۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هدف زبان کربن این است که C++ بهتری باشد

جانشین آزمایشی C++ برای عملکرد و سازگاری C++ تلاش می‌کند در حالی که از بدهی فنی و «مشکل شدید» برای بهبود اجتناب می‌کند.

جانشین آزمایشی C++ برای عملکرد و سازگاری C++ تلاش می‌کند در حالی که از بدهی فنی و «مشکل شدید» برای بهبود اجتناب می‌کند.

آیا زمان آن فرا رسیده است که جانشینی برای زبان ++C قوی داشته باشیم؟ گروهی از توسعه دهندگان در Google و سایر سازمان ها معتقدند که چنین است.

این گروه پشت یک زبان آزمایشی به نام Carbon است که قابلیت همکاری با C++ را ارائه می‌کند. غلبه بر مشکلات ادعایی در بهبود زبان میراث. کربن برای غلبه بر این موانع تلاش می‌کند با شروع دوباره با پایه‌های زبانی محکمی مانند جنریک‌های مدرن ، یک نحو ساده و سازماندهی کد مدولار در حالی که از “دهه ها بدهی فنی” C یا C++ اجتناب می شود.

مقایسه اشیاء جاوا با ()quals و hashcode()

با این حال، آنها تاکید می کنند که کربن آماده استفاده نیست.

توسعه‌دهندگان Carbon اذعان دارند که C++ همچنان زبان برنامه‌نویسی غالب برای ساختن نرم‌افزارهای حیاتی عملکرد است و دارای پایه‌های کد و سرمایه‌گذاری عظیم و رو به رشد است. کربن یک رویکرد جانشین به جای یک تکامل ارائه می‌کند و در نظر گرفته شده است که مهاجرت را برای پایه‌های کد C++ موجود و توسعه‌دهندگان C++ فعال کند.

کربن موضوع یک ارائه هفته گذشته در کنفرانس CppNorth در تورنتو بود. منابع کربن را می توان از مخزن GitHub پروژه قابل دسترسی است. توسعه‌دهندگان پروژه الزامات زیر را برای جانشین C++ فهرست می‌کنند و تأکید می‌کنند که رویکرد آنها می‌تواند بر روی اکوسیستم C++ ساخته شود:

  • تطابق C++ در عملکرد
  • قابلیت همکاری دوطرفه و بدون درز با C++
  • یک منحنی یادگیری ملایم
  • بیان پذیری قابل مقایسه
  • مهاجرت مقیاس پذیر
جهان به داده های نقشه باز بیشتر (و بهتر) نیاز دارد

در نظر گرفته شده است که

Carbon به همان اندازه C++ باشد که TypeScript با JavaScript و Kotlin با جاوا است. طراحان قصد دارند که Carbon از نرم افزارهای حیاتی عملکرد، نرم افزار و تکامل زبان پشتیبانی کند و کدی داشته باشد که خواندن و نوشتن آن ایمن و آسان باشد. ایمنی عملی و مکانیسم‌های آزمایش و توسعه سریع و مقیاس‌پذیر نیز از اهداف هستند. اهداف غیر واضح شامل داشتن یک ABI پایدار (رابط باینری برنامه) برای کل زبان و کتابخانه و سازگاری کامل به عقب یا جلو است.

F# 8 مایکروسافت بر سادگی و عملکرد تأکید دارد

در حال حاضر، هیچ کامپایلر یا زنجیره ابزاری کاربن وجود ندارد، اما توسعه دهندگان می توانند یک مفسر آزمایشی را بررسی کنند. زبان. توسعه دهندگان می توانند در تالار گفتمان طراحی در GitHub شرکت کنند. ساختار پروژه منبع باز، مدل حاکمیت و فرآیند تکامل نیز جنبه های اصلی کربن هستند.