۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مسیرهای شغلی برای مهندسان توسعه دهنده و SREها

مهندسان می توانند از devops به عنوان سکوی پرشی برای معماری، علم داده، تامین، یادگیری ماشین، امنیت و سایر زمینه هایی که به متخصصین نیاز دارند استفاده کنند.

مهندسان می توانند از devops به عنوان سکوی پرشی برای معماری، علم داده، تامین، یادگیری ماشین، امنیت و سایر زمینه هایی که به متخصصین نیاز دارند استفاده کنند.

ممکن است زمانی که روزهای کاری خود را با جدول زمانی بسیار چالش برانگیز استقرار یا حل و فصل آخرین حوادث اولویت دار می گذرانید، تمرکز بر حرفه خود دشوار باشد. اما تمرکز بیش از حد بر روی چالش‌های امروزی یا استفاده از جابجایی شغلی به‌عنوان جایگزینی برای برنامه‌ریزی شغلی ممکن است شما را در مسیری قرار دهد که در طول زمان کمتر به آن علاقه دارید.

اگرچه همه باید اهداف شغلی میان‌مدت و بلندمدتی داشته باشند، تجربه من این است که افرادی که در فناوری اطلاعات کار می‌کنند برای تعریف آنها تلاش می‌کنند. “آیا در مسیر فنی یا رهبری هستید؟” منابع انسانی از من پرسید که چه زمانی جوان تر بودم، و آنها این موضوع را با دوره هایی برای توسعه مهارت های فنی پیگیری کردند. هنگامی که منابع انسانی من را به عنوان یک «پتانسیل بالا» شناسایی کردند، برنامه‌های رهبری عمومی را در دسترس قرار دادند که مختص فناوری، داده‌ها یا مسئولیت‌های تحول نبودند.

مارکوس مرل، معاون استراتژی فناوری در آزمایشگاه‌های سس، می‌گوید: «این راز نیست که رشد شغلی متفاوت است شرکت به شرکت و شخص به شخص، اما این امر به ویژه در مورد توسعه دهندگان و SRE ها [مهندسین قابلیت اطمینان سایت] که اهداف رشد شغلی آنها اغلب به وضوح تعریف یا استانداردسازی سایر صنایع نیست، صادق است.”

توصیه می‌کنم مسیر شغلی خود را کنترل کنید، به‌ویژه اگر به نقش‌های رهبری علاقه دارید. من یک چک لیست شغلی برای افرادی که در مدیریت محصول، توسعه دهندگان، و نقش های داده برای این مقاله، از چندین متخصص devops خواستم تا برای توسعه دهندگان و مهندسان قابلیت اطمینان سایت که می خواهند اهداف شغلی خود را توسعه دهند و مسیر شغلی خود را شناسایی کنند، توصیه هایی ارائه دهند.

تعهد به یادگیری مادام العمر

مهندسان می‌دانند که باید فناوری‌های جدید را بیاموزند و مهارت‌های خود را توسعه دهند، اما این فقط شروع تعهد به یادگیری مادام‌العمر است. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • دوست دارید روی چه نوع مشکلات و فناوری هایی کار کنید؟
  • چه صنایعی علاقه شما را برانگیخته است؟
  • آیا کار با تیم های کوچک را ترجیح می دهید یا از چالش های نوآوری در مقیاس بزرگ لذت می برید؟
  • از چه نقش های رهبری لذت می برید و می خواهید روی آنها سرمایه گذاری کنید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید؟
DevSecOps چیست؟ ایمن سازی خطوط لوله توسعه

مهندسین همچنین باید در مورد روندهای صنعت، به ویژه تأثیرات بلندمدت یادگیری ماشین و اتوماسیون، مطلع باشند. پلتفرم‌های AIops به حل سریع‌تر حوادث کمک می‌کنند و SRE‌ها را قادر به انجام تجزیه و تحلیل دقیق‌تر علل ریشه درصد برنامه نویسان در مسابقات کدنویسی. آیا این بدان معناست که توسعه دهندگان و SREها در دهه آینده منسوخ خواهند شد؟

“هوش مصنوعی اگرچه چشمگیر است، اما قرار نیست جایگزین انسان شود. مارکو آناستاسوف، یکی از بنیانگذاران Semaphore CI می‌گوید، بلکه با خودکار کردن کارهای تکراری و تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده‌ها در زمان واقعی به آنها کمک می‌کند. /CD و RenderedText. “AIops شیوه های devops را بالغ می کند، و مهندسان و SRE ها باید آماده پذیرش و استفاده از این فناوری های جدید باشند که مرزها را به جلو می برد.”

