۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۵ تکنولوژی ضروری برای شرکت های امروزی

پنج CTO بینش خود را در مورد استراتژیک ترین ابزارها و فناوری های نوآورانه و رقابتی شرکت هایشان به اشتراک می گذارند.

پنج CTO بینش خود را در مورد استراتژیک ترین ابزارها و فناوری های نوآورانه و رقابتی شرکت هایشان به اشتراک می گذارند.

یکی از مسئولیت‌های کلیدی یک مدیر ارشد فناوری (CTO) کمک به تعریف استراتژی فناوری سازمان است. این شامل شناسایی ابزارها و خدماتی می‌شود که می‌توانند به شیوه‌ای مقرون‌به‌صرفه، مزایایی را ارائه دهند و به سازمان‌ها کمک کنند تا نوآور و رقابتی باقی بمانند.

من اخیراً از پنج مدیر ارشد فناوری خواستم تا حوزه‌های فناوری را که به ویژه برای سازمان‌هایشان استراتژیک یا امیدوارکننده هستند، شناسایی کنند. بحث ما زمینه‌های کلیدی را که امروزه نوآوری فناوری و تقاضای صنعت در آن برآورده می‌شود، نشان داد.

هوش مصنوعی

جای تعجب نیست که فناوری‌های هوش مصنوعی در رادار CTO قرار بگیرند، زیرا آنها یکی از داغ‌ترین پیشنهادها در بازار امروز هستند. مدیران ارشد فناوری که با آنها صحبت کردم، هوش مصنوعی را راهی برای رسیدگی به طیف گسترده ای از چالش های تجاری می دانند.

آرون برند، مدیر ارشد فناوری CTERA، ارائه‌دهنده خدمات فایل امن، گفت: «یکی از حوزه‌های کلیدی که در حال حاضر روی آن تمرکز می‌کنیم، یادگیری ماشینی است. ما شروع به استفاده از آن برای موارد استفاده مختلف، از جمله تشخیص ناهنجاری در سیستم‌های ذخیره‌سازی کرده‌ایم، که به ما کمک می‌کند تا تهدیدات امنیتی بالقوه مانند حملات باج‌افزار را شناسایی و هشدار دهیم، و استفاده از منابع ذخیره‌سازی را نظارت و بهینه‌سازی کنیم.»

منظوره دیگری که برند در حال بررسی است مدل‌های هوش مصنوعی مولد است. او گفت: «به‌عنوان مدیر ارشد فناوری یک شرکت که با ذخیره‌سازی داده‌های بدون ساختار سروکار دارد، در حال حاضر در حال بررسی این مدل‌های پیشرفته یادگیری عمیق برای توانایی آن‌ها در تولید محتوا و ایده‌های جدید هستم.

برای درک کامل پتانسیل هوش مصنوعی مولد در شرکت، برای شرکت‌ها بسیار مهم است که زیرساخت‌هایی برای مدیریت خطوط لوله داده بدون ساختار داشته باشند. برند می‌گوید: «هدف من این است که CTERA در خط مقدم فعال کردن این خطوط لوله برای داده‌های تولید شده توسط ماشین، به‌ویژه در هوش مصنوعی مولد، قرار بگیرد و شرکت من را به عنوان یک بازیگر مهم در پذیرش هوش مصنوعی مولد در سازمان قرار دهد. /p>

چگونه Vanguard و Morgan Stanley بین توسعه‌دهندگان و عملیات‌ها تعادل برقرار می‌کنند

Ariel Katz، CTO در شرکت نرم افزاری Sisense، گفت: ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند GitHub Copilot به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا با پیشنهاد قطعه کد و تکمیل خطوط کد در زمان واقعی، کد را کارآمدتر و موثرتر بنویسند. گردش کار، محصولات و تجربه مشتری آن.

کاتز گفت: «این ابزارها برای سازمان‌هایی که می‌خواهند بهره‌وری را بهبود بخشند و زمان توسعه و آزمایش را کاهش دهند، اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند.

