۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

InfluxDB Clustered استقرار پایگاه داده سری زمانی در محل را هدف قرار می دهد

InfluxDB Clustered یک پایگاه داده منبع باز و توزیع شده سری زمانی برای InfluxDB Enterprise است که بر روی موتور سری زمانی نسل بعدی این شرکت ساخته شده است که از پرس و جوهای SQL پشتیبانی می کند.

InfluxDB Clustered یک پایگاه داده منبع باز و توزیع شده سری زمانی برای InfluxDB Enterprise است که بر روی موتور سری زمانی نسل بعدی این شرکت ساخته شده است که از پرس و جوهای SQL پشتیبانی می کند.

InfluxDB Clustered، پایگاه داده سری زمانی توزیع شده خود مدیریت و منبع باز برای استقرار ابرهای داخلی و خصوصی از InfluxData، اکنون به طور کلی در دسترس است.

انتظار می‌رود که InfluxDB Clustered جایگزین پیشنهاد قدیمی‌تر InfluxDB Enterprise این شرکت شود و بر اساس موتور سری زمانی نسل بعدی آن که از جستجوهای SQL پشتیبانی می‌کند ساخته شده است. نسخه‌های دیگر پایگاه داده با موتور مشابه، از جمله InfluxDB Cloud Serverless و InfluxDB Cloud Dedicated، قبلاً منتشر شدند.

شرکت گفت انتظار می‌رود نسخه دیگری از پایگاه داده با نام InfluxDB 3.0 Edge با هدف ارائه یک پایگاه داده سری زمانی برای استقرار محلی یا لبه‌ای در سال جاری منتشر شود.

نحوه ارزیابی پایگاه داده برداری

در مقایسه با InfluxDB Enterprise، InfluxDB Clustered می‌تواند پرس‌وجوها را حداقل ۱۰۰ برابر سریع‌تر در داده‌های با کاردینالیته بالا پردازش کند، و افزود که نسخه Clustered همچنین می‌تواند داده‌ها را ۴۵ برابر سریع‌تر از نسخه Enterprise دریافت کند.

Cardinality در یک سیستم مدیریت پایگاه داده را می توان به عنوان تعداد مجموعه های منحصر به فرد داده ذخیره شده در یک پایگاه داده تعریف کرد. هرچه کاردینالیتی بیشتر مجاز باشد، پایگاه داده می تواند مقیاس بیشتری داشته باشد.

شرکت گفت: نسخه جدید همچنین کاهش ۹۰ درصدی هزینه‌های ذخیره‌سازی را ارائه می‌کند، که توسط ذخیره‌سازی اشیاء کم‌هزینه، جداسازی محاسبات و ذخیره‌سازی، و فشرده‌سازی داده‌ها فعال می‌شود.

علاوه بر این، InfluxDB Clustered ویژگی‌های امنیتی و انطباق در سطح سازمانی، از جمله رمزگذاری داده‌ها در حال انتقال و در حالت استراحت، همراه با ویژگی‌های دیگری مانند ورود به سیستم واحد، گزینه‌های شبکه خصوصی، و کنترل دسترسی مبتنی بر ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد.< /p>

بررسی: YugabyteDB به PostgreSQL افتخار می کند

انتظار می‌رود نسخه جدید پایگاه داده نیز به زودی از انطباق با استانداردهای SOC 2 و ISO پشتیبانی کند.

InfluxDB Clustered ممکن است پایگاه مشتریان InfluxData را تقویت کند

به گفته کارل اولوفسون، معاون تحقیقات IDC، انتشار نسخه جدید پایگاه داده به InfluxData برای کاربران سازمانی که انتظار پشتیبانی خوشه ای برای توسعه پذیری و همچنین در دسترس بودن بالا را دارند، کمک می کند.

p>

به‌ویژه، پایگاه‌های اطلاعاتی که بارهای کاری را با داده‌های سری زمانی مدیریت می‌کنند، با افزایش IoT شامل عملیات نفت و گاز، لجستیک، زنجیره تامین، حمل‌ونقل و مراقبت‌های بهداشتی است.

طبق وب‌سایت توصیه پایگاه داده dbengines.com، InfluxDB با شرکت‌هایی از جمله Graphite، Prometheous، TimeScaleDB، QuestDB، Apache Druid و DolphinDB در میان سایرین رقابت می‌کند  

اولوفسون IDC، با این حال، گفت که InfluxDB، که یک پایگاه داده بومی سری زمانی است، نسبت به سایر پایگاه های داده که پشتیبانی از داده های سری زمانی را اضافه می کنند، مزایایی دارد.

Google Firebase برنامه‌های افزودنی را گسترش می‌دهد تا قابل تنظیم‌تر شود

“سادگی و کمبود سربار آن، آن را برای گرفتن داده های جریانی مانند داده های حسگر، که رایج ترین شکل داده ای است که نیاز به تجزیه و تحلیل سری زمانی دارد، و محصولات سیستم های مدیریت پایگاه داده پیچیده تر قادر به نگهداری آن نیستند، ایده آل می کند. اولوفسون گفت.

او گفت، با این حال، InfluxDB Clustered می‌تواند پیشنهاد سختی برای InfluxData باشد، زیرا ایجاد پشتیبانی خوشه‌ای مناسب برای سیستم پایگاه داده کاری پیچیده است.

“InfluxDB منبع باز است، بنابراین شرکت کنترل کاملی بر تکامل آن ندارد، و حتی اگر کد پشتیبانی کلاستر منبع باز نباشد، همچنان باید در چارچوب InfluxDB و Apache Arrow که همیشه در اولوفسون گفت: حالت شار.