراهم می‌کند، زیرا می‌توانم ایده‌ها را با تیمم در چارچوب اسنادی که با هم می‌سازیم به اشتراک بگذارم و در مورد آنها بحث کنم.”

مدل های زبان بزرگ

جای تعجب نیست که CTOها مدل های زبان بزرگ (LLM) مانند Generative Pre-trained Transformer 3 (GPT-3) را در گردش کار خود ادغام می کنند.

ChatGPT، یک ربات چت هوش مصنوعی که توسط OpenAI توسعه یافته و در نوامبر ۲۰۲۲ راه اندازی شد، بر پایه GPT-3 ساخته شده است و یکی از سریع ترین برنامه های کاربردی نرم افزاری مصرف کننده در تاریخ است. این به کاربران اجازه می‌دهد مکالمه را با طول، قالب، سبک، سطح جزئیات و زبان مورد استفاده خاص اصلاح کنند.

مدل‌های زبان بزرگ از جمله GPT-3 برای برند در کارش ضروری شده‌اند. او می‌گوید: «این ابزارها زمان زیادی را صرفه‌جویی می‌کنند و با ارائه پاسخ‌های سریع و دقیق به سؤالات مختلف، بهره‌وری من را افزایش می‌دهند. “این به یک ابزار روزانه با ارزش برای من تبدیل شده است، زیرا به من امکان می دهد به سرعت تصمیمات آگاهانه بگیرم و کارهای نوشتن را با اطمینان انجام دهم.”

برند می‌گوید از زمانی که در دسترس عموم قرار گرفته‌اند از LLM‌هایی مانند GPT-2 و GPT-3 استفاده کرده است. او می گوید که آنها نقشی حیاتی در جلوتر نگه داشتن او از منحنی ها داشته اند.

کاتز می‌گوید: «یادگیری ماشین و فناوری‌های هوش مصنوعی برای سازمان‌هایی که برای تصمیم‌گیری آگاهانه به بینش‌های مبتنی بر داده‌ها تکیه می‌کنند، اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند. “من به عنوان یک مدیر ارشد فناوری، از عوامل مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای بهبود بهره وری و به دست آوردن بینش در مورد جنبه های فنی مختلف سازمانم استفاده می کنم.”

نحوه ورژن حداقل API ها در ASP.NET Core 6

تخته‌های سفید دیجیتال و سایر ابزارهای تجسم

تخته وایت برد دیجیتال یا تعاملی یک صفحه نمایش تعاملی بزرگ است که می تواند از طریق صفحه لمسی روی رایانه یا دستگاه متصل مستقل باشد. پلتفرم‌های مبتنی بر ابر به کاربرانی که در یک جلسه مشترک شرکت می‌کنند، این امکان را می‌دهند که تابلو را کنترل کرده و در محتوای آن مشارکت داشته باشند.

کوین مک اینترف، مدیر ارشد فناوری Logility، شرکتی که می‌گوید: «به‌عنوان یک مدیر ارشد فناوری، مهم است که بپذیریم که همیشه این فناوری‌های جدید و جذاب نیستند که به شما کمک می‌کنند کارتان را بهتر انجام دهید، بلکه نحوه استفاده از ابزارهای موجود است.» نرم افزار برنامه ریزی تقاضا را برای بازار زنجیره تامین فراهم می کند.

مک اینتورف می‌گوید: «تخته‌های سفید دیجیتال به یکی از ابزارهای مورد علاقه من قبل از همه‌گیری به دلیل توانایی آن‌ها در کشف سریع اطلاعات، همسو شدن با درک، و ایجاد مصنوعات کمتر زودگذر نسبت به معادل آنها [در زندگی واقعی] تبدیل شد. “در طول همه گیری، آنها ضروری شدند زیرا زمان حضوری غیرممکن شد، اما ما همچنان نیاز به ارائه پروژه ها داشتیم.”

Ninish Ukkan، CTO در بانک Arvest، می‌گوید که برای راهنمایی و ارائه راهنمایی و پشتیبانی نسل بعدی توسعه‌دهندگان محصول ارزش قائل است تا بتوانند به پتانسیل کامل خود برسند و تأثیر مثبتی در جهان داشته باشند.

اوکان می‌گوید: «در نتیجه، من سعی می‌کنم از ابزارهای مختلف همکاری و تجسم در کار روزانه‌ام استفاده کنم تا مطمئن شوم تیمم از حمایتی که برای موفقیت نیاز دارند برخوردار می‌شود. برخی از ابزارهایی که او استفاده می کند عبارتند از Miro Boards برای تجسم کلی و Lucid Charts برای تصاویر فنی.