خدمات مبتنی بر ابر

یافتن سازمانی در هر بخشی که به نوعی برای پشتیبانی از فرآیندهای تجاری یا عملیات فناوری اطلاعات به ابر متکی نباشد، دشوار است. دلیل آن این است که ابر همه چیز را از نظر دسترسی به قدرت محاسباتی و ذخیره‌سازی داده تغییر داده است و چابکی و مقیاس‌پذیری بیشتری نسبت به شرکت‌ها با مراکز داده خود ارائه می‌دهد.

Anaqua، شرکتی که خدماتی را برای کمک به شرکت‌ها و شرکت‌های حقوقی برای کسب مزیت رقابتی از مالکیت معنوی خود ارائه می‌کند، در حال گسترش استفاده از خدمات ابری است که عملکردهای تخصصی را برای بهبود تجربه مشتریان خود و بهینه‌سازی تلاش‌های خود شرکت ارائه می‌کند.< /p>

به عنوان مثال، یک ابتکار ادغام Azure Form Recognizer مایکروسافت در قابلیت پردازش اسناد Anaqua است. اریک ریوز، مدیر ارشد فناوری Anaqua، گفت: «این کار کیفیت و کارایی بیشتری را در تشخیص کاراکترهای نوری و مدیریت کلی جریان کار سند، حذف کارهای دستی بالقوه و اجازه تمرکز [تحلیل‌گران] بر روی فعالیت‌های با ارزش بالاتر را ممکن می‌سازد».

ریوز افزود: «ما همچنین از خدمات ابری استفاده می‌کنیم تا یکپارچه‌سازی داده‌ها را آسان‌تر و انعطاف‌پذیرتر کنیم». این ابتکار به مشتریان ما این قدرت را می دهد که از هر ابزاری که برای تجزیه و تحلیل و گزارش انتخاب می کنند استفاده کنند. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند با سایر ابزارهای گزارش‌دهی یا پردازش داده‌های سازمانی هماهنگ شوند و با سایر منابع داده ترکیب شوند و قدرت انتخاب روش خود را برای استخراج، تجزیه و تحلیل و گزارش در مورد داده‌های مهمی که تولید می‌کنیم، در دستان خود قرار دهند. p>

به GPU نیاز دارید؟ نگاهی به میکروابرها بیندازید

Arvest Bank، یک بانک اجتماعی با بیش از ۲۶ میلیارد دلار دارایی، نیز از مزیت ابر استفاده می کند.

Ninish Ukkan، مدیر ارشد فناوری، گفت: «با انتقال سیستم‌ها و برنامه‌های کاربردی خود به فضای ابری، می‌توانیم از مزایای بسیاری از جمله مقیاس‌پذیری، چابکی و صرفه‌جویی در هزینه استفاده کنیم. این به ما امکان می‌دهد تا منابع جدید را در صورت نیاز به سرعت بچرخانیم، عملیات خود را برای پاسخگویی به تقاضاهای در حال تغییر مقیاس دهیم و هزینه‌های زیرساختی خود را کاهش دهیم. این یک عامل مهم برای سازمان ما بوده است، زیرا ما به رشد و گسترش عملیات خود ادامه می دهیم.”

ابزارهای توسعه دهنده

یک ابزار Devops یا ترکیبی از ابزارها می تواند به توسعه و مدیریت برنامه های کاربردی نرم افزار در طول چرخه عمر توسعه کمک کند. این بازار دارای طیف گسترده ای از پیشنهادات است. از محبوب‌ترین ابزارهای devops می‌توان به Slack، Jenkins، Docker، Phantom، Ansible و GitHub اشاره کرد.

از آنجایی که سازمان‌های بیشتری استراتژی توسعه را اتخاذ می‌کنند، منطقی است که تقاضا برای این ابزارها افزایش یابد. شرکت تحقیقاتی International Data Corp. (IDC)، در گزارشی در سال ۲۰۲۲، گفت که بازار جهانی ابزارهای نرم افزاری توسعه دهنده شاهد نرخ رشد ترکیبی سالانه ۱۶ درصدی بین سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۶ خواهد بود.

