۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

روبی ۳.۳.۰ با تجزیه کننده جدید به انتشار نزدیک می شود

ارتقای زبان روبی با تجزیه کننده Prism، ​​ژنراتور تجزیه کننده Lrama و کامپایلر آزمایشی Ruby JIT در یک کاندید انتشار در دسترس است.

ارتقای زبان روبی با تجزیه کننده Prism، ​​ژنراتور تجزیه کننده Lrama و کامپایلر آزمایشی Ruby JIT در یک کاندید انتشار در دسترس است.

Ruby 3.3.0، به‌روزرسانی برنامه‌ریزی‌شده برای زبان پویا محبوب که دارای تجزیه‌کننده جدید است، به مرحله نامزد انتشار رسیده است.

RC1 از Ruby 3.3.0 ۱۱ دسامبر اعلام شد. از ruby-lang.org قابل دسترسی است.

تجزیه کننده Prism به عنوان یک جواهر پیش‌فرض برجسته است. Prism به‌عنوان یک تجزیه‌کننده قابل حمل، تحمل‌پذیر خطا، قابل نگهداری و با نزول بازگشتی برای زبان Ruby ارائه می‌شود. یک کتابخانه C، Prism را می توان به جای Ripper استفاده کرد.

Zenhub پیش نمایش هوش مصنوعی را برای مدیریت پروژه نرم افزاری انجام می دهد

همچنین در Ruby 3.3.0 مولد تجزیه کننده Lrama LALR وجود دارد که برای ارائه یک تجزیه کننده مقاوم در برابر خطا برای CRuby با حداقل تغییرات در فایل CRuby parse.y. دیگر نکات برجسته Ruby 3.3.0 عبارتند از:

  • کامپایلر خالص Ruby RJIT Ruby JIT جایگزین MJIT می شود. RJIT در حال حاضر آزمایشی است. YJIT باید در تولید استفاده شود.
  • YJIT نسبت به Ruby 3.2 بهبودهای عملکردی عمده ای دریافت می کند. استفاده از حافظه نیز در YJIT بهبود یافته است.
  • مدت‌بندی رشته M:N معرفی شده است.
  • برای عملکرد، تعریف شده؟(@ivar) با اشکال شیء بهینه شده است.
  • عملکرد جمع کننده زباله بهبود یافته است.
  • اکنون اکثر کلاس های اصلی از تخصیص عرض متغیر استفاده می کنند، به ویژه Hash، Time، Thread::Backtrace، Thread::Backtrace ::مکان، File::Stat و روش. این باعث می‌شود این کلاس‌ها سریع‌تر تخصیص و آزاد شوند و استفاده از حافظه و تکه تکه شدن پشته‌ها را کاهش می‌دهد.
بهترین نرم افزار منبع باز سال 2023

بعد از انتشار RC1، سازندگان Ruby تا حد امکان از معرفی ناسازگاری‌های ABI (رابط باینری برنامه) اجتناب می‌کنند. نسخه قبلی Ruby 3.2.2< /a>، با اصلاحات امنیتی، در ۳۰ مارس منتشر شد.