۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اوراکل با مایکروسافت برای راه اندازی سرویس پایگاه داده برای Azure شریک می شود

سرویس پایگاه داده اوراکل برای Azure به مشتریان مایکروسافت آزور دسترسی مستقیم به پایگاه‌های داده اوراکل ساکن در زیرساخت ابری اوراکل می‌دهد.

سرویس پایگاه داده اوراکل برای Azure به مشتریان مایکروسافت آزور دسترسی مستقیم به پایگاه‌های داده اوراکل ساکن در زیرساخت ابری اوراکل می‌دهد.

Oracle و مایکروسافت روز چهارشنبه گفتند که به طور مشترک سرویس جدیدی را با نام Oracle Database Service برای Azure راه‌اندازی می‌کنند که به مشتریان Azure امکان دسترسی مستقیم به پایگاه‌های داده Oracle در حال اجرا در Oracle Cloud Infrastructure (OCI) را می‌دهد. .

پیشنهاد جدید، که مبتنی بر یک رابطه سه ساله بین دو شرکت است که به شرکت‌های مشتری مشترک خود اجازه می‌دهد تا حجم کاری را در Microsoft Azure و < یک href="https://www.networkworld.com/article/3158725/oracle-outlines-plans-to-take-on-amazon-in-cloud.html">Oracle Cloud برای کاهش تاخیر، کریس رایس، معاون توسعه نرم‌افزار پایگاه داده اوراکل، گفت: یک سرویس مدیریت‌شده که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا پایگاه‌های داده Oracle را که بر روی OCI اجرا می‌شوند با استفاده از API و کنسول Azure-native تهیه و مدیریت کنند.

این بدان معناست که شرکت‌ها می‌توانند پایگاه‌های داده Oracle را مستقیماً از داخل محیط Azure نظارت کنند.

“کاری که ما انجام دادیم این بود که تمام معیارها و گزارش‌هایی را که به‌طور طبیعی توسط سرورها در ابر Oracle OCI تولید می‌شوند، برداشتیم و آنها را به‌طور خودکار در سمت کاربر شبیه‌سازی می‌کنیم تا سعی کنیم آن نمای پنجره واحد را به مشتریان ارائه دهیم. رایس گفت.

این شرکت‌ها گفتند که هیچ هزینه‌ای برای سرویس پایگاه داده Oracle برای Microsoft Azure، Oracle Interconnect برای Microsoft Azure، یا انتقال داده هنگام انتقال داده‌ها بین OCI و Azure دریافت نمی‌شود، و افزودند که شرکت‌ها باید برای Azure دیگر هزینه یا پرداخت کنند. خدمات Oracle که آنها مصرف می کنند، مانند Azure Synapse یا Oracle Autonomous Database.

3 مورد ضروری برای فهرست کارهای ابری 2024 شما

کاهش پیچیدگی برای CIOها، توسعه دهندگان

به گفته تحلیلگران، سرویس توسعه یافته مشترک، که در حال حاضر به طور کلی در دسترس است، پیچیدگی را برای توسعه دهندگان، CIOها، دانشمندان داده و مهندسان کاهش می دهد.

دیو مک کارتی، معاون پژوهشی IDC، گفت: «سرویس جدید به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا برنامه‌هایی را که بر اساس فناوری‌های مایکروسافت و اوراکل ساخته شده‌اند، با استفاده از فناوری‌های مشابهی که در محل استفاده می‌کنند، بدون هیچ تغییری به فضای ابری منتقل کنند. .

هولگر مولر، تحلیلگر اصلی در Constellation Research گفت: علاوه بر این، این سرویس به کاهش پیچیدگی مدیریت محصولات مختلف از فروشندگان مختلف کمک می کند و به توسعه دهندگان در تسریع توسعه برنامه کمک می کند.

سن همکاری هایپراسکیلر

به گفته تحلیلگران، مایکروسافت و اوراکل معمولاً رقیب یکدیگر هستند، اما روابط رو به رشد بین این دو غول نرم افزاری منعکس کننده این است که مشتریان ابری به کجا می روند.

طبق نظرسنجی IaaS View IDC در سال ۲۰۲۱ از ۱۵۰۰ مشتری ابری، ۶۴٪ از پاسخ دهندگان در حال حاضر یک محیط چند ابری دارند. از این تعداد، ۷۵٪ یک برنامه کاربردی در یک ابر دارند که به طور منظم با پایگاه‌های اطلاعاتی واقع در جای دیگر (یا فضای ابری دیگر یا در محل) تعامل دارد.

دیو مک کارتی، معاون پژوهشی IDC، گفت: افزایش این روند به دلیل اتخاذ بهترین رویکرد برای معماری محاسباتی توسط شرکت ها است.

