۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Mendix با کد پایین PaaS ابرهای صنعتی را برای بخش های کلیدی کسب و کار اضافه می کند

در رویداد Mendix World خود، این فروشنده کم‌کد راه‌هایی را برای ISVها و شرکای خود برای فروش در بازار خود و همچنین قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی، اتوماسیون و Data Hub اعلام کرد.

در رویداد Mendix World خود، این فروشنده کم‌کد راه‌هایی را برای ISVها و شرکای خود برای فروش در بازار خود و همچنین قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی، اتوماسیون و Data Hub اعلام کرد.

Mendix در حال گسترش پلتفرم یکپارچه و کم‌کد خود با Industry Cloud است که شامل انواع اجزا و بلوک‌های ساختمانی از پیش طراحی‌شده با هدف تسهیل توسعه برنامه‌های کاربردی برای صنایع از جمله تولید، خدمات مالی، خرده‌فروشی و مراقبت‌های بهداشتی است.

شرکت تابعه زیمنس در رویداد سالانه Mendix World هفته گذشته پیشنهادات جدید خود را به همراه طیف وسیعی از محصولات و خدمات از جمله ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای کم‌کد PaaS خود، یک مرکز داده به‌روزرسانی شده معرفی کرد. به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد راحت‌تر به انواع منابع داده سفارشی و سفارشی، و سرویس‌های هوشمند AppServices برای دیجیتالی کردن و اتوماتیک کردن گردش‌های کاری تجاری متصل شوند.

پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد اغلب توسط شرکت‌ها برای کمک به توسعه‌دهندگان – از جمله توسعه‌دهندگان به اصطلاح شهروند با آموزش توسعه برنامه‌های کاربردی کم یا بدون کد – برای توسعه سریع برنامه‌ها و کاهش هزینه‌های نیروی کار استفاده می‌شوند. .

طبق گزارش گارتنر، تقریباً ۷۵ درصد از شرکت‌های بزرگ تا سال ۲۰۲۴ از حداقل چهار ابزار توسعه کم‌کد برای توسعه برنامه‌های کاربردی فناوری اطلاعات و طرح‌های توسعه شهروندی استفاده خواهند کرد.

آکاش جین، تحلیلگر اصلی تحقیقاتی گارتنر، گفت: «این یک روند رو به رشد در بسیاری از شرکت‌ها است که فن‌آوران کسب‌وکار و توسعه‌دهندگان شهروند را با ابزارهای کم‌کد توانمند می‌کنند که به این شرکت‌ها اجازه می‌دهد به سرعت راه‌حل‌های دیجیتالی مورد نیاز خود را توسعه دهند.»

بحران COVID-19 نشان داد که شرکت‌هایی که رویکردی کم‌کد برای توسعه اتخاذ کرده‌اند نسبت به کسب‌وکارهایی که صرفاً به توسعه متعارف متکی هستند، سریع‌تر و مؤثرتر با بحران تطبیق داده می‌شوند و ثابت می‌کند که توسعه سریع اپلیکیشن و تکرار مداوم نرم‌افزار به جدول تبدیل شده است. بر اساس گزارش اخیر Forrester Wave، برای شرکت های رقابتی، سهام شرکت های رقابتی است.

چارچوب Vue تجزیه قالب را سرعت می بخشد، واکنش پذیری را بهبود می بخشد

Industry Clouds بخش های کلیدی کسب و کار را هدف قرار می دهد

برای کمک به تسهیل توسعه سریع برنامه برای صنایع کلیدی، Mendix Industry Cloudهای جدید دارای قالب‌های قابل استفاده مجدد است که بر روی چالش‌های خاص بخش‌های تجاری هدف تمرکز دارند. به گفته یوهان دن هان، مدیر ارشد اجرایی Mendix، Industry Clouds به شکل‌گیری یک جامعه متمرکز بر صنعت و با کد پایین کمک می‌کند، زیرا APIها، Mendix AppServices، اتصال‌دهنده‌ها به منابع داده را ترکیب می‌کند و راه‌هایی را برای جامعه ۲۵۰۰۰۰ «سازنده» خود برای اشتراک‌گذاری برنامه‌ها ارائه می‌کند. دانش توسعه و صنعت.

Mendix برای تولید و Mendix برای خدمات مالی اکنون در دسترس هستند. ابر مالی الگوهایی را برای رتبه‌بندی اعتبار، مدیریت ادعاها، و مدیریت نمونه کارها ارائه می‌کند، در حالی که ابر صنعت شامل الگوهایی برای انبارداری هوشمند، نگهداری پیش‌بینی‌کننده و برنامه‌ریزی نیروی کار هوشمند است.

ابرهای صنعت برای بخش‌هایی از جمله مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و بخش عمومی در سال آینده منتشر خواهند شد.