کاتز Sisense گفت: “ابزارهای Devops مانند GitLab و Jenkins ما را قادر می سازند تا فرآیندهای توسعه و استقرار خود را خودکار کنیم، خطاهای دستی را کاهش دهیم و سرعت خود را در بازار افزایش دهیم.” “این ابزارها برای سازمان هایی ضروری هستند که می خواهند به یکپارچگی مستمر و تحویل مستمر دست یابند و چرخه عمر توسعه نرم افزار خود را بهبود بخشند.”

Containerization

Containerization یک فناوری مجازی‌سازی است که به برنامه‌های نرم‌افزاری امکان می‌دهد در فضاهای کاربر مجزا به نام Container اجرا شوند. این کانتینرها می‌توانند در هر محیط ابری یا غیرابری، صرف نظر از نوع یا فروشنده اجرا شوند. به عنوان یک رویکرد، کانتینرسازی در حال افزایش است. IDC گفته است که کانتینرها پایه و اساس استقرار چابک و خودکار برنامه های کاربردی مدرن هستند و بخش سازمانی به سرعت در حال رشد است.

نقشه راه شغلی: رئیس مهندسی

رابرت روزپلوچ، CTO در Clearspeed، ارائه‌دهنده فناوری صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌گوید: «پلت‌فرم‌های کانتینری‌سازی به ما امکان می‌دهند تا برنامه‌های خود را به سرعت اجرا کنیم، و به طور مداوم با موارد استفاده جدیدتر و سناریوهای مشتری تکامل پیدا کنیم.

روزپلوچ گفت: «اندازه و پیچیدگی برنامه‌هایی که ما توسعه می‌دهیم و استفاده می‌کنیم، در کنار تقاضا و پیشرفت‌های سریع در فناوری رشد کرده است. علاوه بر دشواری مدیریت این برنامه‌های کاربردی عظیم، زیرساخت‌های زیربنایی که روی آن‌ها ساخته شده‌اند اغلب می‌تواند متنوع، گسترده و پیچیده باشد.

Rozploch گفت:

Containerization به توسعه دهندگان Clearspeed اجازه می دهد تا برنامه ها را سریعتر و ایمن تر ایجاد و استقرار دهند.

روزپلوچ افزود: «این واقعیت که کانتینرها مستقل از زیرساخت‌های خود هستند به این معنی است که ما می‌توانیم از این قابلیت حمل برای مقیاس‌بندی کارآمد، بهینه‌سازی منابع محاسباتی و پاسخ به تغییرات در سناریوهای مختلف عملیاتی خود استفاده کنیم.

جریان‌سازی هم‌زمان داده

داده‌های جریانی به‌طور پیوسته از منابع مختلف تولید می‌شوند و به‌صورت تدریجی با استفاده از تکنیک‌های پردازش جریانی بدون دسترسی به همه داده‌ها پردازش می‌شوند. جریان داده می تواند برای ارائه محتوا به دستگاه ها از طریق اینترنت مورد استفاده قرار گیرد و کاربران را قادر می سازد به جای اینکه منتظر باشند تا دانلود شود، فوراً به محتوا دسترسی داشته باشند.

این فناوری را می توان در تعدادی از فرآیندهای تجاری به کار برد، و به ویژه زمانی می تواند ارزشمند باشد که کاربران بتوانند داده ها را به محض تولید دریافت کنند.

Ukkan از بانک Arvest گفت: “فناوری جدیدتری که ما در حال بررسی آن هستیم، پخش داده های بلادرنگ است.” «با تجزیه و تحلیل داده‌ها در زمان جاری، می‌توانیم کلاهبرداری را زودتر تشخیص دهیم و به طور مؤثرتری از مشتریان خود محافظت کنیم. این امر به ویژه در محیط تجاری پرشتاب امروزی که تهدیدها می توانند به سرعت و بدون هشدار ظاهر شوند بسیار مهم است. با پخش جریانی داده‌های هم‌زمان، می‌توانیم یک قدم جلوتر از کلاهبرداران باشیم و تأثیر هرگونه حمله را به حداقل برسانیم.”