مک کارتی گفت: “به عبارت ساده، هر ارائه دهنده ابر نقاط قوت منحصر به فرد خود را دارد و مشتریان می خواهند خدمات را با هم ترکیب کنند تا بهترین نتیجه را به دست آورند. متأسفانه، راه اندازی و مدیریت یک محیط چند ابری می تواند دشوار و پرهزینه باشد.” چالش‌ها، مقیاس‌کننده‌های بزرگ را مجبور به همکاری با یکدیگر می‌کند.

چرا باز بودن همیشه مهم است

به گفته مولر، در صورت ادامه یافتن بهترین رویکرد، روابط مشابهی بین سایر ارائه دهندگان ابر مانند Google Cloud و AWS در آینده قابل انتظار است.

تونی بائر، تحلیلگر اصلی dbInsight، گفت: یکی دیگر از دلایل همکاری مایکروسافت و اوراکل این است که رقابت مستقیم نسبتا کمی بین OCI و Azure وجود دارد، اگرچه ارائه دهندگان ابر معمولاً با یکدیگر رقابت می کنند.

“در حالی که هر دو سرویس DBaaS [پایگاه داده به‌عنوان سرویس] و سرویس SaaS سازمانی را ارائه می‌دهند، به نظر می‌رسد این رابطه یک تناسب طبیعی است زیرا اکثر مشتریان اوراکل با پایگاه‌های داده پشتیبان اوراکل و برنامه‌های کاربردی از Microsoft Office برای دفتر اصلی استفاده می‌کنند.” Baer اضافه شد.

با این حال، طبق گفته بائر، مایکروسافت و اوراکل تنها کسانی نیستند که در حین رقابت با یکدیگر همکاری می کنند.

بائر گفت، در حالی که مقیاس‌کننده‌های فرامقیاس با هم رقابت می‌کنند، روابط هدفمندی میان برترین ارائه‌دهندگان ابر عمومی (AWS، Azure، Google Cloud Platform) و آنهایی که پایگاه کاربر کوچک‌تری دارند (OCI، IBM Cloud) در حال ظهور است. .

“در حال حاضر رقابت وجود دارد، مانند AWS و MongoDB، Azure و Redis، و GCP با مجموعه‌ای از پایگاه‌های داده منبع باز، که در آن ابر مقیاس‌کننده‌ها به طور مشترک پیشنهادات شخص ثالثی را که با برخی از آنها رقابت می‌کنند، می‌فروشند و پشتیبانی می‌کنند. Baer گفت.

Prisma.js: کد اول ORM در جاوا اسکریپت

یک مثال دیگر از مشارکت، مشارکت IBM با AWS است که بر اساس آن آمازون میزبانی از سرویس‌های IBM SaaS را ارائه می‌کند که شامل اتوماسیون، داده و هوش مصنوعی، امنیت و قابلیت‌های پایداری می‌شود.

فشار ابری Oracle با OCI

Oracle اخیراً به طور مداوم در گسترش خدمات ابری خود، به ویژه OCI، سرمایه گذاری کرده است، کاهش قیمت‌ها برای محصول منطقه اختصاصی خود به منظور افزایش مشتریان خود. OCI سهم زیادی در رشد سه ماهه چهارم شرکت داشته است. درآمد برای سال مالی ۲۰۲۲.

به گفته تحلیلگران، سرویس جدید پایگاه داده Oracle برای سرویس Azure، پایگاه مشتریان OCI را بیشتر تقویت خواهد کرد.

مک کارتی گفت: “هدف سرویس جدید تسهیل انتقال بارهای کاری است که در محل باقی می مانند. محیط های Oracle که ممکن است به راحتی به Azure منتقل نشده باشند، می توانند توسط این سرویس مشترک جابجا شوند.”

بر اساس گفته‌های Baer dbInsights، این سرویس از نظر رقابت با AWS نیز به اوراکل کمک می‌کند.

Baer اضافه کرد: «OCI بیشترین رقابت را با AWS در DBaaS دارد تا جایی که اوراکل تضمین می‌کند که انبار داده خودکار آن تقریباً نصف هزینه Amazon Redshift باشد.

مت آسلت گفت:

سرویس پایگاه داده Oracle برای Azure همچنین به مایکروسافت کمک می کند زیرا به طور خاص سازمان هایی را هدف قرار می دهد که مایکروسافت Azure را به عنوان ارائه دهنده ابر خود ترجیح می دهند اما می خواهند به استفاده از پیشنهادات پایگاه داده متفاوت Oracle مانند پایگاه داده اوراکل خودکار و سرویس پایگاه داده Exadata ادامه دهند. ، مدیر تحقیقات Ventana Research.