Mendix همچنین یک چارچوب AppServices را اعلام کرد که اکنون برای ISV ها و شرکای که می خواهند خدمات خود را در بازار Mendix بفروشند در دسترس است. این چارچوب شامل تأمین، اندازه‌گیری و صورت‌حساب است. پلتفرم راه‌حل‌های جدید برای ISV شامل حفاظت IP در کنار اندازه‌گیری و صورت‌حساب یکپارچه، و همچنین ابزارهایی برای گسترش و نگهداری برنامه‌های کاربردی با کد پایین است.

Eclipse Theia IDE برای دسکتاپ، مرورگر می رسد

Mendix خدمات جدید هوش مصنوعی، Data Hub را ارائه می دهد

مجموعه جدید Mendix از Smart AppServices برای کسانی طراحی شده است که برنامه های کاربردی با گردش کار دیجیتالی کسب و کار می سازند و قابلیت هایی برای ضبط داده های اسناد و خدمات شناختی مانند زبان و تجزیه و تحلیل احساسات، از جمله توانایی درک مکالماتی که از طریق پیام ها انجام می شود. این مجموعه می تواند برای بهبود برنامه های به دست آمده از طریق Mendix Marketplace استفاده شود.

طبق گفته جین گارتنر، قابلیت‌های کم‌کد به دلیل قابلیت‌های هوش مصنوعی مانند تشخیص نویسه نوری، پردازش زبان طبیعی (NLP) به طور فزاینده‌ای برای خودکارسازی گردش‌های کاری تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. ) و تجزیه و تحلیل احساسات.

توماس بوگرت، برنامه ریز استراتژیک و مالک محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات در Secrid، سازنده کیف پول هلندی و مشتری مندیکس، گفت: «قابلیت های جدید Mendix باید توانایی پلتفرم شرکت برای ارائه سریع ارزش به توسعه دهندگان را افزایش دهد.

“یکی از بزرگترین نقاط قوت توسعه با Mendix در مرحله راه اندازی توسعه یک برنامه نهفته است. بوگرت گفت: در جایی که راه‌حل کد هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا اصول اولیه یک برنامه کاربردی و امنیت را تنظیم کند، Mendix تنها چند روز طول می‌کشد. “اعلام چارچوب AppServices و راهکارهای صنعتی ما را قادر می سازد تا با Mendix ارزش واقعی کسب و کار را حتی سریعتر شروع کنیم.”

دن هان گفت که Mendix همچنین مخزن ابرداده خود را به نسخه دوم خود، Data Hub 2.0، با ویژگی‌های جدید مانند رویدادهای تجاری و چارچوب اتصال شامل اتصالات برای منابع داده رایج مانند Dropbox، Slack، Microsoft SharePoint و Dynamics به روز کرده است. و Salesforce.

سی شارپ محبوبیت زبان جاوا را به چالش می کشد

رویدادهای تجاری رویدادهای داده‌ای را که در سرتاسر سازمان اتفاق می‌افتد ثبت و فهرست‌بندی می‌کند. به گفته den Haan، از این رویدادها می توان برای سریعتر ساختن برنامه ها استفاده کرد.

Mendix قابلیت‌های اتوماسیون را افزایش می‌دهد

او گفت: “نمای کامل از همه رویدادهای تجاری در سازمان، همراه با توانایی مدیریت و راه اندازی برنامه های کاربردی رویداد محور، یک عنصر کلیدی در خودکارسازی فرآیندهای تجاری به روشی واقعاً هوشمند است.” کاربران می‌توانند منابع داده‌ای خارج از قفسه و سفارشی را در سراسر شرکت متصل کنند.

بوگرت گفت: «اگرچه گسترش Data Hub هنوز برای ما چندان مرتبط نیست، زیرا ما فقط دو برنامه کاربردی داریم، اما می بینیم که بودجه زیادی صرف یکپارچه سازی برنامه های مختلف می شود. “گسترش این قابلیت ها به Mendix کمک می کند تا به هسته اصلی چشم اندازهای IT شرکت های بزرگتر تبدیل شود.”

یک قابلیت جدید هوش مصنوعی که قرار است در اواخر امسال در دسترس قرار گیرد Page Bot است که بخشی از سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی Mendix به نام Assist است. در ترکیب با Logic Bot و Performance Bot که قبلاً در دسترس بود، به نمونه‌هایی از توسعه برنامه‌ها نگاه می‌کند و تضمین می‌کند که برنامه‌ها از الگوهای معماری پیروی می‌کنند. Page Bot به توسعه دهندگان در توسعه UI و UX، پس از یادگیری از مجموعه داده های ناشناس کمک می کند.

این شرکت همچنین یک کیت یادگیری ماشین جداگانه برای Mendix را اعلام کرد که در اواخر امسال در دسترس خواهد بود، که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد مدل‌های یادگیری ماشینی سفارشی را در برنامه‌های خود بگنجانند.