تعهد به یادگیری مادام‌العمر مستلزم سرمایه‌گذاری زمان برای توسعه مهارت‌ها، مطالعه روندها و خارج شدن از منطقه راحتی شما به سمت تجربیات مختلف است. با گذشت زمان، خواهید آموخت که کجا فرصت‌های در حال رشد با علایق بلندمدت شما مطابقت دارد.

ممکن است تعجب کنید که چگونه خود را وقف یادگیری مادام العمر کنید بدون اینکه به شغل دوم تبدیل شود. برای پیشرفت در مسیر شغلی مورد نظر خود، مرل توصیه می کند که با اهداف کارفرمای خود هم افزایی پیدا کنید:

  • نیازها و خطرات سازمانی را درک کرده و به آنها رسیدگی کنید
  • زمانی را به نوآوری و فکر کردن در مورد سفری که کسب و کارتان انجام می دهد اختصاص دهید
  • در برنامه های آموزشی شرکت کنید
  • تجربه و فرصت های راهنمایی را شناسایی کنید

آنچه در زیر می آید فهرستی از مسیرهای شغلی بالقوه برای مهندسان توسعه دهنده و SRE است.

اگر عاشق فن آوری هستید، یک متخصص خوب شوید

من متخصص را به دو صورت تعریف می‌کنم: اول، مهندسانی که درک عمیقی از فن‌آوری‌های منتخب ایجاد می‌کنند و هدفشان استاد شدن در آنهاست. دوم، مهندسانی که مهارت‌های ایجاد هوش فنی را در بسیاری از حوزه‌ها، پلتفرم‌ها، ابزارها و متدولوژی‌ها توسعه می‌دهند. تیزبینی فناوری به معنای اجرای اثبات های کارآمد از مفهوم، به دست آوردن عینیت در مورد نحوه به کارگیری فناوری های مختلف، و حذف تعصب نسبت به فناوری هایی است که قبلاً به خوبی کار می کردند.

بنابراین، زمانی که دامنه‌های فناوری بسیار زیاد است، کجا باید روی توسعه تخصص خود تمرکز کنید؟ در اینجا دو پیشنهاد وجود دارد.

پلتفرم توسعه دهنده داخلی چیست؟ PaaS راه شما را انجام داد

اگر توسعه‌دهنده هستید، دیو تامپسون، رئیس مهندسی Blameless، پیشنهاد می‌کند، “پیشرفت‌های مداوم در شیوه‌های مهندسی محصول و ابزارسازی این فرصت را برای کارفرمایان فراهم می‌کند تا مزیت‌های رقابتی را از نظر بهره‌وری، کاهش زمان ورود به بازار و قابلیت اطمینان عملیاتی درک کنند. کارمندانی که این شیوه‌ها را درک می‌کنند و در ابزارهای پشتیبانی از آن‌ها تخصص کسب می‌کنند، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند و به خوبی جبران می‌شوند.”

برای مهندسین زیرساخت و ابر، دیوید بن شابات، معاون تحقیق و توسعه در Quali، می‌گوید که تامین همچنان چالش برانگیز است. . “با نوآوری در مورد تهیه و مدیریت زیرساخت که توسط متخصصان بسیار ماهر هدایت می شود، پیچیدگی وجود دارد که برای همه سطوح مهارت قابل دسترسی نیست. این درها را به روی مهندسان توسعه‌دهنده باز می‌کند تا پایگاه وسیعی از دانش را جمع‌آوری کنند که می‌توانند در نقش‌های مختلف با تکامل فناوری‌ها، روش‌شناسی‌ها و شیوه‌ها اعمال کنند.»

اگر عاشق حل مسئله هستید، نقش فعلی خود را به چپ و راست تغییر دهید

حل چالش‌های تجاری امروز نیازمند تیم‌های چند رشته‌ای و راه‌حل‌های یکپارچه است. اگر از حل مسئله لذت می برید، به سمت نقش های سازمانی دیگر بروید و دیدگاه های گسترده تری در مورد آنچه برای ارائه راه حل های سرتاسر لازم است ایجاد کنید.

یک فرصت برای توسعه دهندگان این است که به سمت علم داده و نقش های یادگیری ماشین بروند. تیاگو کاردوسو، مدیر محصول در Hyland، می‌گوید: «مسیرهای شغلی برای توسعه‌دهندگان بسیار انعطاف‌پذیرتر و شخصی‌تر شده است. و من نقش‌های توسعه‌دهنده زیادی را مشاهده می‌کنم، مانند مهندسان داده، مهندسان ML، معماران ML، و مهندسان Mlops.

او می‌افزاید: «مسیرهای شغلی رایج برای کسانی که در devops و SRE هستند شامل سمت‌هایی مانند مدیر سیستم، مهندس زیرساخت و معمار ابری است.» همچنین توصیه می‌کنم به خارج از زیرساخت‌های سنتی و مسئولیت‌های عملیاتی منتقل شوید تا نقش‌هایی را در امنیت اطلاعات، مدیریت خدمات سازمانی و برنامه‌ریزی ظرفیت در نظر بگیرید.

کارشناسان فنی که بر تیم های چابک تأثیر می گذارند، معمار می شوند

نقش‌ها و مسئولیت‌های معمار از سازمانی به سازمان دیگر بسیار متفاوت است، اما معماران موفق بیش از متخصصان فنی هستند. معماران با کمک به تیم های چابک در یادگیری، اعمال و ایجاد استانداردهای خودسازماندهی پیرامون استفاده از فناوری برای ارائه راه حل های تجاری.

توسعه دهندگان نیازی به بررسی عملکرد ندارند

آناستاسوف می‌گوید که سازمان‌های فناوری مقیاس‌پذیر باید به گسترش ابزار و پشته رسیدگی کنند. با رشد شرکت‌های فناوری، آنها باید ده‌ها پشته مختلف را با هم ترکیب کنند و هر تیم ابزارها و چارچوب‌های دلخواه خود را دارد. در برخی موارد، پیچیدگی توسعه را کند می کند.

Cody De Arkland، مدیر روابط توسعه‌دهنده در LaunchDarkly، می‌گوید: «همانطور که فناوری‌ها رشد کرده و پیاده‌سازی‌ها رشد کرده‌اند. افراد ارشد در نقش‌های devops و SRE این فرصت را دارند که در نقش‌های معماری یا حتی نقش‌های مشاوره داخلی رشد کنند و به اطمینان از ساخت و ارائه پلت‌فرم‌ها با کیفیت بالا کمک کنند.»

در اینجا فرصتی برای مهندسان توسعه دهنده و SRE ها وجود دارد تا معمار شوند و روش های مهندسی پلت فرم را توسعه دهند. . دی آرکلند ادامه می دهد، “افراد می توانند متخصص دامنه شوند و مسئول کمک به سازمان ها برای اجرای موفقیت آمیز این فناوری ها باشند.”

با رهبران منابع انسانی و فناوری اطلاعات شریک شوید

لازم نیست خودتان مسیر شغلی خود را مشخص کنید. منابع انسانی و رهبران فناوری اطلاعات باید در تلاش‌های اکتشافی شما لحاظ شوند. شراکت با رهبران سازمان شما به آنها امکان می‌دهد فرصت‌هایی از جمله راهنمایی، پروژه‌های ویژه و فرصت های یادگیری خارج از کشور.

داینا پری، مدیر ارشد افراد در Conga، دیدگاه رهبر منابع انسانی را در مورد کمک به کارمندان در توسعه مسیرهای شغلی خود به اشتراک می گذارد. او می‌گوید: «در میان یک بازار کار پرتلاطم و تغییرات اقتصادی بی‌سابقه، رهبران منابع انسانی باید به خاطر داشته باشند که همه چیز مربوط به جذب استعدادها و افراد است. “این به معنای اختصاص زمان و منابع برای ایجاد یک پایه کاملاً تعریف شده برای فرهنگ شرکت، فرصت های یادگیری متمایز و یک مسیر شغلی روشن برای کارکنان است.”

پری ادامه می‌دهد، «این تاکتیک‌ها به پیشگامان دیجیتالی، مانند مهندسان توسعه‌دهنده و SRE، اجازه می‌دهد تا به سرمایه‌گذاری در رشد مهارت‌سازی بنیادی خود ادامه دهند و برای زمانی که شرکت‌ها یا مشتریانشان آماده گسترش فناوری‌های کلیدی تحت نظارت هستند، آماده شوند. ”

به عبارت دیگر، معماران بر پیاده‌سازی فناوری‌های امروزی به روش‌های استاندارد تمرکز می‌کنند، در حالی که پیشگامان دیجیتال در مورد تغییر سازمان خود قدمهای بعدی را می اندیشند.

شما برای تحصیلات خود پول سرمایه گذاری کردید و اکنون انرژی خود را با کارفرمایان خود سرمایه گذاری می کنید. وقت آن است که به مالکیت مسیر شغلی خود فکر کنید.